eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-25 16:55:24
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:r7nr965qklkf5hdscl5kngmq9bvipjo4bj@4ax.com...
    > On Sat, 25 Sep 2010 09:11:38 +0200, PcmOL wrote:
    >>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> Co to jest automat lag?
    >>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
    >>> rpm.
    >>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
    >>
    >>Do bani z takim automatem. Należy użyć przekładni elektrycznej.
    >
    > Sama przekladnia jeszcze tego nie zmieni.
    >
    >>Zero-latency zapewni bufor z pojemności elektrycznej.
    >
    > Owszem, ale bufor moze byc tez w innej postaci - kolo zamachowe,
    > sprezyna, sprezony gaz, albo elektryczne przy przekladni mechanicznej

    Mało eleganckie i skomplikowane.

    > Takie pomysly byly - pradnico-rozrusznik, wiekszy akumulator i moze
    > wpomagac silnik.

    Półśrodki.

    >>Prostota konstrukcji - odpadają półośki, zwalające się przeguby,
    >>przekładnie, wajchy i dylematy kiedy wajchą wajchować.
    >
    > Wbudowanie silnikow w piasty faktycznie jest kuszace.
    > Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
    > dobrze zrobic mechanicznie :-)

    A i kotrolę trakcji sensowniej się da zrobić. Zapomniałem, że odpada też
    sprzęgło i czujniki ABS.
    Tradycyny hamulec tez można by próbować pogonić.

    >>Ekologia - jadąc 5km/h w miejskim korku, można spalinowca wyłączyć i
    >>korzystać z małego akumulatora pomocniczego.
    >
    > Klima nie dziala, ogrzewanie nie dziala :)

    Nie zawsze musi.

    > Ale to znow nie wymaga az tak drastycznych rozwiazan - dolozyc jeden
    > silniczek do skrzyni.

    Komplikcja mechaniki rośnie.
    Ciężar do targania rośnie - zysk energtyczny ujemny.

    >>Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w rowerach, gdzie silnik BLDC montuje
    >>się w miejsce piasty koła.
    >
    > Tylko ze samochod wymaga sporo wiekszej mocy, i juz nie jest tak latwo
    > :-)

    Cztery silniki po 10kW mocy znamionowej. Jaka jest chwilowa przeciążalność
    takich silników, każdy wie.
    Zaryzykował bym twierdzenie, że osiągi były by jak u 200KM czystej
    spalinówki o tej samej masie, ale z tradycyjną przekładnią.
    Nie wspominając już o zaletach napędu 4x4 - na śłiskim większość odpada.
    A jak w końcu bedą dostępne ogniwa o sensownym stosunku zgromadzonej energii
    do masy własnej, wystarczy je włożyć i wetknąć wtyczkę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: