  • 41. Data: 2010-04-05 01:12:39
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Panda to na III, Sierra, Granada, Mondeo na II.
    > Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.

    Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 42. Data: 2010-04-05 01:41:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)

    Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
    A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 43. Data: 2010-04-05 01:47:27
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:
    > Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
    > Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
    > A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.

    Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
    takie skrzynie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 44. Data: 2010-04-05 01:50:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
    > takie skrzynie?

    No to nie 1000 a 1500. Większość się zbierać nie będzie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2010-04-05 01:55:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 05 Apr 2010 01:50:27 +0200, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > No to nie 1000 a 1500. Większość się zbierać nie będzie.

    Mój się zbiera. Ale żal mi przyspieszać przy takich prędkościach
    obrotowych. Wolę zbić przynajmniej jeden bieg.

    r.
    _____________

  • 46. Data: 2010-04-05 02:16:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Apr 2010 01:12:39 +0200, DoQ napisał(a):

    > Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)

    No właśnie tenm że silnik się chce zbierać, a 'kierowca' mu zapina wyższy
    bieg i dusi do 1500 obr...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 47. Data: 2010-04-05 02:18:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PSYLO pisze:

    > Kolega zabawniś, hihihi ;) Przyspieszenie od 80 do 120 na takim biegu to
    > często wymieniana wartość, jako wyznacznik "elastyczności" silnika.

    Nie no hihihi się pośmialiśmy, a mógłbyś mi powiedzieć jak ten parametr
    wyznacza tą elastyczność?
    Bo jakoś moja Vectra z silnikiem V6 który ma 211KM dostanie w tej
    konkurencji po dupie od Cinquecento które ma 80KM. Czy to znaczy że
    Cinquecento ma elastyczniejszy silnik?
    Bo tak ogólnie to Vectra przyspiesza dużo lepiej, ale jak w obu
    samochodach wrzucę IV to nagle CC staje się nie do dogonienia.

    A jednak silnik Cinquecento budzi się do życia dopiero przy 4000rpm,
    czyli wydaje się być bardzo mało elastyczny. A Vectra całkiem ładnie się
    zbiera w całym zakresie obrotów, czyli jednak chyba Vectra jest
    elastyczniejsza, co nie zmienia faktu że na IV biegu przyspiesza dużo
    gorzej niż mniej elastyczny cienias.

    Jeszcze jedna rzecz mnie bardzo zastanawia - jaki wpływ na elastyczność
    silnika ma założenie mniejszych kół na oś napędzaną? Bo wydawałoby się
    że żaden, a tymczasem na "wyznacznik elastyczności silnika" jakim jest
    czas przyspieszania na IV biegu do 120km/h okazuje się że wpływ ma ogromny.

    Może więc nie określa to w żaden sposób elastyczności silnika. A więc co?

  • 48. Data: 2010-04-05 02:23:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Mój się zbiera. Ale żal mi przyspieszać przy takich prędkościach
    > obrotowych. Wolę zbić przynajmniej jeden bieg.

    A w porównaniu z tym jak idzie przy 3000obr to przy 1500 się *zbiera*
    czy "zbiera"? ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 49. Data: 2010-04-05 02:28:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Generalizujesz.
    > Moja wolnossaca benzyna w przedziale 1500-4000RPM daje 210-250Nm przy
    > czym przy 4000RPM ma 140KM, a silnik "odcina sie" przy 6300RPM wiec
    > jeszcze ma troche zapasu.

    No tylko co z tego wynika? To jest maksymalna moc to 140KM? Co to za silnik?

    Moje auto ma tyle Nm w przedziale 1200-6500rpm ( około 4000 rpm nawet
    trochę więcej).

    I mimo tego, że w przedziale 3000-4500rpm moment obrotowy jest wysoki to
    jakoś do 100km/h auto przyspiesza wtedy w 12s.
    Jak przyspieszam w zakresie 4500-6500 to w 7.5s, pomimo że moment
    obrotowy mniejszy.

    Zwolennicy ilości "njutonometrów na kilogram" się chyba załamią, albo
    nie uwierzą w takie cuda.

  • 50. Data: 2010-04-05 02:34:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
    > takie skrzynie?

    Np. CC/SC 900ccm
    I - 3,909
    II - 2,050
    Przy 2000rpm po zmianie biegu z I na II zrobi się 1048rpm.