eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
    .pl!not-for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 32
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@4...com>
    <hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
    <hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
    <hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hpihkk$ilr$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hpinkp$uni$1@mx1.internetia.pl>
    <hpipch$a76$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpiqih$2gd$1@mx1.internetia.pl>
    <hpite5$jma$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270679652 20087 194.63.133.138 (7 Apr 2010 22:34:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271264
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 07 Apr 2010 23:25:57 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
    > innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
    > sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
    > konstrukcje.
    >
    > Ciekawe czy Artur i Robert będą odszczekiwać :-)
    >
    > http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
    nter/turbo_tech103.html

    Wiesz, co mi się w tym przykładzie niespecjalnie podoba? 400KM z
    5.0 jest do uzyskania bez turbo. To jest raptem 80KM z litra.
    Więc wartości spreżu są niskie. Więc jeśli doładowywać, to po
    to, żeby uzyskać te 400KM sporo niżej niż 6000rpm, bo wtedy
    chociaż mamy jakiś sensowny spręż i nie wpadamy w obszary
    kiepskiej sprawności kompresora. Druga rzecz jest taka, że są
    tam obliczenia tylko dla jednego punktu -- przy założeniach 5l i
    400KM większość wykresu jest płaska i może się okazać, że w
    niższych zakresach możemy pójść w surge.

    Więc ja bym to widział tak:

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=400&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=4500&rpm_peak_power=3800&rpm_m
    ax_boost=2500&rpm_min_boost=1500&vol_1=89&vol_2=93&v
    ol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: