-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 32
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@4...com>
<hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
<hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
<hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hpihkk$ilr$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hpinkp$uni$1@mx1.internetia.pl>
<hpipch$a76$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpiqih$2gd$1@mx1.internetia.pl>
<hpite5$jma$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270679652 20087 194.63.133.138 (7 Apr 2010 22:34:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271264
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 07 Apr 2010 23:25:57 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
> innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
> sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
> konstrukcje.
>
> Ciekawe czy Artur i Robert będą odszczekiwać :-)
>
> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
nter/turbo_tech103.html
Wiesz, co mi się w tym przykładzie niespecjalnie podoba? 400KM z
5.0 jest do uzyskania bez turbo. To jest raptem 80KM z litra.
Więc wartości spreżu są niskie. Więc jeśli doładowywać, to po
to, żeby uzyskać te 400KM sporo niżej niż 6000rpm, bo wtedy
chociaż mamy jakiś sensowny spręż i nie wpadamy w obszary
kiepskiej sprawności kompresora. Druga rzecz jest taka, że są
tam obliczenia tylko dla jednego punktu -- przy założeniach 5l i
400KM większość wykresu jest płaska i może się okazać, że w
niższych zakresach możemy pójść w surge.
Więc ja bym to widział tak:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=400&pr_ref=14.696&engine_disp=
5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=4500&rpm_peak_power=3800&rpm_m
ax_boost=2500&rpm_min_boost=1500&vol_1=89&vol_2=93&v
ol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87
&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=