  • 51. Data: 2019-01-02 20:48:32
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Tornad wrote on 02.01.2019 19:49:

    > Glownie bedzie i chodzic jedynie o ustalenie czy ten zegar będzie zwalnial
    > w zaleznosci od jego orientacji. Czyli czy wyjda zauwazalne roznice gdy go
    > ustawie poprzecznie i inne gdy go ustwie pod jakims katem. I tylko o to i az o to
    chodzi.
    A według twojej hipotezy jak duże te zmiany będą? Tzn. jak ustawisz
    zegar w poprzek to o ile zmieni się czas przelotu światła?

  • 52. Data: 2019-01-02 21:11:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tornad <w...@a...com> wrote:

    > zatytułowanego Dilaton of time diation

    Jeśli ktoś zainteresowany:

    http://www.ccsenet.org/journal/index.php/apr/article
    /download/70911/39547

  • 53. Data: 2019-01-02 21:50:44
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 20:48:33 UTC+1 użytkownik Zbych napisał:

    > A według twojej hipotezy jak duże te zmiany będą? Tzn. jak ustawisz
    > zegar w poprzek to o ile zmieni się czas przelotu światła?

    Wg moich predykcji roznice te w warunkach ziemskich nie będą wieksze od pol
    procenta. Ciut wieksza wartość przewidywam osiagnac jako kwadrat wartości
    poprzecznej. Moze z ustawienia pionowego będzie można cos wiecej wyluskac?
    Niestey bledy termiczne i inne moga te wielkości skutecznie zaszumic.

    Aby jakies realnie czytelne wartosci uzyskac musiałbym dysponować prędkościami
    co najmniej 10 razy większymi od naturalnie dostępnych. Czyli predkosci
    orbitalnej i obrotowej ziemskiego globa.
    Tak, ze w sumie metoda zniosu proponowana prze Wladka wydaje się bardziej nadziejna.
    Ale pogdybac pod takim zegarem bedzie sobie można do woli.

    Pozdr
    Tornad

  • 54. Data: 2019-01-02 22:14:01
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 21:11:03 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

    > Jeśli ktoś zainteresowany:
    >
    > http://www.ccsenet.org/journal/index.php/apr/article
    /download/70911/39547

    Niezbyt dobrze świadczy o wydawnictwie publikowanie artykułu ze wzorami
    matematycznymi zapisanymi w postaci gamma = 1 / [(1- (v / c) ^ 2] ^ 0.5
    O stronie merytorycznej szkoda nawet gadać. TW została obalona.

    cyt.
    In my opinion, speed of light in vacuum designated in relation to the movable
    light source is different from the value of c.

    Najprawdopodobniej nikt tych "artykułów" nie recenzuje. Zabulta i piszta co chceta.

  • 55. Data: 2019-01-02 22:24:43
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/2/19 4:14 PM, s...@g...com wrote:

> [...]
    > light source is different from the value of c.
    >
    > Najprawdopodobniej nikt tych "artykułów" nie recenzuje. Zabulta i piszta co chceta.

    Dość często zdarza mi się recenzować artykuły. Coś takiego odesłał bym
    do poprawki, bo wygląda jak wstępny szkic, a nie artykuł gotowy do
    publikacji.

    Jacek.

  • 56. Data: 2019-01-02 22:39:52
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 22:14:02 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > light source is different from the value of c.
    >
    > Najprawdopodobniej nikt tych "artykułów" nie recenzuje. Zabulta i piszta co chceta.

    No nie za bardzo.
    Mój artykul zanim go cenzura przepuscila, odsylali mi dwukrotnie. Owszem
    czepiali się zapisu maszynowego bez kresek ułamkowych i pierwiastkow ale jakos
    to przepuścili. Znalezli blad a scislej brak jednej linijki w wyprowadzeniu
    mojej formy wzoru na gamme, w którym zamiast Pitagorasa uzylem funkcji
    cyklometrycznej. A jest on od formy klasycznej znacznie prostszy. Musialem
    również uzupelnic spis literatury i jakies odnosniki.

    Nie mam powodu do narzekan na firme bo wcześniej ten sam artykul wyslalem do
    dwoch innych redakcji i do tej pory zadnych odpowiedzi od nich nie dostałem.
    Jeśli kogos interesuje to ten artykul mam po polsku na swojej stronie
    tornadosolution.com

    I o tornadach przy okazji poczytać można. Jesli kogos zainteresuje rozwiazanie
    zagadki Trojkata Bermudzkiego to tez tam na ten temat cos chyba zostało.
    Zapraszam.

    Pozdr
    Tornad

  • 57. Data: 2019-01-02 22:51:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 22:24:44 UTC+1 użytkownik Jacek Radzikowski napisał:

    > Dość często zdarza mi się recenzować artykuły. Coś takiego odesłał bym
    > do poprawki, bo wygląda jak wstępny szkic, a nie artykuł gotowy do
    > publikacji.

    To coś nawet trudno nazwać szkicem. Kupa wypełniaczy objętościowych w postaci
    śmiesznego opisywania pewnych faktów historycznych, które zapewne dobrze są znane
    uczniowi szkoły średniej z lekcji fizyki. A co do strony "naukowej", toż to stek
    bzdur i herezji. "Artykuł" nie nadaje się do poprawki, lecz do kosza.

  • 58. Data: 2019-01-02 23:02:02
    Od: Tornad <w...@a...com>

> [...]
    >
    > Dość często zdarza mi się recenzować artykuły. Coś takiego odesłał bym
    > do poprawki, bo wygląda jak wstępny szkic, a nie artykuł gotowy do

    Mam pytanie. czy zdarzylo Ci się recenzować jakiś artykul kotryby zawieral
    treści nie zupełnie zgodne albo wręcz sprzeczne z obowiazujacymi powszechnie
    zasadami wiary? Mam na myśli te slepa wiare w te naprawdę absurdalne zalozenia
    i wynikające z nich rownie debile tezy.

    A ja takich artykulow pisanych przez utytlanych naukowcow, i to prawie codziennie na
    adres swojej poczty otrzymuje dziesiatki. Czasem jakies wyjątkowe knoty zamieszczalem
    ale misie już znudzilo.

    Jeden z nich opisamy i zarekalmowany jako najlepszy z istniejących artykul
    tumaczacy teorie wzglednosci autorstawa jakiego Ruska, gdzies mi się
    zapodzial. Jak go odkopie pozwole sobie go jeszcze zamiescic. Tyle ze z opisem
    rusunkow, ktore mogę jedynie słownie opisac. Istna perelka literatury "naukowej".

    Pozdr
    Tornad

  • 59. Data: 2019-01-02 23:03:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tornad <w...@a...com> wrote:

    > I o tornadach przy okazji poczytać można. Jesli kogos zainteresuje rozwiazanie
    > zagadki Trojkata Bermudzkiego to tez tam na ten temat cos chyba zostało.
    > Zapraszam.

    Jak już ratuję linkami, to i tu poratuję, bo pozwoliłem sobie trochę
    pogooglać po nazwisku.

    http://www.tornadosolution.com/

    (dislaimer: nie znam tego pana)

  • 60. Data: 2019-01-02 23:04:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Tornad wrote on 02.01.2019 21:50:

    > Wg moich predykcji roznice te w warunkach ziemskich nie będą wieksze od pol
    > procenta.

    Przecież tak duże zmiany byłoby widać nawet na zwykłym dalmierzu
    laserowym ToF - rozjechałaby mu się kalibracja. Kup najdokładniejszy na
    jaki cię stać i rób rewolucję w fizyce.

    A tu masz gotowy projekt LIDARu z pomiarem czasu przelotu:
    http://www.ti.com/tool/TIDA-00663
    Jest schemat, projekt płytki, lista części.