-
Data: 2010-09-25 16:55:24
Temat: Re: Moment a moc
Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:r7nr965qklkf5hdscl5kngmq9bvipjo4bj@4ax.com...
> On Sat, 25 Sep 2010 09:11:38 +0200, PcmOL wrote:
>>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> Co to jest automat lag?
>>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
>>> rpm.
>>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>>
>>Do bani z takim automatem. Należy użyć przekładni elektrycznej.
>
> Sama przekladnia jeszcze tego nie zmieni.
>
>>Zero-latency zapewni bufor z pojemności elektrycznej.
>
> Owszem, ale bufor moze byc tez w innej postaci - kolo zamachowe,
> sprezyna, sprezony gaz, albo elektryczne przy przekladni mechanicznej
Mało eleganckie i skomplikowane.
> Takie pomysly byly - pradnico-rozrusznik, wiekszy akumulator i moze
> wpomagac silnik.
Półśrodki.
>>Prostota konstrukcji - odpadają półośki, zwalające się przeguby,
>>przekładnie, wajchy i dylematy kiedy wajchą wajchować.
>
> Wbudowanie silnikow w piasty faktycznie jest kuszace.
> Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
> dobrze zrobic mechanicznie :-)
A i kotrolę trakcji sensowniej się da zrobić. Zapomniałem, że odpada też
sprzęgło i czujniki ABS.
Tradycyny hamulec tez można by próbować pogonić.
>>Ekologia - jadąc 5km/h w miejskim korku, można spalinowca wyłączyć i
>>korzystać z małego akumulatora pomocniczego.
>
> Klima nie dziala, ogrzewanie nie dziala :)
Nie zawsze musi.
> Ale to znow nie wymaga az tak drastycznych rozwiazan - dolozyc jeden
> silniczek do skrzyni.
Komplikcja mechaniki rośnie.
Ciężar do targania rośnie - zysk energtyczny ujemny.
>>Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w rowerach, gdzie silnik BLDC montuje
>>się w miejsce piasty koła.
>
> Tylko ze samochod wymaga sporo wiekszej mocy, i juz nie jest tak latwo
> :-)
Cztery silniki po 10kW mocy znamionowej. Jaka jest chwilowa przeciążalność
takich silników, każdy wie.
Zaryzykował bym twierdzenie, że osiągi były by jak u 200KM czystej
spalinówki o tej samej masie, ale z tradycyjną przekładnią.
Nie wspominając już o zaletach napędu 4x4 - na śłiskim większość odpada.
A jak w końcu bedą dostępne ogniwa o sensownym stosunku zgromadzonej energii
do masy własnej, wystarczy je włożyć i wetknąć wtyczkę.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.10 18:22 J.F.
- 25.09.10 18:26 J.F.
- 25.09.10 18:47 PcmOL
- 25.09.10 19:14 J.F.
- 25.09.10 20:44 P_ablo
- 25.09.10 21:16 Jaroslaw Berezowski
- 25.09.10 22:23 to
- 25.09.10 23:08 Yans van Horn
- 25.09.10 23:14 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 25.09.10 23:38 Robert Rędziak
- 25.09.10 23:40 Robert Rędziak
- 25.09.10 23:43 Robert Rędziak
- 26.09.10 00:03 Mario
- 26.09.10 01:25 Jaroslaw Berezowski
- 26.09.10 07:03 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]