  • Data: 2012-05-04 01:41:17
    Temat: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 May 2012, J.F. wrote:

    > Niestety, ale na drogach nie jest tak prosto. Nie wiem jaka predkosc bylaby
    > dobra

    Okolice dozwolonych z korekta na rozpedzanie.

    > - 20, 15, 10 ? Miasto sie ponoc otwiera na rowery i trawaje ;-)

    Podywagujmy.

    Tramwaje sa do przodu ze względu na wystarczajace przyspieszenie,
    problem jest z przystankami, pasażerowie nie chca się wstrzeliwać
    w cykl ;)

    Co do rowerów, przy siatce zielonej fali dopasowanej do 50kmph,
    rower z 25 kmph doskonale wpasowuje się na podharmonicznej
    (po prostu łapie co drugie zielone z samochodów), wszyscy
    "szybcy" zdolni do 30..35kmph sa niestety stratni,
    również w miejscach w których jest "słabo z górki" i byle
    trekkingiem lub "góralem" nie da się przekroczyć 50kmph
    również "komunikacyjni", za to spacerowicze maja całkiem gęsta
    listę (50/3 ~= 16,7kmph, 50/4=12,5kmph) rozsadnych prędkosci.
    Oczywiscie rowerzyscie skręcajacemu w lewo opłaca się
    wpasowac tuż za koniec zielonego (aby w "bezruchu" zajac
    stosowne miejsce na pasie), choć przy 40kmph przejezdnosc
    wraz z fala zależy od ukształtowania terenu ("komunikacyjny"
    zdolno do utrzymania srednio 25 kmph jest zdolny do utrzymania
    okresowo 40kmph, o ile nie pod górę i nie pod wiatr),
    ale to 40kmph był pominał.
    Sprawę korków też trzeba pominac - jak jest korek, to
    żadna zielona fala nie pomoże.

    Jeszcze inne wersje prędkosci a rower:
    Przy 60kmph jest chyba najtrudniej dla "komunikacyjnych
    szybkich", bo 30kmph wymaga naprawdę niezłego deptania
    a 20kmph to nie jest "szybko", tylko szosowcy się uciesza.
    Ale od 70 kmph już zaczyna być dobrze ;) (ze wzgledu na
    gestosc podharmonicznych).

    Wniosek: wypada przyjac "siatkę" policzona dla 75 do 80kmph.
    "podwójni" musieliby wtedy leciec >170 :> (przypominam
    o rozpędzaniu, niewielkie zwolnienie ze 150 to sporo
    większa strata na czasie, niż łatwo odzyskiwalne zwolnienie
    z 50), i do tego nie zawsze maja warunki (bo o ile podharmoniczni
    zawsze trafia na fale, to harmoniczni tylko wtedy kiedy
    wielokrotnosc ich predkosci jest taka jak wielokrotnosc
    odstepów "fazy", przy skrzyzowaniach z odstępami 2-3-2
    po prostu wyleca z fazy i przejda na prędkosc planowa).

    Już chciałem napisać, że przy okazji takie ograniczenie byłoby
    częsciej przestrzegane, ale jak wspomnę sobie watki
    o "dynamicznej jezdzie", to jakos watpię :|

    pzdr, Gotfryd