  • 21. Data: 2019-01-01 14:18:06
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Jan 2019 14:09:27 +0100, Marek napisał(a):

    > Wreszcie ktoś to napisał.

    No OK, ale co w tym złego że próbuje? IMO nic, tylko chwalić. Kilku
    innych w ogóle nie próbuje ograniczając się do pyskowania. Znacznie
    gorzej że uprawia tu propagandę zawracając głowę. Jak coś udowodni niech
    napisze, nie wcześniej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2019-01-01 14:59:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > innych w ogóle nie próbuje ograniczając się do pyskowania. Znacznie
    > gorzej że uprawia tu propagandę zawracając głowę. Jak coś udowodni niech

    A jakby tak przy okazji rozwiązał paradoks trojaczków...

    P.P.

  • 23. Data: 2019-01-01 20:06:13
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 31.12.2018 o 20:16, Tornad pisze:
    > Za dużo komplikacji. Takich wysokich wymagan nie mam. Chlopcy z firmy Leica
    > przed laty wymyślili dystansometer laserowy dzialajacy na zasadzie pomiaru
    > czasu lotu impulsu świetlnego do celu i z powrotem. Uzyskali nieoczekiwanie
    > duza precyzje pomiaru odleglosci. I odpowiednio wysoka cene swego
    > produktu. "Czajniki" swoim zwyczajem ten model zerznęli i obecnie produkuja je
    > w ilościach masowych w cenie kilkudziesięciu dolarów za sztuke. Mam takich
    > kilka w tym jeden oryginalny Leica. Dokladnosc pomiaru wynosi plus minus 1 mm na
    > odleglosci do 100 metrow.

    Tylko, że taka dokładność wymaga znajomości temperatury i ciśnienia
    powietrza. Jest jakaś tabelka w instrukcji obsługi jak to korygować.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 24. Data: 2019-01-01 20:23:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jaki to ma zwiazek z tym ze chce zaplacic za zrobienie tego co mu potrzebne? Na
    jednym filmie pytaja kandydata na lekarza w szpitalu psychiatrycznym co do tej pory
    robi. Odpowiada ze zajmowal sie kilka lat praca naukowa. Chcial wyprodukowac gram
    jakiegos dwupierdzianu czegos tam. Pytajacy stwierdza ze to przeciez jest niemozliwe.
    A kandydat odpowiada ze wie bo to udowodnil.

  • 25. Data: 2019-01-01 20:33:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Jan 2019 14:18:06 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Jak coś udowodni niech
    > napisze, nie wcześniej.

    To było serio czy ironicznie? Poznawanie fizyki przez eksperyment ma
    swoje rozsądne granice tj. jak zjawiska nie rozumiem to stop,
    staram się zrozumieć a nie tworzyć swoje urojenia w zaparte. Chłopie,
    on nie rozumie podstawy podstaw czyli względności ruchu, mierzy
    prędkości "względem próżni" i z takim "warsztatem" próbuje "obalać"
    TW....

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-01-01 20:45:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Jan 2019 20:33:03 +0100, Marek napisał(a):

    > To było serio czy ironicznie? Poznawanie fizyki przez eksperyment ma
    > swoje rozsądne granice tj. jak zjawiska nie rozumiem to stop,

    Oczywiście, pełna zgoda. Nie spodziwam się że jego pomiary obalą TW's
    ale w trakcie wiele się nauczy a to zawsze mile widziane i z pożytkiem
    dla osobowości :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2019-01-01 22:40:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    test wrote:

    > Nie może, dzidzia tornad czuje się Zweisteinem i zamierza udowodnić światu,
    > ze teoria względności to bzdura. Cos jak ci kolesie co _wiedzą_, ze Ziemia
    > jest plaska a Australijczycy to wynajęci aktorzy.

    Niech udowadnia. Jak ma na to budżet i chce zapłacić komuś za zrobienie
    urządzenia, to co w tym złego? To jego wola i jego pieniądze.

  • 28. Data: 2019-01-01 22:52:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 22:40, Queequeg pisze:

    > Niech udowadnia. Jak ma na to budżet i chce zapłacić komuś za zrobienie
    > urządzenia, to co w tym złego? To jego wola i jego pieniądze.

    Tornad od kilku lat chyba szuka kogoś, kto zbuduje to urządzenie, zawsze
    deklarował kwotę, którą na to ma. Czyżby tak trudny temat, że nikt się
    nie podjął?

    Robert

  • 29. Data: 2019-01-02 08:58:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Tornad od kilku lat chyba szuka kogoś, kto zbuduje to urządzenie, zawsze
    > deklarował kwotę, którą na to ma. Czyżby tak trudny temat, że nikt się
    > nie podjął?

    Ale w SIWZ jest warunek, że laser powinien emitować specjalnego rodzaju
    światło, które porusza się z prędkością bezwzględną, niezależną od układu
    odniesienia. Może się zatem okazać, że preliminowana kwota nie zostanie
    uruchomiona gdy przy odbiorze zamówienia wyjdzie, iż wykonawca nie sprostał
    zadaniu.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2019-01-02 09:03:12
    Od: w...@a...com

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 22:52:10 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Tornad od kilku lat chyba szuka kogoś, kto zbuduje to urządzenie, zawsze
    > deklarował kwotę, którą na to ma. Czyżby tak trudny temat, że nikt się
    > nie podjął?
    >
    > Robert

    Sprawa jest zlozona. Typowe jest zawstydzanie mnie jako oszołoma, który ponoc
    chce cos obalac. A w domysle te jakas nagienialniejsza teorie. Tyle, ze nadal
    nie wiem czy mam się zegnać i mruczeć niechaj będzie pochwalony czy tez
    niechaj będzie obalony. Na wieki wiekow amen. Ale ja nie mam zamiaru nic
    obalac ani prostowac czy podpierać.
    Wlasciwie to rzeczywiscie zglupialem. Bo wg najnowszych danych okazuje się,
    ze znany paradoks blizniakow już stal się nieaktualny. Wg najnowszych badan
    a scislej doswiadczen mysowych, ten bliźniak podrozujacy w rakiecie, będzie
    się starzał szybciej od tego na ziemi. Zostala wynaleziona dylatacja czasu
    grawiatacyjna. A scislej re-dylatacja czasu. To znaczy czas zamiast się
    dylatowac czyli tempo swego upływu zwalniac, to on ma się skracc czyli biec
    szybciej niż na ziemi. Bo przestrzen się wykrzywia, grawiatacja się prostuje
    i ten czas im wyżej nad ziemia tym szybciej ucieka.

    Japonczycy, chyba z początkiem pazdziernika ub roku, zainstalowali na
    tokijskim "Podniebnym Drzewku" ktore ma gdzies około 600 m wysokości, dwa
    najnowocześniejsze zegary tzw. kratowe, przy których wszystkie atomowe, cezowe,
    rubidowe i inne, wysiadają. Wg predykcji zegar umieszczony na platformie
    widokowej na wysokości około 470 m ma chodzic szybciej od identycznego zegara
    umieszczonego na pierwszym piętrze tego masztu. Zapowiadali, ze doświadczenie
    potrwa dwa miesiąca i zaraz jego wyniki opublikują i te najgienialniejsza
    teorie wzglednosci potwierdza.
    I co? Uplynalo już grubo ponad dwa miesiące i cisza. Zadnych wynikow tych
    przełomowych pomiarow, jak nie było tak nima.

    Może ktoś cos na ten temat wie? Bo moje prymitywne badania mogą okazac się
    niepotrzebne.
    Wtedy moje 4500 zl, przeznacze na zakup tony ryzu, ktory wysle gdzies do Afryki
    dla glodujacego ludu pracującego miast i wsi.
    Mysle za nasi testerzy czy inni faktorzy będą wreszcie zadowoleni.

    Pozdr
    Tornad