  • Data: 2012-04-30 20:47:25
    Temat: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-30 20:16, J.F. pisze:

    > tylko ze szansa trafienia jednym kuponem jest 1/14mln - malo, ale jak co
    > tydzien jest 14 mln kuponow to srednio ktos wygrywa.
    > Na dwa razy mamy juz 1/(14 mln)^2, a na trzy 1/(14 mln)^3 - nadal
    > niewykluczone, ale niezwykle malo prawdopodobne.
    > Inaczej to wyglada jak ktos 10 kuponow co tydzien wysyla, ale to nadal duzo
    > zer po przecinku zostaje.

    Niespecjalnie inaczej.

    > Trzeci raz by mnie zainteresowal powaznie. A ty piszesz ze trafiasz na
    > wypadki nagminnie ;-)

    Biorąc pod uwagę Twoje statystyki to zdecydowanie przekraczam średnią.
    Dodatkowo nie tyle trafiam nagminnie, co często w pewnych miejscach.

    > To dziala w obie strony - za czesto jest malo prawdpopodobne i za rzadko
    > jest malo pradopodobne :-)

    Z probabilistyki to nie wynika, ze statystyki również.

    > Nie mam danych z tego kawalka dk8, ale nie tylko ja tam gonilem jak bylo
    > mozna i nie tylko ja sie wloklem w korku jak juz nie bylo mozna :-)

    Widzisz, ja podróżuję różnymi odcinkami DK8 i nie staram się zbytnio
    uogólniać.

    > Im mniejsza liczba zauwazonych zdarzen tym relatywnie wieksze fluktuacje.

    ????

    > Ale 30 i 64 to znow nie tak malo. No i czasem moze sie zdarzyc przeladowany
    > busik z 16 ofiarami ... ale to nie na tej drodze.
    > Nie zauwazyles tam jakiegos powodu ?

    Szczerze? Nie. Raczej droga stała się bezpieczniejsza, lepiej
    oznakowana i zwyczajnie lepsza.

    > Wiki podaje "Pomimo nie objęcia drogi nr 10 programem Drogi Zaufania na
    > odcinku Płońsk - Sierpc wykonano prace analogiczne do wykonywanych w ramach
    > tego programu, czyli ustawiono nowe oznakowanie, zbudowano wysepki drogowe,
    > azyle dla pieszych, nowe chodniki wzdłuż wiosek, oświetlenie drogi ..."

    Tak, to prawda. Sporo zrobiono w zakresie bezpieczeństwa.

    > Roku nie podaja ... ale czyzby nie pomoglo ? Czy kierowcy wk* nowym
    > oznakowaniem jezdza w innych miejscach za bardzo ryzykownie ?

    Nie wiem czy wk* nowym oznakowaniem, ale jest np. grupa takich, którzy
    za wszelką ceną człowieka wyprzedzą. Mało tego - jak jest teren
    zabudowany (albo nie) to nie zwolnią tylko zap***, a poza nim jak
    można pojechać normalnie i trochę szybciej to nie potrafią (a może
    paliwo oszczędzają?).

    > Kiedy wlasnie nie az tak bardzo. samochodow przybywa systematycznie, drogi
    > zmieniaja sie niewiele, ITD radarow jeszcze nie kupilo - zmienne sa prawie
    > stale. Tylko swiatla nakazalismy swiecic, i trynd zaczal sie falowac :-)
    > No i zima rozna.

    Pogodę podałeś - zmiany z FR też, tylko nie zwróciłeś uwagi, że
    wcześniej w każdej budce mógł być FR, a teraz tylko w oznaczonych. Przy
    okazji zabrano SM (i dobrze) prawo do kontroli poza terenem
    zabudowanym.