eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-25 10:15:33
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:
    > On Fri, 24 Sep 2010 23:08:02 +0200, Bugatti wrote:
    >>Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:
    >>> Po pierwsze : moc=moment*obroty.
    >>Pomyślcie zanim coś napiszecie.
    >>TDI ASZ ma 310 Nm przy 1900 obr.. Zgodnie z tym w/w bzdurnym wzorem
    >>powinno
    >>mieć 589 000 KM ...niefajnie byłoby czymś takim jeździć ;>
    >
    > Czemu nie skorzystasz dobrej rady i nie pomyslisz zanim napiszesz ?
    > :-P
    >
    > 310 Nm* 1900 obr/min = 589000 .... Nm*obr/min
    >
    > potrafisz dalej przeliczyc na KM, czy podpowiedziec ? :-)

    Moc[W]=moment obrotowy [Nm]*2 *pi *obroty [obr.min]/60
    1 [KM]= 735,4 [W]
    czyli mamy 84 KM

    Widzisz róźnice pomiędzy tym wzorkiem a tym co sam podałeś - po prostu nie
    wyraziłeś się precyzyjnie ;-)

    >>> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >>> osiagalnej przy danych obrotach
    >>> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >>
    >>Nie.
    >>Przyspieszenie zależy od siły napędowej na kołach, która zależy od:
    >>- silnika o odpowiednim momencie obr. (z której def. wynika moc),
    >>- przełożeń biegów,
    >>- przełożenia głównego,
    >
    > A z obrotow i przelozen wynika tez predkosc.

    Owszem ale mówimy o czasie uzyskania danej prędkości. Jakbyś wsadził do
    wspomnianego ASZ skrzynie o tak małych wartościach przełożeń że na 4. biegu
    robiłbyś przy 4000 obr. 200 km/h to trwałoby to o kilkanaście sekund dłużej
    niż gdyby zwiększyć 4. bieg tak że przy 4 k rpm miałabyś (tak jak w serii)
    gdzieś koło 160 km/h - zaś 200 km/h osiągałbyś na piątce.

    > Oczywiscie, ale pomijamy w obliczeniach, bo i tak nie mamy wplywu

    Pomijamy...ale to już mocno teoretyzujemy.

    >>>- masy autka,
    >
    > Oczywiscie, ale to czynnik staly.

    Stały ale nie ma już tak wielkiego wpływu przy przyspieszaniu od większych
    prędkości np. 60 - 100 km/h. Bezwładność wynikająca z masy rozgrywa wielkie
    karty przy starcie zatrzymanym...to większość wie ;-)

    >>Dokładnie chodzi o pole powierzchni pod wykresem momentu obr. Zakładając
    >>że
    >>oba autka mają takie same parametry (które wypunktowałem powyżej) lecz
    >>inne
    >>silniki, to lepiej będzie przyspieszało to autko które ma większe pole pod
    >>wykresem - tutaj kłania się całka podwójna ;>
    >
    > Smiem twierdzic ze ta calka nie ma glebszego sensu.

    Bo ?

    > J.

    Pozdr.

    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: