eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniuRe: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
  • Data: 2019-02-16 16:59:54
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    >> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
    >> To innego może to być niż koła?
    >
    > Witaj w klubie. Kiedyś jeździłem salonową Nubirą II 2.0, którą
    > zajeździłem na śmierć. Nie było mnie wtedy stać na nic innego więc
    > dlatego tak. Doskonale znam te objawy. Generalnie są to objawy zgonu
    > auta. Ale jeśli chcesz pakować w trupa, to wszystko da się naprawić.
    >
    Ale jaja...
    Ja kiedys jezdziłem scudo który miał dokładnie takie same objawy.
    Winne okazały sie poduszki pod silnikiem. Po wymianie auto zrobiło
    jeszcze ponad 200kkm po czym z pocałowaniem reki wział je kolega i dalej
    jezdzi...

    > Co u mnie takie objawy powodowało? To zależy od numeru porządkowego
    > naprawy.
    >
    > 1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co
    > 2-3 lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie).
    > Powodowało to dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w
    > zależności od tego czy przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej
    > było to widać przy prędkościach rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu
    > - auto znosi w jedną stronę, odpuszczenie na wyższych obrotach (by
    > hamowało przodem) - w drugą. Zwróć na to uwagę. Luzy na wahaczu
    > wcale nie musiały być spektakularne by taki efekt uzyskać.
    >
    > 2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są
    > zjechane. Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli
    > są zjechane na 2 stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie
    > mocno. Potem gdy koła nieco przestawią swój kąt obrotu względem
    > siebie, jest cisza. Potem za jakiś czas znów trzepie kierownicą.
    > Itd.
    >
    > 3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w
    > obecnym aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło.
    > Dałem je do pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza
    > w jednym z kół nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były.
    > Kazałem przetoczyć - pomogło.
    >
    Marku, ale my juz ustalilismy chyba ze ty masz po prostu inne interwały
    napraw...
    Ci w F1 tez zajezdzaja auta na dystansie kilku tysiecy km... :)

    > 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
    > żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o
    > połowę tańsze niż u nas?
    >
    Bawi sie i tyle... Nie wiem co w tym dziwnego... A juz przytyki o
    zasiłku... Ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: