-
Data: 2012-05-04 01:41:17
Temat: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 3 May 2012, J.F. wrote:
> Niestety, ale na drogach nie jest tak prosto. Nie wiem jaka predkosc bylaby
> dobra
Okolice dozwolonych z korekta na rozpedzanie.
> - 20, 15, 10 ? Miasto sie ponoc otwiera na rowery i trawaje ;-)
Podywagujmy.
Tramwaje sa do przodu ze względu na wystarczajace przyspieszenie,
problem jest z przystankami, pasażerowie nie chca się wstrzeliwać
w cykl ;)
Co do rowerów, przy siatce zielonej fali dopasowanej do 50kmph,
rower z 25 kmph doskonale wpasowuje się na podharmonicznej
(po prostu łapie co drugie zielone z samochodów), wszyscy
"szybcy" zdolni do 30..35kmph sa niestety stratni,
również w miejscach w których jest "słabo z górki" i byle
trekkingiem lub "góralem" nie da się przekroczyć 50kmph
również "komunikacyjni", za to spacerowicze maja całkiem gęsta
listę (50/3 ~= 16,7kmph, 50/4=12,5kmph) rozsadnych prędkosci.
Oczywiscie rowerzyscie skręcajacemu w lewo opłaca się
wpasowac tuż za koniec zielonego (aby w "bezruchu" zajac
stosowne miejsce na pasie), choć przy 40kmph przejezdnosc
wraz z fala zależy od ukształtowania terenu ("komunikacyjny"
zdolno do utrzymania srednio 25 kmph jest zdolny do utrzymania
okresowo 40kmph, o ile nie pod górę i nie pod wiatr),
ale to 40kmph był pominał.
Sprawę korków też trzeba pominac - jak jest korek, to
żadna zielona fala nie pomoże.
Jeszcze inne wersje prędkosci a rower:
Przy 60kmph jest chyba najtrudniej dla "komunikacyjnych
szybkich", bo 30kmph wymaga naprawdę niezłego deptania
a 20kmph to nie jest "szybko", tylko szosowcy się uciesza.
Ale od 70 kmph już zaczyna być dobrze ;) (ze wzgledu na
gestosc podharmonicznych).
Wniosek: wypada przyjac "siatkę" policzona dla 75 do 80kmph.
"podwójni" musieliby wtedy leciec >170 :> (przypominam
o rozpędzaniu, niewielkie zwolnienie ze 150 to sporo
większa strata na czasie, niż łatwo odzyskiwalne zwolnienie
z 50), i do tego nie zawsze maja warunki (bo o ile podharmoniczni
zawsze trafia na fale, to harmoniczni tylko wtedy kiedy
wielokrotnosc ich predkosci jest taka jak wielokrotnosc
odstepów "fazy", przy skrzyzowaniach z odstępami 2-3-2
po prostu wyleca z fazy i przejda na prędkosc planowa).
Już chciałem napisać, że przy okazji takie ograniczenie byłoby
częsciej przestrzegane, ale jak wspomnę sobie watki
o "dynamicznej jezdzie", to jakos watpię :|
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.12 09:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje