  • Data: 2011-09-29 21:04:43
    Temat: Re: Moc trafa w zasilaczu
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:582314078.20110929131440@pik-net.pl...
    > Transformatora głośnikowego, przeznaczonego do współpracy z pojedynczą
    > lampą nie należy używać jako sieciowego. Z powodu wysokiego prądu
    > magnesującego związanego ze zmniejszoną indukcyjnością uzwojeń a co
    > jest skutkiem szczeliny powietrznej w obwodzie magnetycznym.
    > Taki transformator "produkuje" mnóstwo energii biernej.

    Tak, ja sobie zdaję (i zdawałem wówczas) sprawę, że to nie jest do tego
    przeznaczone. Ale, po pierwsze, układ był dość prosty, "luźny", po drugie,
    byłem ciekaw jak się to sprawi - i jakoś się sprawiło. Już nie pamiętam
    okoliczności, w każdym razie, nic się złego nie działo, no, może by leciutko
    ciepławy... ale nic poza tym. Czasem zresztą "dla zabawy" sprawdzam, jak się
    zachowuje jakiś element, nietypowo potraktowany, przy okazji zdobywam
    kawałek wiedzy. Jasna sprawa, że najlepiej, jak układ złoży się z elementów
    do tego przewidzianych...

    --
    (sygnatura w remoncie)