-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Sat, 25 Sep 2010 13:17:34 +0200
Organization: -
Lines: 73
Message-ID: <h...@4...com>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
<i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
<i7j46u$fji$1@mx1.internetia.pl>
<0...@4...com>
<i7kbaf$a8b$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285413446 22009 82.143.187.50 (25 Sep 2010 11:17:26 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Sep 2010 11:17:26 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312627
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 25 Sep 2010 10:15:33 +0200, Bugatti wrote:
>Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:
>>>> Po pierwsze : moc=moment*obroty.
>Moc[W]=moment obrotowy [Nm]*2 *pi *obroty [obr.min]/60
>Widzisz róźnice pomiędzy tym wzorkiem a tym co sam podałeś - po prostu nie
>wyraziłeś się precyzyjnie ;-)
Bynajmniej - moj wzor jest dobry, tylko obliczajac trzeba miec
jednostki na uwadze :-)
>>>Nie.
>>>Przyspieszenie zależy od siły napędowej na kołach, która zależy od:
>>>- silnika o odpowiednim momencie obr. (z której def. wynika moc),
>>>- przełożeń biegów,
>>>- przełożenia głównego,
>>
>> A z obrotow i przelozen wynika tez predkosc.
>
>Owszem ale mówimy o czasie uzyskania danej prędkości.
Jak widzisz w pewnych wzorach znika i moment i przyspieszenie.
Takie po prostu syntetyczne spojrzenie na zagadnienie.
>Jakbyś wsadził do
>wspomnianego ASZ skrzynie o tak małych wartościach przełożeń że na 4. biegu
>robiłbyś przy 4000 obr. 200 km/h to trwałoby to o kilkanaście sekund dłużej
>niż gdyby zwiększyć 4. bieg tak że przy 4 k rpm miałabyś (tak jak w serii)
>gdzieś koło 160 km/h - zaś 200 km/h osiągałbyś na piątce.
No ale wtedy bym sie rozpedzal na 3-ce :-)
Tak czy inaczej - moment i przelozenie znikaja ze wzorow.
Zostaje moc .. ale taka ktora silnik rzeczywiscie ma przy obrotach
ktore wyjda. Stad w miare istotne czy silnik dostarcza duza moc w
szerokim zakresie obrotow, i czy skrzynia ma wystarczajaco geste
przelozenia.
>> Oczywiscie, ale pomijamy w obliczeniach, bo i tak nie mamy wplywu
>Pomijamy...ale to już mocno teoretyzujemy.
Owszem, aczkolwiek w tej kwestii o ktorej dyskutujemy to w mniejszym
stopniu - opory samochodu sa prawie te same dla wszystkich silnikow.
>>>>- masy autka,
>> Oczywiscie, ale to czynnik staly.
>Stały ale nie ma już tak wielkiego wpływu przy przyspieszaniu od większych
>prędkości np. 60 - 100 km/h.
to chyba w maluchu - wspolczesny pojazd nadal wymaga ok 20KM do jazdy
setka - cala nadwyzka moze przyspieszac mase :-)
>Bezwładność wynikająca z masy rozgrywa wielkie
>karty przy starcie zatrzymanym...to większość wie ;-)
Polemizowalbym - wtedy raczej tarcie opon.
V^2 .. i energia przy malych predkosciach jest niewielka.
>>>Dokładnie chodzi o pole powierzchni pod wykresem momentu obr. Zakładając
>>>że oba autka mają takie same parametry (które wypunktowałem powyżej) lecz
>>>inne silniki, to lepiej będzie przyspieszało to autko które ma większe pole pod
>>>wykresem - tutaj kłania się całka podwójna ;>
>>
>> Smiem twierdzic ze ta calka nie ma glebszego sensu.
>
>Bo ?
No bo nie ma. Jednostka wychodzi dziwna.
Jak chcesz to mozesz policzyc i zobaczyc od czego to zalezy,
przynajmniej teoretycznie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.10 13:28 Sylwester Łazar
- 25.09.10 13:30 Sylwester Łazar
- 25.09.10 13:37 J.F.
- 25.09.10 14:23 ALi
- 25.09.10 15:04 Bugatti
- 25.09.10 15:53 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 25.09.10 15:55 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 25.09.10 16:26 Robert Rędziak
- 25.09.10 16:29 Robert Rędziak
- 25.09.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 25.09.10 16:55 PcmOL
- 25.09.10 18:22 J.F.
- 25.09.10 18:26 J.F.
- 25.09.10 18:47 PcmOL
- 25.09.10 19:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=