-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 32
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@4...com>
<hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
<hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
<hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hpihkk$ilr$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hpinkp$uni$1@mx1.internetia.pl>
<hpipch$a76$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpiqih$2gd$1@mx1.internetia.pl>
<hpite5$jma$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270679652 20087 194.63.133.138 (7 Apr 2010 22:34:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 22:34:12 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271264
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 07 Apr 2010 23:25:57 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
wrote:
> Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
> innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
> sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
> konstrukcje.
>
> Ciekawe czy Artur i Robert będą odszczekiwać :-)
>
> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
nter/turbo_tech103.html
Wiesz, co mi się w tym przykładzie niespecjalnie podoba? 400KM z
5.0 jest do uzyskania bez turbo. To jest raptem 80KM z litra.
Więc wartości spreżu są niskie. Więc jeśli doładowywać, to po
to, żeby uzyskać te 400KM sporo niżej niż 6000rpm, bo wtedy
chociaż mamy jakiś sensowny spręż i nie wpadamy w obszary
kiepskiej sprawności kompresora. Druga rzecz jest taka, że są
tam obliczenia tylko dla jednego punktu -- przy założeniach 5l i
400KM większość wykresu jest płaska i może się okazać, że w
niższych zakresach możemy pójść w surge.
Więc ja bym to widział tak:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
n=4&target_peak_power=400&pr_ref=14.696&engine_disp=
5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
_loss=1.7&rpm_redline=4500&rpm_peak_power=3800&rpm_m
ax_boost=2500&rpm_min_boost=1500&vol_1=89&vol_2=93&v
ol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87
&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 08.04.10 06:15 DoQ
- 08.04.10 09:26 The_EaGle
- 08.04.10 10:06 WS
- 08.04.10 10:08 WS
- 08.04.10 10:42 WS
- 08.04.10 11:08 Krzysiek Kielczewski
- 08.04.10 18:17 Tomasz Pyra
- 09.04.10 08:32 The_EaGle
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=