  • Data: 2011-09-29 11:14:40
    Temat: Re: Moc trafa w zasilaczu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Araneus,

    Thursday, September 29, 2011, 12:33:13 PM, you wrote:

    [...]

    > Z powodzeniem wykorzystywałem trafo głośnikowe do żarzenia lamp, nic się nie
    > grzało nadmiernie, nie smierdziało, napięcie było odpowiednie... (chyba może
    > 0.2-0.3 V różnicy, nie pamiętam, ciut większe), lampy nie narzekały. W drugą
    > stronę - wykorzystywałem inny glośnikowy jako "odwrotny dzwonkowy" - po
    > stronie sieci mam 14V, a za dzwonek robił mi dzwonek telefoniczny (1), trafo
    > podwyższało napięcie. Chodziło to... hmm... ze 20-kilka lat, aż zrobiłem
    > dzwonek elektroniczny, modyfikując "zabawkę" "syrena policyjna", 4
> [...]

    Transformatora głośnikowego, przeznaczonego do współpracy z pojedynczą
    lampą nie należy używać jako sieciowego. Z powodu wysokiego prądu
    magnesującego związanego ze zmniejszoną indukcyjnością uzwojeń a co
    jest skutkiem szczeliny powietrznej w obwodzie magnetycznym.
    Taki transformator "produkuje" mnóstwo energii biernej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl