  • 71. Data: 2019-01-03 08:04:25
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.01.2019 o 09:24, Tornad pisze:
    > Nic podobnego. Ja nie stawiam zadnych warunkow. Interesuje mnie jedynie aby
    > taki zegar po prostu chodzil. Jak moje pomiary nie wykaza zadnych zaleznosci
    > to również będzie to sukces. Przerobie go na zegar scienny, który powiesze
    > sobie w salonie. Bede miał wykres zaleznosci czestotliwosci jego chodu od czasu
    > lokalnego dzięki czemu będę mogl obliczyć która jest godzina. Mam nadzieje, ze
    > taki zegar nie będzie ustepowal dokladnosci wskazan zegara atomowrgo a będzie od
    niego znacznie tanszy.

    A co z rozszerzalnością cieplną? Nawet jak wszystko inne będzie super,
    to tu ogromny błąd powstanie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 72. Data: 2019-01-03 09:07:58
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.12.2018 o 16:11, Tornad pisze:
> [...]
    >
    > Te dwa układy będą potem zapętlone tak, aby impuls
    > swietlny powracający, wyzwolil natepny co utworzyloby cos w rodzaju zegara
    > chodzacego w tempie zależnym od odleglosci od lusterka odbijającego te impulsy
    > swietlne. Do zliczania impulsow mam licznik impusow prod. chińskiej.
    >
    > Czy Ktos z szanownych i ambitnych elektronikow (tu pozostawiam miejsce na
    > odrobine wazeliny:)) bylby tym problemem zainteresowany? Czy może zna kogos,
    > kto w miare swych wolnych mocy przerobowych moglby cus takiego probowac
    > skuckac? Docelowo potrzebowałbym kilka sztuk takich urzadzen.

    Gdzieś pomiędzy rokiem 2001 a 2006, na jednym forum poświęconemu
    chłodzeniu cieczą komputerów, czytałem o pomiarze przepływu cieczy za
    pomocą światła lasera w ugiętym pod naporem wody światłowodzie. Była to
    jakaś praca dyplomowa. Polegało to na pomiarze różnicy prędkości światła
    na odcinku około 2cm światłowodu z powodu ugięcia tego światłowodu -
    droga światła się wydłuża ze względu na większą ilość odbić
    wewnętrznych. Jakiś rok temu chciałem znaleźć ten artykuł, ale nie dałem
    rady. Schemat był prosty, elementy może z 50zł warte.

  • 73. Data: 2019-01-03 09:26:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 05:25:37 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    optyczny, czyli zegarek. Po co, na co? A diabli wiedzą... Nieważne.. Zleceniodawca
    daje kasę, zaliczka 2 klocki, kolejne parę zeta po robocie, temat w zasadzie
    duperelny. A pomiar fazy, to "suszarki" policyjne. Ale przecież nie o to chodzi
    wątkodawcy :)

    > A to mi się dostalo. Musze uwazac by wzorem Einsteina nie wpaść w skrajne
    > rozpacze. Za to odnoszę wrazenie ze Ty jak i paru z was, chyba razem raz,
    > zioniecie wręcz jakas zazdroscia czy wrecz nienawiscia,

    Tornad , tu nie chodzi o nienawisc

    > o działaniu ktorej nie masz zielonego pojęcia. Albo udajesz, bo wiesz, ze
    > ona dziala na zasadzie Dopplera, który ewidentnie przeczy tym gienialnym
    > postulatom.

    tu chodzi o to ze pisząc podobne brednie jak powyżej sam sie wykluczasz z ludzi z
    którymi mozna omówic w sposób naukowy jakis temat. To jest zwykłe płaskoziemstwo.
    Niestety - bo jednak cie lubie :)

    b.

  • 74. Data: 2019-01-03 09:43:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie sledze wszystkich tematow. O co chodzi z tym zegarem swietlnym?

  • 75. Data: 2019-01-03 10:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Nie sledze wszystkich tematow. O co chodzi z tym zegarem swietlnym?

    Tornad sie uparl podwazac powszechnie uznaną od 100 lat fizyke,
    i twierdzi że swiatlo w prozni rozchodzi się ze stała predkoscia
    wzgledem tejże próżni.
    Przed 100 laty nazywano to eterem..

    I dalej logicznie mysli - jesli Ziemia sie w tym eterze porusza, to
    czas przelotu pewnego odcinka bedzie rozny, w zaleznosci od tego w
    ktorą strone ten odcinek ustawiony.
    Wiec chce zrobic zegar oparty o czas przelotu pewnego odcinka tam i z
    powrotem.

    I bedzie mogl ustawiac go pod roznymi kątami i sprawdzac czy sie pozni
    czy spieszy.

    J.

  • 76. Data: 2019-01-03 10:01:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >odbić wewnętrznych. Jakiś rok temu chciałem znaleźć ten artykuł, ale
    >nie dałem rady. Schemat był prosty, elementy może z 50zł warte.

    A mozesz odszukac ?
    Bo ciekaw jestem jak to zrobili - czasy przelotu ps, roznice jeszcze
    mniejsze ...

    J.

  • 77. Data: 2019-01-03 11:10:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale to nie ma zadnego znaczenia bo nigdy nie bedzie w tej prozni. To ze swiatlo w
    roznych osrodkach porusza sie z rozna predkoscia wiadomo od dawna. W wodzie na
    przyklad zwalnia, z tym ze jak z niej wychodzi to przyspiesza. Bez problemu potrafie
    zwolnic swiatlo do zera za pomoca blachy, cegly a nawet tektury. Motocykl tez
    potrafie zatrzymac za pomoca dwoch kijow i kawalka drutu.

  • 78. Data: 2019-01-03 11:24:36
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 09:43:23 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie sledze wszystkich tematow. O co chodzi z tym zegarem swietlnym?

    Ponieważ jestem autorem tego watku czuje się w obowiązku poinformować Cie oco w tym
    szaleństwie chodzi.

    Ponizej cytuje swój tekst, w którym sprecyzowalwm swoje wymagania dla ew osoby,
    ktora odpłatnie podjelaby się wykonania dla mnie konstrkcji zegara swietlnego.
    Oto krotki opis urządzenia.
    Uklad będzie zlozony z trzech podzespolow.

    !. Generator pojedynczych impulsow świetlnych GPIS). Wykonany na jakims szybkim
    scalaku.
    On musi mieć cyngiel czyli trigger, na ktory należy podać impuls wyzwalający,
    który na wyjściu tego generatora wyzwoli krotki pojedynczy
    impuls swietlny, który nazywam roboczy. Impuls ten poleci na 1-2 m do przodu
    gdzie odbije się od lusterka i wroci do miejsca blisko miejsca z ktorego został
    wyslany.

    2. Odbiornik tego impulsu świetlnego. Odbiornik musi być zlokalizowany kilka
    cm obok GPIS Musi w nim być szybka fotodioda typu np PIN, która ten impuls
    powracający od lusterka odbierze i jako elektryczny umożliwi jego wzmocnienie.

    3 układ sprzegajacy czyli zapetlajacy
    Uklad ten ma odebrany przez odbiornik impuls uformować, utworzyc z niego nowy
    impuls, wyzwalający, który znowu
    bedzie podany na trigger GIPS i wyzwoli następny impuls swietlny, który
    nazwalem roboczym. Ten znowu odebrany i odpowiednio przetworzony w układzie
    zapetlajacym, podany na trigger ma wyzwolić nastepny i tak dookoła wojtek.

    Efektem będzie praca całego układu jako generator impulsow swietlno-pradowych,
    których czestotliowosc będzie zalezna glownie od odleglosci układu do
    lusterka. Czyli od dlugosci drogi impulsu roboczego tam i z powrotem.

    Zatem czestotliwosc tego
    całego układu będzie zalezna glownie od dlugosci drogi impulsow swietlnych do
    lusterka i z powrotem. Plus czasu niezbędnego na koniczne obrobki sygnalow
    sterujących. I tak ten zegar ma chodzic. I tylko tyle i az tyle.
    Oczywiście zegar ten zacznie chodzic od momentu zapodania na trigger impulsu
    startowego. To tak jak bys chciał uruchomić stary motocykl, ktory ma rozrusznik.
    I to wlasciwie wszystko. Mam gotowy chiński licznik impulsow czyli
    czestosciomierz, ktorym chce te czestotliowosc wypadkowa pracy tego zegara
    jako uladu opto-elektrycznego mierzyc a potem ja sobie analizować.

    I calkiem niepotrzebnie powstalo tu swoiste zamieszanie, spory i pytania typu
    a po co mi to, itp. I proby odradzenia mi budowy takiego zegara bo on nigdy
    dzialal nie będzie.
    Odpowiadam, ze taki mam kaprys, ze tak dzialajacy zegar chce mieć. Mam na to
    odlozone około 5 tys złotych i szukam wykonawcy tego układu bo sam już z
    powodu konieczności używania okularow ponad 5 dioptrii i precyzja gloni już
    nie ta, tej zabawki wykonać samodzielnie w już w stanie nie jestem. I co ważne
    nie mam zamiaru tym zegarem obalac czy nawet powatpiewac w gienialnosc zadnej
    teorii.
    Jesli Ty lub Ktos zainteresowany tym projektem bylby w stanie go wykonać jako
    prototyp, to zapraszam do wspolpracy. Nie mam zadnych wygorowanych wymagan czy
    ograniczen. Ani tez kandydata, ktoryby podjal się wykonania tego zegara.

    Pozdr
    Trnad

  • 79. Data: 2019-01-03 11:36:44
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 02:10:46 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ale to nie ma zadnego znaczenia bo nigdy nie bedzie w tej prozni.

    Kiedyś pewien profesor zapytał:
    - Ile wynosi próżnia? Dla ułatwienia podaj odpowiedź w atmosferach.

  • 80. Data: 2019-01-03 12:29:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Ale to nie ma zadnego znaczenia bo nigdy nie bedzie w tej prozni.

    Tornad chce go w niej umiescic.

    >To ze swiatlo w roznych osrodkach porusza sie z rozna predkoscia
    >wiadomo od dawna.

    Nie o to chodzi.
    Einstein twierdzi, ze w prozni predkosc jest stala dla kazdego
    inercjalnego obserwatora.
    Niezaleznie od tego, czy w tej prozni stoi, czy sie przemieszcza.

    A Tornad mowi, ze jest stala wzgledem tejze prozni, a wiec obserwator
    jesli sie porusza, to powinien zmierzyc inna predkosc.

    Kto ma racje ? Trzeba doswiadczenia, zeby ustalic.

    J.