-
Data: 2012-05-04 01:41:17
Temat: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 3 May 2012, J.F. wrote:
> Niestety, ale na drogach nie jest tak prosto. Nie wiem jaka predkosc bylaby
> dobra
Okolice dozwolonych z korekta na rozpedzanie.
> - 20, 15, 10 ? Miasto sie ponoc otwiera na rowery i trawaje ;-)
Podywagujmy.
Tramwaje sa do przodu ze względu na wystarczajace przyspieszenie,
problem jest z przystankami, pasażerowie nie chca się wstrzeliwać
w cykl ;)
Co do rowerów, przy siatce zielonej fali dopasowanej do 50kmph,
rower z 25 kmph doskonale wpasowuje się na podharmonicznej
(po prostu łapie co drugie zielone z samochodów), wszyscy
"szybcy" zdolni do 30..35kmph sa niestety stratni,
również w miejscach w których jest "słabo z górki" i byle
trekkingiem lub "góralem" nie da się przekroczyć 50kmph
również "komunikacyjni", za to spacerowicze maja całkiem gęsta
listę (50/3 ~= 16,7kmph, 50/4=12,5kmph) rozsadnych prędkosci.
Oczywiscie rowerzyscie skręcajacemu w lewo opłaca się
wpasowac tuż za koniec zielonego (aby w "bezruchu" zajac
stosowne miejsce na pasie), choć przy 40kmph przejezdnosc
wraz z fala zależy od ukształtowania terenu ("komunikacyjny"
zdolno do utrzymania srednio 25 kmph jest zdolny do utrzymania
okresowo 40kmph, o ile nie pod górę i nie pod wiatr),
ale to 40kmph był pominał.
Sprawę korków też trzeba pominac - jak jest korek, to
żadna zielona fala nie pomoże.
Jeszcze inne wersje prędkosci a rower:
Przy 60kmph jest chyba najtrudniej dla "komunikacyjnych
szybkich", bo 30kmph wymaga naprawdę niezłego deptania
a 20kmph to nie jest "szybko", tylko szosowcy się uciesza.
Ale od 70 kmph już zaczyna być dobrze ;) (ze wzgledu na
gestosc podharmonicznych).
Wniosek: wypada przyjac "siatkę" policzona dla 75 do 80kmph.
"podwójni" musieliby wtedy leciec >170 :> (przypominam
o rozpędzaniu, niewielkie zwolnienie ze 150 to sporo
większa strata na czasie, niż łatwo odzyskiwalne zwolnienie
z 50), i do tego nie zawsze maja warunki (bo o ile podharmoniczni
zawsze trafia na fale, to harmoniczni tylko wtedy kiedy
wielokrotnosc ich predkosci jest taka jak wielokrotnosc
odstepów "fazy", przy skrzyzowaniach z odstępami 2-3-2
po prostu wyleca z fazy i przejda na prędkosc planowa).
Już chciałem napisać, że przy okazji takie ograniczenie byłoby
częsciej przestrzegane, ale jak wspomnę sobie watki
o "dynamicznej jezdzie", to jakos watpię :|
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.12 09:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo