-
Data: 2012-05-04 01:41:17
Temat: Re: Moje "szczęście" i statystyczne wątpliwości J.F.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 3 May 2012, J.F. wrote:
> Niestety, ale na drogach nie jest tak prosto. Nie wiem jaka predkosc bylaby
> dobra
Okolice dozwolonych z korekta na rozpedzanie.
> - 20, 15, 10 ? Miasto sie ponoc otwiera na rowery i trawaje ;-)
Podywagujmy.
Tramwaje sa do przodu ze względu na wystarczajace przyspieszenie,
problem jest z przystankami, pasażerowie nie chca się wstrzeliwać
w cykl ;)
Co do rowerów, przy siatce zielonej fali dopasowanej do 50kmph,
rower z 25 kmph doskonale wpasowuje się na podharmonicznej
(po prostu łapie co drugie zielone z samochodów), wszyscy
"szybcy" zdolni do 30..35kmph sa niestety stratni,
również w miejscach w których jest "słabo z górki" i byle
trekkingiem lub "góralem" nie da się przekroczyć 50kmph
również "komunikacyjni", za to spacerowicze maja całkiem gęsta
listę (50/3 ~= 16,7kmph, 50/4=12,5kmph) rozsadnych prędkosci.
Oczywiscie rowerzyscie skręcajacemu w lewo opłaca się
wpasowac tuż za koniec zielonego (aby w "bezruchu" zajac
stosowne miejsce na pasie), choć przy 40kmph przejezdnosc
wraz z fala zależy od ukształtowania terenu ("komunikacyjny"
zdolno do utrzymania srednio 25 kmph jest zdolny do utrzymania
okresowo 40kmph, o ile nie pod górę i nie pod wiatr),
ale to 40kmph był pominał.
Sprawę korków też trzeba pominac - jak jest korek, to
żadna zielona fala nie pomoże.
Jeszcze inne wersje prędkosci a rower:
Przy 60kmph jest chyba najtrudniej dla "komunikacyjnych
szybkich", bo 30kmph wymaga naprawdę niezłego deptania
a 20kmph to nie jest "szybko", tylko szosowcy się uciesza.
Ale od 70 kmph już zaczyna być dobrze ;) (ze wzgledu na
gestosc podharmonicznych).
Wniosek: wypada przyjac "siatkę" policzona dla 75 do 80kmph.
"podwójni" musieliby wtedy leciec >170 :> (przypominam
o rozpędzaniu, niewielkie zwolnienie ze 150 to sporo
większa strata na czasie, niż łatwo odzyskiwalne zwolnienie
z 50), i do tego nie zawsze maja warunki (bo o ile podharmoniczni
zawsze trafia na fale, to harmoniczni tylko wtedy kiedy
wielokrotnosc ich predkosci jest taka jak wielokrotnosc
odstepów "fazy", przy skrzyzowaniach z odstępami 2-3-2
po prostu wyleca z fazy i przejda na prędkosc planowa).
Już chciałem napisać, że przy okazji takie ograniczenie byłoby
częsciej przestrzegane, ale jak wspomnę sobie watki
o "dynamicznej jezdzie", to jakos watpię :|
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.12 09:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją