  • 61. Data: 2019-01-02 23:46:14
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/2/19 5:02 PM, Tornad wrote:
> [...]
    matematycznymi zapisanymi w postaci gamma = 1 / [(1- (v / c) ^ 2] ^ 0.5

    > Mam pytanie. czy zdarzylo Ci się recenzować jakiś artykul kotryby zawieral
    > treści nie zupełnie zgodne albo wręcz sprzeczne z obowiazujacymi powszechnie
    > zasadami wiary? Mam na myśli te slepa wiare w te naprawdę absurdalne zalozenia
    > i wynikające z nich rownie debile tezy.
    >
    > A ja takich artykulow pisanych przez utytlanych naukowcow, i to prawie codziennie
    na adres swojej poczty otrzymuje dziesiatki. Czasem jakies wyjątkowe knoty
    zamieszczalem ale misie już znudzilo.

    > Jeden z nich opisamy i zarekalmowany jako najlepszy z istniejących artykul
    > tumaczacy teorie wzglednosci autorstawa jakiego Ruska, gdzies mi się
    > zapodzial. Jak go odkopie pozwole sobie go jeszcze zamiescic. Tyle ze z opisem
    > rusunkow, ktore mogę jedynie słownie opisac. Istna perelka literatury "naukowej".

    Na przełomowy artykuł nie miałem okazji jeszcze trafić, ale w tych które
    recenzowałem brak elementarnego szacunku dla czytelnika w postaci
    minimum pracy włożonej w sformatowanie rękopisu jest mocno skorelowany z
    niską wartością merytoryczną.
    Za to nigdy nie zdarzyło mi się odrzucić tekstu tylko dlatego że wnioski
    nie zgadzały się tym co kiedyś napisał jakiś autor o 5 czy 6-cyfrowej
    liczbie cytowań. O ile tekst jest spójny i to co autorzy opisali ma
    sens, to co najwyżej proponuję poprawki.

    Jacek.

  • 62. Data: 2019-01-02 23:51:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tornad <w...@a...com> wrote:

    > Dobrze, ze się odezwales. Moja propozycja jest nadal aktualna. Dwa patyki jako
    > zaliczka i reszta po wykonaniu zadania.

    Zastanawiam sie, czy nie lepiej byloby zrobic pomiar fazy, jak ktos w
    watku proponowal. Puszczasz na laser sygnal o wysokiej czestotliwosci,
    fotodioda go odbiera, mieszasz sygnal wysylany i odbierany i powinienes
    otrzymac na wyjsciu sygnal proporcjonalny do czasu przelotu promienia,
    czyli do odleglosci.

  • 63. Data: 2019-01-03 00:02:50
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/2/19 5:51 PM, Queequeg wrote:
> [...]
    > fotodioda go odbiera, mieszasz sygnal wysylany i odbierany i powinienes
    > otrzymac na wyjsciu sygnal proporcjonalny do czasu przelotu promienia,

    Przy niezbyt dużych odległościach można za psie pieniądze zrobić bardzo
    czułą detekcję zmian bazująca na interferencji:
    https://www.youtube.com/watch?v=MUdro-6u2Zg

    Jacek.

  • 64. Data: 2019-01-03 00:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Jan 2019 22:51:51 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

> [...]
    > fotodioda go odbiera, mieszasz sygnal wysylany i odbierany i powinienes
    > otrzymac na wyjsciu sygnal proporcjonalny do czasu przelotu promienia,

    Pomiar fazy zrobili dwaj panowie M., ale Tornad im nie wierzy.
    Bezpposrednio zrobili - bez grama elektroniki.

    Tak jak chcesz ... obstawiam sie, ze sie nie uda, zbyt male czasy.

    Aczkolwiek ... dalmierze laserowe dzialaja, ciekaw jestem jak.
    Tzn takie o zakresie kilkunastu metrow mam na mysli.

    Niby wiadomo jak, ale nurtuja mnie szczegoly.

    J.

  • 65. Data: 2019-01-03 01:01:21
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 23:46:15 UTC+1 użytkownik Jacek Radzikowski napisał:

> [...]
    > liczbie cytowań. O ile tekst jest spójny i to co autorzy opisali ma
    > sens, to co najwyżej proponuję poprawki.

    W pełni się z Tobą zgadzam. Rzuć okiem na inne artykuły z tego wolumenu:

    http://www.ccsenet.org/journal/index.php/apr/issue/v
    iew/1930

    Porządnie opracowane, profesjonalne wykresy/rysunki/tabele, wzory matematyczne da się
    czytać "rzutem oka", aż tu nagle taki GNIOT z rysunkami na poziomie przedszkola. Ale
    zostawmy rysunki, bo nie to jest najważniejsze. W różnych dziedzinach nauki mogą być
    przyjęte różne modele i wnioski mogą być różne wobec tego co jakiś autor kiedyś
    napisał. Nie mniej jednak nie mogą negować tego co zostało udowodnione w sposób
    empiryczny, porządnie wyjaśnione teoretycznie i opisane matematycznie. Autor "na
    dzień dobry" zanegował teorię względności i dalej brnie w swoje urojenia. Nieważne,
    że bez poprawek relatywistycznych GPS by nie działał. Nieważne że E=mc^2 w/g autora
    to bzdura, a tymczasem elektrownie i bomby jądrowe i Słońce działają. Te fakty do
    autora nie docierają. Dziwi mnie jednak JAKIM CUDEM TEN GNIOT PRZESZEDŁ PRZEZ
    RECENZJĘ?!

  • 66. Data: 2019-01-03 01:21:20
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/2/19 10:19 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 02.01.2019 o 12:46, Tornad pisze:
    > [...]
    >
    > Próba znalezienia tego czasopisma na liście filadelfijskiej daje
    > rezultat "no existing match".

    Za to ja znalazłem ciekawy komentarz w zarchiwizowanej dyskusji na temat
    Beall's List of Predatory Publishers:
    https://archive.vn/rL8CZ#selection-13503.1-13503.96
    Wydawca APR, ze wszystkimi swoimi czasopismami, jest umieszczony na
    liście: https://beallslist.weebly.com/
    Na miejscu Tornada bym się 3 razy zastanowił przed chwaleniem się tą
    publikacją.

    Jacek.

  • 67. Data: 2019-01-03 01:21:40
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 23:51:53 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

> [...]
    > fotodioda go odbiera, mieszasz sygnal wysylany i odbierany i powinienes
    > otrzymac na wyjsciu sygnal proporcjonalny do czasu przelotu promienia,

    Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post wątkodawcy. To ma być taki ping-pong optyczny,
    czyli zegarek. Po co, na co? A diabli wiedzą... Nieważne.. Zleceniodawca daje kasę,
    zaliczka 2 klocki, kolejne parę zeta po robocie, temat w zasadzie duperelny. A pomiar
    fazy, to "suszarki" policyjne. Ale przecież nie o to chodzi wątkodawcy :)

  • 68. Data: 2019-01-03 01:46:47
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 01:21:21 UTC+1 użytkownik Jacek Radzikowski napisał:

> [...]
    > liście: https://beallslist.weebly.com/
    > Na miejscu Tornada bym się 3 razy zastanowił przed chwaleniem się tą

    Niech spróbuje opublikować coś takiego w ieee transactions on optical communications
    :-))) Być może mu jeszcze zapłacą, żeby więcej nie zawracał mandoliny.

  • 69. Data: 2019-01-03 02:45:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

> [...]
    > Dość często zdarza mi się recenzować artykuły. Coś takiego odesłał bym
    > do poprawki, bo wygląda jak wstępny szkic, a nie artykuł gotowy do

    Ale, żeby nie potrafić czegoś tak elementarnego jak
    https://latex.codecogs.com/gif.latex?\dpi{300}&space
    ;\bg_white&space;\gamma&space;=&space;\frac&space;{1
    }{\sqrt&space;{1-(\frac&space;{v}{c})^2}}
    ?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2019-01-03 05:25:36
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 01:21:41 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    fazy, to "suszarki" policyjne. Ale przecież nie o to chodzi wątkodawcy :)

    A to mi się dostalo. Musze uwazac by wzorem Einsteina nie wpaść w skrajne
    rozpacze. Za to odnoszę wrazenie ze Ty jak i paru z was, chyba razem raz,
    zioniecie wręcz jakas zazdroscia czy wrecz nienawiscia, ze ktoś odwazyl się
    poruszyć temat, który nie miał prawa w ogole ujrzeć swiatla dziennego. Musze
    rowniez sprostować twoje wredne przekręty do jakich za swoim guru jesteście
    przyzwyczajeni. Otoz ja zaoferowałem kwote 4.500 zl a nie jak to wrednie
    przekrecasz dwa klocki i pare zeta za duperelny temat. Temat nie jest
    duperelny. Dla mnie jest to temat rownie wazny jak ta suszarka policyjna,
    o działaniu ktorej nie masz zielonego pojęcia. Albo udajesz, bo wiesz, ze
    ona dziala na zasadzie Dopplera, który ewidentnie przeczy tym gienialnym
    postulatom. Temat ten walkowalem ze dwa lata temu a Ty i tobie podobni mondrale
    odwracacie kotka odbytkiem by ten temat jakos ukryc a problem zignorować.

    Starasz się mnie osmieszyc, i do mojego projektu każdego zniechecic. Nie boj
    się, podobnie jak przy wyprowadzaniu mojego nowego wzoru na gamme do kwadratu,
    omijam te wiadoma teorie lukiem o najmniejszej z możliwych krzywiznie. Lepiej
    to g.no omijac z daleka.
    Jesli rzeczywiście chcialbys mnie podszkolić w redagowaniu i dopracowaniu
    formy graficznej artykulu to sruu, daj linka do Twojego artykulu który zapewne
    jest niedoścignionym dla mnie wzorcem ale może cos z niego skorzystam.
    Obawiam się ze z tym wskazaniem możesz mieć trudności. Ponoc szewc w podartych butach
    chodzi:)

    Tornad