eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 23:42:54 +0200
    Organization: -
    Lines: 52
    Message-ID: <0...@4...com>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
    <i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    <i7j46u$fji$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285364568 2909 82.143.187.50 (24 Sep 2010 21:42:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 21:42:48 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312597
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 24 Sep 2010 23:08:02 +0200, Bugatti wrote:
    >Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:
    >> Po pierwsze : moc=moment*obroty.
    >Pomyślcie zanim coś napiszecie.
    >TDI ASZ ma 310 Nm przy 1900 obr.. Zgodnie z tym w/w bzdurnym wzorem powinno
    >mieć 589 000 KM ...niefajnie byłoby czymś takim jeździć ;>

    Czemu nie skorzystasz dobrej rady i nie pomyslisz zanim napiszesz ?
    :-P

    310 Nm* 1900 obr/min = 589000 .... Nm*obr/min

    potrafisz dalej przeliczyc na KM, czy podpowiedziec ? :-)

    >> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >> osiagalnej przy danych obrotach
    >> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >
    >Nie.
    >Przyspieszenie zależy od siły napędowej na kołach, która zależy od:
    >- silnika o odpowiednim momencie obr. (z której def. wynika moc),
    >- przełożeń biegów,
    >- przełożenia głównego,

    A z obrotow i przelozen wynika tez predkosc.

    Uwierzysz ze sie znosi, czy sam sobie przeliczysz ?

    >- strat w napędzie (AWD np. X-Drive w BMW zabiera nawet 90 PS z mocy na
    >silniku),
    >- powierzchni czołowej nadwozia,
    >- w wurcach otwarte dyfry

    Oczywiscie, ale pomijamy w obliczeniach, bo i tak nie mamy wplywu

    >>- masy autka,

    Oczywiscie, ale to czynnik staly.

    >> A na wykresie mozna sie dopatrzec paru rzeczy .. w jakim zakresie obrotow
    >> moc wynosi co najmniej 90% maksymalnej, 80%,
    >> Ponizej jakich obrotow moment drastycznie spada itp.
    >
    >Dokładnie chodzi o pole powierzchni pod wykresem momentu obr. Zakładając że
    >oba autka mają takie same parametry (które wypunktowałem powyżej) lecz inne
    >silniki, to lepiej będzie przyspieszało to autko które ma większe pole pod
    >wykresem - tutaj kłania się całka podwójna ;>

    Smiem twierdzic ze ta calka nie ma glebszego sensu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: