-
41. Data: 2010-04-05 01:12:39
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: DoQ <p...@g...com>
Adam Płaszczyca pisze:
> Panda to na III, Sierra, Granada, Mondeo na II.
> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
Pozdrawiam
Pawel
-
42. Data: 2010-04-05 01:41:29
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-04, DoQ <p...@g...com> wrote:
>> Panda to na III, Sierra, Granada, Mondeo na II.
>> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
>
> Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.
Krzysiek Kiełczewski
-
43. Data: 2010-04-05 01:47:27
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: DoQ <p...@g...com>
Krzysiek Kielczewski pisze:
> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
>> Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
> Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
> A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.
Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
takie skrzynie?
Pozdrawiam
Pawel
-
44. Data: 2010-04-05 01:50:27
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-04, DoQ <p...@g...com> wrote:
>>>> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
>>> Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
>> Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
>> A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.
>
> Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
> takie skrzynie?
No to nie 1000 a 1500. Większość się zbierać nie będzie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
45. Data: 2010-04-05 01:55:15
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 05 Apr 2010 01:50:27 +0200, Krzysiek Kielczewski
<k...@g...com> wrote:
> No to nie 1000 a 1500. Większość się zbierać nie będzie.
Mój się zbiera. Ale żal mi przyspieszać przy takich prędkościach
obrotowych. Wolę zbić przynajmniej jeden bieg.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
46. Data: 2010-04-05 02:16:35
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 05 Apr 2010 01:12:39 +0200, DoQ napisał(a):
>> Panda to na III, Sierra, Granada, Mondeo na II.
>> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
>
> Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
No właśnie tenm że silnik się chce zbierać, a 'kierowca' mu zapina wyższy
bieg i dusi do 1500 obr...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
47. Data: 2010-04-05 02:18:05
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
PSYLO pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>> A jak to jest przy przyspieszaniu od 17 to 23km/h na dwunastym biegu? ;)
>
> Kolega zabawniś, hihihi ;) Przyspieszenie od 80 do 120 na takim biegu to
> często wymieniana wartość, jako wyznacznik "elastyczności" silnika.
Nie no hihihi się pośmialiśmy, a mógłbyś mi powiedzieć jak ten parametr
wyznacza tą elastyczność?
Bo jakoś moja Vectra z silnikiem V6 który ma 211KM dostanie w tej
konkurencji po dupie od Cinquecento które ma 80KM. Czy to znaczy że
Cinquecento ma elastyczniejszy silnik?
Bo tak ogólnie to Vectra przyspiesza dużo lepiej, ale jak w obu
samochodach wrzucę IV to nagle CC staje się nie do dogonienia.
A jednak silnik Cinquecento budzi się do życia dopiero przy 4000rpm,
czyli wydaje się być bardzo mało elastyczny. A Vectra całkiem ładnie się
zbiera w całym zakresie obrotów, czyli jednak chyba Vectra jest
elastyczniejsza, co nie zmienia faktu że na IV biegu przyspiesza dużo
gorzej niż mniej elastyczny cienias.
Jeszcze jedna rzecz mnie bardzo zastanawia - jaki wpływ na elastyczność
silnika ma założenie mniejszych kół na oś napędzaną? Bo wydawałoby się
że żaden, a tymczasem na "wyznacznik elastyczności silnika" jakim jest
czas przyspieszania na IV biegu do 120km/h okazuje się że wpływ ma ogromny.
Może więc nie określa to w żaden sposób elastyczności silnika. A więc co?
-
48. Data: 2010-04-05 02:23:01
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-04, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:
>> No to nie 1000 a 1500. Większość się zbierać nie będzie.
>
> Mój się zbiera. Ale żal mi przyspieszać przy takich prędkościach
> obrotowych. Wolę zbić przynajmniej jeden bieg.
A w porównaniu z tym jak idzie przy 3000obr to przy 1500 się *zbiera*
czy "zbiera"? ;-)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
49. Data: 2010-04-05 02:28:34
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
DoQ pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> 3000-4000rpm to obroty dobre właśnie dla diesla.
>> Benzynę żeby wydobyć z niej tą moc trzeba zakręcić pewnie do 6000rpm.
>
> Generalizujesz.
> Moja wolnossaca benzyna w przedziale 1500-4000RPM daje 210-250Nm przy
> czym przy 4000RPM ma 140KM, a silnik "odcina sie" przy 6300RPM wiec
> jeszcze ma troche zapasu.
No tylko co z tego wynika? To jest maksymalna moc to 140KM? Co to za silnik?
Moje auto ma tyle Nm w przedziale 1200-6500rpm ( około 4000 rpm nawet
trochę więcej).
I mimo tego, że w przedziale 3000-4500rpm moment obrotowy jest wysoki to
jakoś do 100km/h auto przyspiesza wtedy w 12s.
Jak przyspieszam w zakresie 4500-6500 to w 7.5s, pomimo że moment
obrotowy mniejszy.
Zwolennicy ilości "njutonometrów na kilogram" się chyba załamią, albo
nie uwierzą w takie cuda.
-
50. Data: 2010-04-05 02:34:01
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
DoQ pisze:
> Krzysiek Kielczewski pisze:
>> Tylko wiesz, ja nei z klanu zmiany biegów przy 2000 obr/min.
>>> Jak sie dobrze zbiera od 2000RPM to co za problem?:)
>> Bo jak przy 2000RPM zmienisz bieg na wyższy to będziesz miał 1000RPM.
>> A normalny silnik benzynowy przy tych obrotach się nie zbiera.
>
> Jeden bieg wyżej i 50% skok przełożenia ? W jakim samochodzie montują
> takie skrzynie?
Np. CC/SC 900ccm
I - 3,909
II - 2,050
Przy 2000rpm po zmianie biegu z I na II zrobi się 1048rpm.