eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaModułowy zasilacz samochodowy (mini)ATXRe: Modułowy zasilacz samochodowy (mini)ATX
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Modułowy zasilacz samochodowy (mini)ATX
    Date: Thu, 14 May 2009 09:15:43 +0200
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 37
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <guggeo$n59$1@news.wp.pl>
    References: <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: aelo17.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.wp.pl 1242285337 23721 79.191.40.17 (14 May 2009 07:15:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 May 2009 07:15:37 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    In-Reply-To: <1...@p...pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:563482
    [ ukryj nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Co jakiś czas wracają pytania o samodzielną budowę samochodowego
    > zasilacza ATX. Przyjrzałem się dostępnym rozwiązaniom i nie zachwyciły
    > mnie one. Najpopularniejsze opierają się na dość zaskakujących
    > założeniach:
    > - brak stabilizacji 12V
    > - brak izolacji galwanicznej między wejściem a wyjściem
    > - proste przetwornice step-down 5V i 3.3V
    > - brak rozwiązań umożliwiających bezpieczne zamknięcie systemu przy spadku napięcia
    na wejściu.
    >
    > Po długim dumaniu wyszło mi, że tak naprawdę warte przemyślenia jest
    > zaprojektowanie modułowego zasilacza, umożliwiającego rozbudowę i
    > dostosowanie do rzeczywistych potrzeb.
    [...]

    Przede wszystkim podaj przewidywaną cenę takiego kompletu "modułów"
    złożoną w gotowy do użycia zasilacz z wtyczką ATX (czyli dostarczający
    conajmniej +12V, +5V, +3V3) o mocy łącznej 60-100W. Obecnie chyba -12V i
    -5V do niczego nie są potrzebne współczesnym płytom ITX?
    Załóżmy na początek, że bez dodatkowego akumulatora podtrzymującego. Ile
    kosztowałby orientacyjnie taki zasilacz?

    Jeżeli więcej niż 200-300 PLN to nie widzę rynku zbytu - wygrają
    pico-cośtam zasilacze ATX, oczywiście bez bajerów dostarczanych przez
    Twoje rozwiązanie, ale jednak całkowicie wystarczające do popędzania
    płyty ITX w zastosowaniach car-pc.

    Jeżeli natomiast z prostym ATX-podobnym samochodowym 100W zmieścisz się
    w 100 PLN - sprzedaż murowana (w końcu Tajwańczycy w tej cenie potrafią
    zrobić zwykły duży ATX 500W - i to przy zasilaniu z 230V).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

    Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: