eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Tue, 28 Sep 2010 10:07:49 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 50
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <i7km8k$9ra$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@n...onet.pl>
    <i7s4uk$qcc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7sd72$l9q$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285668469 22146 194.63.133.138 (28 Sep 2010 10:07:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 10:07:49 +0000 (UTC)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313217
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 28 Sep 2010 11:43:13 +0200, Sylwester Łazar
    <i...@a...pl> wrote:

    > Sprawdzanie za pomocą sondy lambda cały czas składu mieszanki
    > paliwowo-powietrznej to jednak dość ważny czynnik eliminujący możliwość
    > spalania zbyt bogatej mieszanki.

    Ale akurat sterowanie w pętli zamkniętej nie sprzyja ekonomii.
    Należałoby jeszcze zubożyć mieszankę w zakresie małych i
    średnich obciążeń.

    > Choć najważniejszy to:
    > 1) masa wozu,
    > 2) sposób jazdy i hamowania.

    A powierzchnia czołowa i współczynnik doskonałości
    aerodynamicznej nie?

    > Powiedziałbym dość mało istotny w roku 2010 dla aut dla przeciętnego
    > użytkownika.

    Nono. Już widzę połączenie współczesnego sterowania i związanej
    z tym beztroski użytkownika oraz silnika sprzed kilkudziesięciu
    lat.

    > Przecież w konstrukcji mechanicznej silników R4 nie ma radykalnych zmian od
    > 100 lat.

    No nie. Wciąż są zawory, wciąż są tłoki, korbowody i wały
    korbowe. I są prawie takie same. Nie zmieniło się wiele, a
    jednocześnie zmieniło się bardzo dużo.

    > Bo niby co ma być radykalnego?
    > chłodzenie cieczą, 16 zaworów, turbo, pasek gumowy rozrządu
    > czy inne "milowe" zmiany :-)

    Kształt komory spalania, kształt kanałów dolotowych/wylotowych,
    zaworów. Profile krzywek i czasy rozrządu, pojemność układu
    chłodzenia, kształt i masa elementów układu korbowo-tłokowego,
    liczba łożysk. Materiały. Masa nieistotnych drobiazgów
    sprawiających, że silnik sprzed kilkudziesięciu lat nie ma szans
    na zbliżenie się do współczesnych wyników bez gruntownego
    przeprojektowania.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: