-
Data: 2013-09-19 19:23:44
Temat: Re: Moja "ulubiona" ulica Pulawska (DC)
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-19 17:58, Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> Jeżeli wcześniej samochody (zakładam te same warunki, porę itd.)
>> jechały tam 80km/h to trudniej było przejść pieszym przez przejście,
>> czy też włączyć się do ruchu, zawrócić itd.
>
> Zaraz. Mamy odcinek A-B ulicy. Przejscie dla pieszych C jest pomiedzy A
> i B. Czyli takie cos A----C-----B. Ten odcinek ma przejechac X
> samochodow w ciagu np. 10min. To wszystko jest stale. Czy na tym odcinku
> A-B bedzie sie w ciagu tych 10 min. znajdowac wiecej samochodow jak beda
> jechac 50, czy jak 80km/h?
Kolejne błędne założenia i fałszywe wnioski - otóż przy niższej
prędkości przepustowość drogi jest wyższa i w zależności od sytuacji
- albo przejedzie więcej samochodów, bądź wcześniej pojawi się luka,
jeżeli ma przejechać tyle samo samochodów co przy 80km/h, kiedy luka
się nie pojawi. To ładnie widać nie tylko na żywo, ale pięknie na
symulacjach.
> Czy nieszczesnik w punkcie C szybciej
> znajdzie luke w potoku samochodow jak pojada szybko w cholere, czy jak
> beda sie wlec.
Otóż luka przy jadących szybciej się nie pojawi, ponieważ ze wzrostem
prędkości rosną odstępy między pojazdami i spada przepustowość, więc
ta sama liczba samochodów będzie jechać dłużej.
> Owszem, trafienie przy 80 to czarny worek pewny, przy 50
> przy odrobinie szczescia jest szansa na przezycie.
50km/h to też większe szanse na spokojne zwolnienie, czy zatrzymanie
jeżeli będzie taka potrzeba.
> Ale po to sa wlasnie
> swiatla, by przy dowolnej predkosci dopuszczalnej umozliwic pieszemu
> przejscie.
Świateł się nie stawia przy dowolnej prędkości w przypadku przejść
dla pieszych.
> Po to jest przycisk, zeby ruch odbywal sie plynnie jak nikt
> nie przechodzi. Kwestia tylko i wylacznie ustawienia, niczego wiecej.
> Zapewniam - da sie.
Ty nie ma co mnie zapewniać - spróbuj swoje teorie wprowadzić
w życie. Jakoś nie zauważyłem by to tak działało gdziekolwiek.
>> Przepustowość też była
>> niższa niż przy 50km/h (możesz to sobie sprawdzić na symulatorach,
>> które kiedyś tutaj tutaj prezentowałem).
>
> Ten z samochodami jezdzacymi w kolko po 1 pasie?
Taki pewnie też był, ale były wielopasmowe.
> Wszystko bylo OK, az
> ktorys przyhamowal. Po to wlasnie sa 3 pasy, zeby hamujacego, czy raczej
> hamujaca na widok zielonego (BTW jakas epidemia ostatnio, nie wiem o co
> chodzi) mozna bylo wyprzedzic.
Ty chyba nie jeździsz samochodem, że takie rzeczy opowiadasz, a już
w szczególności Puławską w miejscu o którym piszesz. Co do jakiejś
epidemii z hamującymi na zielonym - gdzie tak robią? Skaczesz
po 3 pasach bo ktoś zwalnia i spotykacie się na kolejnych światłach
razem? To tak zazwyczaj wygląda.
> A ze u nas zwykle prawy jest najszybszy, to juz inna sprawa.
Przylep kiedyś na charakterystyczne samochody na 3 pasach jakieś
lepki i sprawdź w jakim czasie każdy dojechał z Piaseczna do
Poleczki. Zdziwisz się.
>> Dzięki niższej prędkości
>> zwiększyła się płynność ruchu oraz przepustowość drogi. Optymalną
>> prędkość znajdziesz chyba sam:>
>
> Po to wlasnie buduje sie drogi ekspresowe i autostrady, by mozna bylo po
Aha, a omawiana Puławska to droga ekspresowa czy autostrada? Jeżeli
możesz to podaj na jakim odcinku spełnia takie warunki. Dodam, że
autostrady i ekspresówki buduje się by szybko i bezpiecznie się
przemieszczać.
> nich jechac szybko. Twierdzenie, ze podniesienie predkosci zmniejsza
> przepustowosc jest, hmm, smiala teza.
To nie jest śmiał teza, tylko wynika z modeli matematycznych.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.13 21:29 Pawel O'Pajak
- 19.09.13 22:02 Artur Maśląg
- 20.09.13 07:17 Myjk
- 20.09.13 08:40 AZ
- 20.09.13 08:55 DoQ
- 20.09.13 08:59 DoQ
- 20.09.13 09:05 DoQ
- 20.09.13 09:08 DoQ
- 20.09.13 09:20 AZ
- 20.09.13 09:25 RoMan Mandziejewicz
- 20.09.13 09:49 Artur Maśląg
- 20.09.13 09:55 Myjk
- 20.09.13 11:08 Pawel O'Pajak
- 20.09.13 11:32 Myjk
- 20.09.13 12:21 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa