  • 11. Data: 2018-12-30 22:13:11
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Spójrz na to:

    z innych ciekawych IMHO źródeł, może coś zainspiruje:
    1) AN47 z Lineara - może tam coś podpatrzysz,
    2)
    http://www.starlino.com/build-a-really-fast-pulse-ge
    nerator-50ps-rise-time-using-an-ultra-fast-sige-comp
    arator.html
    3) www.ti.com -> TDC7200

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 12. Data: 2018-12-31 11:49:28
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2018 22:13:13 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński napisał:

> [...]
    > 2)
    > http://www.starlino.com/build-a-really-fast-pulse-ge
    nerator-50ps-rise-time-using-an-ultra-fast-sige-comp

    Piko-dlugosci mogą okazac się za krótkie. Tu chyba należy znaleźć jakiś
    kompromis. Bo co z tego ze uzyskam pojedynczy impulsc pikoeskundowy gdy nie
    mam tak szybkiej fotodiody, ktora by ten impuls swietlny zdazyla odebrac.
    Potem należy go wzmocnić i uformować z niego impuls wyzwalający, ktoryby
    wygenerowal następny. Na poprawnym rozwiązaniu tych problemów będzie polegac
    cale rozwiązanie.
    No ale to przybliza problem, który mimo teoretycznej prostoty, zaczyna się
    komplikować.
    Dzieki za zainteresowanie. Może dzieki temu ktoś wpadnie na jakiś swój niezly
    pomysl.
    Zapodalem orientacyjny czas lotu promienia świetlnego do lusterka i z powrotem
    na te 10-15 ns. W tym czasie układ generatora pojed. impulsow (GPI) powinien
    się zresetować aby po tym czasie był gotowy do przyjęcia impulsu wyzwalającego
    i wygenerować impuls następny.

    Pozdr
    Tornad

  • 13. Data: 2018-12-31 15:33:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 11:49:29 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > się zresetować aby po tym czasie był gotowy do przyjęcia impulsu wyzwalającego

    a moze bys przerobil pomysl zamiast impulsów na zmiane stanów. Zmian z 0 na 1 to
    jeden impuls, zmiane z 1 na 0 ignorujesz. Moze tak by było łatwiej, bo troche dluzsze
    sygnaly mozesz miec.

    b.

  • 14. Data: 2018-12-31 17:12:14
    Od: w...@a...com

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 15:33:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    jeden impuls, zmiane z 1 na 0 ignorujesz. Moze tak by było łatwiej, bo troche dluzsze

    Pomysl przedni. Tyle, ze jak dotad to jeszcze nie mam co zamieniać czy dzielic.

    Ale dzięki Tobie domyslilem się co oznacza, ze z danego projektu wychodzą nici.
    Jak nie ma materii to od bidy można uszyc szaty Cysorza, samymi nicmi. Szaty,
    które będą widoczne jedynie przez wtajemniczonych, swiatlych i inteligentnych
    a niewidoczne przez tepakow, kolkow i matolkow, do czego żaden z nich się nie
    przyzna. Bo w ten sposób by się wydalo.
    Calkiem podobnie jak sam musialem się domyslic co oznacza dupa w kwiatach:)

    Pozdr
    Tornad

  • 15. Data: 2018-12-31 17:31:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 08:12:14 -0800 (PST), w...@a...com napisał(a):

    jeden impuls, zmiane z 1 na 0 ignorujesz. Moze tak by było łatwiej, bo troche dluzsze
    sygnaly mozesz miec.

    > Pomysl przedni.

    Raczej mało w tym sensu, bo zapewne ci chodzi o jakąś dokładność a ta
    nie wiąże się z krótkością impulsu tylko ze stromością zbocza. A ta
    wymaga niestety tak samo szybkich układów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-12-31 17:45:20
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.12.2018 o 15:33, Budyń pisze:
    [...]
    > a moze bys przerobil pomysl zamiast impulsów na zmiane stanów. Zmian z 0 na 1 to
    jeden impuls, zmiane z 1 na 0 ignorujesz. Moze tak by było łatwiej, bo troche dluzsze
    sygnaly mozesz miec.

    Albo serii impulsów. Mierzyć fazę między impulsami wysyłanymi i
    powracającymi.

    P.P.

  • 17. Data: 2018-12-31 20:16:16
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 17:45:19 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:
> [...]
    sygnaly mozesz miec.

    > Albo serii impulsów. Mierzyć fazę między impulsami wysyłanymi i

    Za dużo komplikacji. Takich wysokich wymagan nie mam. Chlopcy z firmy Leica
    przed laty wymyślili dystansometer laserowy dzialajacy na zasadzie pomiaru
    czasu lotu impulsu świetlnego do celu i z powrotem. Uzyskali nieoczekiwanie
    duza precyzje pomiaru odleglosci. I odpowiednio wysoka cene swego
    produktu. "Czajniki" swoim zwyczajem ten model zerznęli i obecnie produkuja je
    w ilościach masowych w cenie kilkudziesięciu dolarów za sztuke. Mam takich
    kilka w tym jeden oryginalny Leica. Dokladnosc pomiaru wynosi plus minus 1 mm na
    odleglosci do 100 metrow. Odleglosciomierze geodezyjne maja dluzsze zasiegi.
    Dlatego zaproponowałem aby te dwa kluczowe układy, układ generatora impulsow
    świetlnych i ich odbiornika wykorzystać z gotowego urządzenia. Niestety
    schematu ani nawet układu blokowego tych miernikow nigdzie nie uświadczysz.
    A wszystko wykonane w skali bliskiej nano, uniemozliwiajacej możliwość
    wydłubania czegokolwiek zwłaszcza, ze systemem steruje mikroprocesor
    praktycznie uniemozliwiajacy dokonywnaie jakichś przerobek.

    Mam tez układ nieznanej firmy, swoista staroc, wykonany w skali zjadliwej,
    czyli mikro. Obudowa ma wymiary kolo pol malej ceglowki. I odnosna mase na
    bazie odlewu cynkowego. Jego rozebranie polaczone z koniecznoscia rozlutowania
    spowodowalo, ze po ponownym zlozeniu i zlutowaniu, już więcej nie zadzialal.
    Może kiedyś nada się do wykorzystanie dość wypasionej optyki zbudowanej na zakresie
    podczerwonym...

    Pozdr
    Tornad

  • 18. Data: 2019-01-01 12:50:33
    Od: <test>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    Tornad <w...@a...com> wrote:

    >Czy koniecznie musi być świetlny? Nie może być ultradźwiękowy? Jeśli może,
    >to są gotowe moduły -- może się przydadzą.

    Nie może, dzidzia tornad czuje się Zweisteinem i zamierza udowodnić światu,
    ze teoria względności to bzdura. Cos jak ci kolesie co _wiedzą_, ze Ziemia
    jest plaska a Australijczycy to wynajęci aktorzy.

  • 19. Data: 2019-01-01 14:03:23
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.12.2018 o 20:16, Tornad pisze:
> [...]
    > odleglosci do 100 metrow. Odleglosciomierze geodezyjne maja dluzsze zasiegi.

    Właśnie te "geodezyjne" mierzą czas przelotu. I mają odpowiednią cenę.
    Te tańsze, na mniejsze odległości, mierzą różnicę faz.

    P.P.

  • 20. Data: 2019-01-01 14:09:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Jan 2019 12:50:33 +0100, <test> wrote:
> [...]
    > Ziemia
    > jest plaska a Australijczycy to wynajęci aktorzy.

    Wreszcie ktoś to napisał.

    --
    Marek