    From: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Moc studyjnych lamp błyskowych w praktyce
    Date: Thu, 12 Aug 2010 11:46:16 +0200

    >Najczęściej zestawy występują z lampami 68Ws, ale są też 100 Ws ,
    >250Ws.
    >Czy może mi ktoś opisać jak w praktyce wygląda kwestia zapotrzebowania
    >na moc lamp?
    >Przykładowo - dla zdjęcia postac

    do małych softboxów (60x60) 250 Ws firmowe lub 300-500 chińskie
    do softboxów (stripów itp) 120 x 40, 100 x 80 to min 500 Ws firmowe
    ale światła ustawiach w odległości 2-4 metry od ludzia.
    2 lampy to mało do studia...., musisz oświetlić lewą i prawą stronę i
    jeszcze tło,
    czyli 2 x 500 Ws + 250 na tło
    Pomyśl też o tym, że firmowe lampy dają ci za każdym razem równe światło o
    jednolitym pasmie
    a chińczyki nie, osprzęt też ma znaczenie, softboź nie równy softboxowi.
    Firmowy softboź gubi mniej światła, chiński więcej, więc trzeba mieć
    mocniejszą lampę...
    Musisz mieć jeszzcze zapas mocy, żeby nie ustawiac lampy na full bo bedziesz
    czekać 5s. na błysk..
    pozdr. gr