-
Data: 2010-09-25 16:55:24
Temat: Re: Moment a moc
Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:r7nr965qklkf5hdscl5kngmq9bvipjo4bj@4ax.com...
> On Sat, 25 Sep 2010 09:11:38 +0200, PcmOL wrote:
>>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> Co to jest automat lag?
>>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
>>> rpm.
>>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>>
>>Do bani z takim automatem. Należy użyć przekładni elektrycznej.
>
> Sama przekladnia jeszcze tego nie zmieni.
>
>>Zero-latency zapewni bufor z pojemności elektrycznej.
>
> Owszem, ale bufor moze byc tez w innej postaci - kolo zamachowe,
> sprezyna, sprezony gaz, albo elektryczne przy przekladni mechanicznej
Mało eleganckie i skomplikowane.
> Takie pomysly byly - pradnico-rozrusznik, wiekszy akumulator i moze
> wpomagac silnik.
Półśrodki.
>>Prostota konstrukcji - odpadają półośki, zwalające się przeguby,
>>przekładnie, wajchy i dylematy kiedy wajchą wajchować.
>
> Wbudowanie silnikow w piasty faktycznie jest kuszace.
> Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
> dobrze zrobic mechanicznie :-)
A i kotrolę trakcji sensowniej się da zrobić. Zapomniałem, że odpada też
sprzęgło i czujniki ABS.
Tradycyny hamulec tez można by próbować pogonić.
>>Ekologia - jadąc 5km/h w miejskim korku, można spalinowca wyłączyć i
>>korzystać z małego akumulatora pomocniczego.
>
> Klima nie dziala, ogrzewanie nie dziala :)
Nie zawsze musi.
> Ale to znow nie wymaga az tak drastycznych rozwiazan - dolozyc jeden
> silniczek do skrzyni.
Komplikcja mechaniki rośnie.
Ciężar do targania rośnie - zysk energtyczny ujemny.
>>Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w rowerach, gdzie silnik BLDC montuje
>>się w miejsce piasty koła.
>
> Tylko ze samochod wymaga sporo wiekszej mocy, i juz nie jest tak latwo
> :-)
Cztery silniki po 10kW mocy znamionowej. Jaka jest chwilowa przeciążalność
takich silników, każdy wie.
Zaryzykował bym twierdzenie, że osiągi były by jak u 200KM czystej
spalinówki o tej samej masie, ale z tradycyjną przekładnią.
Nie wspominając już o zaletach napędu 4x4 - na śłiskim większość odpada.
A jak w końcu bedą dostępne ogniwa o sensownym stosunku zgromadzonej energii
do masy własnej, wystarczy je włożyć i wetknąć wtyczkę.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.10 18:22 J.F.
- 25.09.10 18:26 J.F.
- 25.09.10 18:47 PcmOL
- 25.09.10 19:14 J.F.
- 25.09.10 20:44 P_ablo
- 25.09.10 21:16 Jaroslaw Berezowski
- 25.09.10 22:23 to
- 25.09.10 23:08 Yans van Horn
- 25.09.10 23:14 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 25.09.10 23:38 Robert Rędziak
- 25.09.10 23:40 Robert Rędziak
- 25.09.10 23:43 Robert Rędziak
- 26.09.10 00:03 Mario
- 26.09.10 01:25 Jaroslaw Berezowski
- 26.09.10 07:03 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=