  • Data: 2010-08-13 07:04:19
    Temat: Re: Moc studyjnych lamp błyskowych w praktyce
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I rakietę :)
    > Nie te czasy. Iso 400 używalne, powyżej f=11 dziś się nie robi, bo
    > nieostro, a chińskie lampy już tak się nie różnią od lamp... chińskich. Bo
    > wszystkie są chińskie.
    >
    > Lampy trzeba wybrać takie, żeby się od razu nie rozleciały i nie spaliły.
    > O szczegóły pytać tych, co mają takie lampy. Moc jest mniej ważna, 100Ws
    > zadziała w dużym softboxie przy 400iso. Polecam nowe quantuumy 200Ws, dość
    > tanie, o wiele porządniejsze od starszych wersji i nie do zarąbania
    > (pstryknąłem trzema takimi raz kilkaset pstryków pod rząd na pełnej mocy,
> [...]
    używam w studio ELFO 250 x 4 sztuki
    komfort (z praktyki) jest przy softboxach 60x60, przy większych, albo trzeba
    używac pełnej mocy,
    co powoduje, że po 15 pstrykach w serii lampy się przegrzewają.
    Przy duzych softach jak pstrykniesz w stronę softboxa to widać jak nierówno
    rozłożone jest światło.
    Jeżeli ktoś chce kupować lampy 68 Ws to nikt mu nie broni,
    może robic fotki z ISO 400 też dopuszczalne, może też robić na ISO 3200,
    tylko ja osobiście nie chciałbym mieć portretów na ISO 400, mimo tego,
    że używam zarówno C40D jak i 5D MKII.
    Ale wszystko można, tylko trochę szkoda pieniędzy.
    Lepiej poszukać za 1000 złotych używanego kompletu dobrych firmowych lamp
    z dobrymi softami, niż płacić dwa razy..
    pozdr.
    Gr