  • Data: 2014-03-20 15:42:20
    Temat: Re: Modyfikacja połączenia gwintowanego alu-stal
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:lg63q7$m95$1@node1.news.atman.pl...
    > Czołem. Sprawa wygląda następująco. W rowerowych przednich widelcach
    > amortyzowanych spotyka się system montażu zacisku hamulcowego zwany Post
    > Mount:
    >
    > http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Fil
    e:Post-mount-specs.jpg

    > W systemie tym zacisk hamulca przykręcony jest 2 śrubami M6, gwint
    > wykonany jest bezpośrednio w aluminiowej goleni widelca. W praktyce śruby
    > montażowe co jakiś czas trzeba odkręcać. Maksymalny moment dokręcania tych
    > śrub jest określony, ale w praktyce zbyt łatwo o zerwanie gwintu w
    > aluminium i wtedy d4 blada, możliwości naprawcze są żadne.

    Nie mozesz tam zastosowac sprezynki helicoil?
    http://www.4metal.pl/zdjecia/2079_2_2.jpg

    Raz, ze gwint bedzie odporny na zerwanie i zuzycie bo wkrecasz stal w stal.
    Dwa gwint sprezynki ma wieksza srednice osadzenia niz gwint sruby, wiec moze
    przeniesc wieksze obciazenie i moment niz w wkrecajac to w samo alu.

    W elementach z lekkich stopow, ktore sa intensywnie uzytkowane robia tak
    fabrycznie.

    Tmek