eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Tue, 28 Sep 2010 13:54:26 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <i7skt3$i3a$1@mx1.internetia.pl>
    References: <i7km8k$9ra$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@n...onet.pl>
    <i7s4uk$qcc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7sd72$l9q$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-66-46.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1285674723 18538 87.205.66.46 (28 Sep 2010 11:52:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 11:52:03 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313281
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ale akurat sterowanie w pętli zamkniętej nie sprzyja ekonomii.
    > Należałoby jeszcze zubożyć mieszankę w zakresie małych i
    > średnich obciążeń.
    Zgoda. Dlatego dadałem: sterownik a z nim algorytm.
    Jak już ktoś zbudował sterownik, to i z algorytmem problemu mieć nie
    powinien.
    No tak, ale wtedy należałoby jeszcze dodać przynajmniej czujnik temperatury.

    > A powierzchnia czołowa i współczynnik doskonałości
    > aerodynamicznej nie?

    Ten gość powiedział, że jego Warszawa wyciąga 120 km/h :-)
    Tam chyba 4 biegi były tylko.
    Przez to ten wóz już z definicji do prędkości >120 km/h się nie nadaje.

    > > Bo niby co ma być radykalnego?
    > > chłodzenie cieczą, 16 zaworów, turbo, pasek gumowy rozrządu
    > > czy inne "milowe" zmiany :-)

    Kształt
    Profile
    czasy
    pojemność
    masa
    liczba
    Materiały.

    To są modyfikacje, a nie radykalne zmiany konstrukcyjne.
    Ja to nazywam optymalizacją bądź protezami.

    Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
    Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.
    To byłaby istotna zmiana konstrukcyjna samochodu, która ma kolosalny wpływ
    na spalanie w cyklu miejskim.

    Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich sprężyn
    zaworowych,
    których jest np. 16 i trzeba je bez przerwy ściskać i tracić bezsensownie na
    to energię.
    Często aż dwoma wałkami (także z dodatkowymi łożyskami)
    A w silniku dwusuwowym ich nie było. Postęp? czy cofanie.
    BTW:
    Czy ktoś ścisnął kiedyś taką sprężynę w palcami bez dźwigni?
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: