  • 11. Data: 2014-06-26 14:28:49
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A o urządzeniach PowerLine słyszał, a?

    w czym to lepsze od wifi ?
    To była dobra alternatywa, ale PRZED czasami bezprzewodowej szybkiej
    łączności.

  • 12. Data: 2014-06-26 14:48:43
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 26/06/2014 12:35 Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Tam w Łazience się nie da dotąd dokąd nie zrobi ktoś
    > pralki na korbę podgrzewanej węglem. Gniazdek w łazienkach nie ma.

    Przepisy dopuszczają jedynie gniazdka z galwaniczną izolacją np do
    szczoteczki do zębów czy maszynki do golenia.

    > A jak jest coś na prąd i ma swój włącznik to włącznik jest w suficie
    > i uruchamia się go sznurkiem.

    Sznurkiem to tylko światło.
    Za pralką w kuchni (albo tzw utility room) przemawia fakt że miejsca w
    tradycyjnych angielskich domach w łazienkach zbyt wiele nie ma.
    Ostatnio jednak coraz częściej można zobaczyć pralki łazienkach, zawsze
    są to jednak domy po remoncie. Podłącza się maszynę na stałe, do
    hermetycznej puszki.

    > Podobno można spotkać łazienki i kuchnie że woda zimna i ciepła są z
    > tego samego kranu.

    przesada, to to Anglicy już odkryli. Podobnie jak dwuszybowe okna.
    Kiedyś "double glazing" to była specjalna folia, którą naklejało się na
    szybę. Skuteczność zaj...a, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że
    zazwyczaj okna były tak nieszczelne i często wypaczone.

    P.S.
    Kiedyś w angielskich sypialniach nie było ogrzewania - z powodu że
    niepotrzebne jak się pod kołdrą schowasz...
    Do zmywania, pomimo bieżącej wody w każdym domu, wciąż wielu ludzi używa
    miski napełnionej wodą i wstawionej do zlewu.

    --
    M.

  • 13. Data: 2014-06-26 15:25:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal M. Lechanski napisał:

> [...]
    > Do zmywania, pomimo bieżącej wody w każdym domu, wciąż wielu
    > ludzi używa miski napełnionej wodą i wstawionej do zlewu.

    Że niby wynalazek korka do zlewu jest im nieznany? To oszczerstwo.
    Pamiętam Anglika, który pracował w Polsce w latach dziewięćdziesiątych.
    Strasznie pomstował, że w łazience w biurze nie ma korka przy umywalce.
    W końcu skądeś ten korek zdobył, może po prostu zamówił z Bristolu czy
    Londynu, jak wiele innych rzeczy. Nosił go ze sobą w kieszeni, żeby mu
    nie zginął. Ktoś go przyuważył, że przed umyciem rąk nalewa do umywalki
    gorącej wody, zakręca kran i w miarę potrzeby dolewa zimnej -- taka
    pomysłowa emulacja umywalki z dwoma oddzielnymi siurasami.

    Jarek

    PS
    W przedwojennym domu moich dziadków też były umywalki z dwoma osobnymi
    kranikami. I WC z wejściem z klatki schodowej. W domu były tylko dwa
    mieszkania i dwa takie przybytki, po jednym dla każdego. W Małopolsce,
    nie w Anglii.

    --
    -- Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć
    tak: zimnę wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki,

  • 14. Data: 2014-06-26 16:54:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jun 2014 15:25:38 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > gorącej wody, zakręca kran i w miarę potrzeby dolewa zimnej -- taka
    > pomysłowa emulacja umywalki z dwoma oddzielnymi siurasami.

    Ale po co emulować, nie mógł dobrać odpowiedniej temp. mieszając
    odpowiednim ustawieniem kranu?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-06-26 16:58:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Thursday, June 26, 2014, 4:54:44 PM, you wrote:

    > Ale po co emulować, nie mógł dobrać odpowiedniej temp. mieszając
    > odpowiednim ustawieniem kranu?

    Dla Angoli to za trudne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-06-26 17:25:03
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 czerwca 2014 16:58:06 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Dla Angoli to za trudne.
    >

    > --
    >
    > Best regards,
    >
    > RoMan
    >
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Jak widziałem i używałem patentu do prysznica to doszedłem do wniosku ze dla nich
    chyba nic nie jest za trudne. Dla nie wtajemniczonych. Przy wannie też oddzielne
    krany. Z kąpaniem w wannie nie problem. Ale prysznic przy takiej konfiguracji.

  • 17. Data: 2014-06-26 18:33:21
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 26/06/2014 16:25 Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Przy wannie też oddzielne krany. Z kąpaniem w wannie nie problem.
    > Ale prysznic przy takiej konfiguracji.

    tak, mnie to też się spodobało - takie skrzyżowanie elektrycznej dojarki
    ze stetoskopem...

    --
    M.

  • 18. Data: 2014-06-26 18:42:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    [..]
    > Albo gniazdko sieci komputerowej... Dużo taniej i praktyczniej rozwiążesz
    > ten problem stosując wifi a nie prowadząc cat5 w listwach uniwersalnych
    > po całym domu... Mamy dziś 2014 rok a nie 1999... Wifi rulez! :-)

    Grasz w gry? (hint: ping time)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2014-06-26 18:44:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Tam w Łazience się nie da dotąd dokąd nie zrobi ktoś pralki na korbę podgrzewanej
    węglem. Gniazdek w łazienkach nie ma. A jak jest coś na prąd i ma swój włącznik to
    włącznik jest w suficie i uruchamia się go sznurkiem. Podobno można spotkać łazienki
    i kuchnie że woda zimna i ciepła są z tego samego kranu.

    Nawet tak mam, ale nietypowo bo bojler przepływowy co jest raczej rzadko
    spotykane.

  • 20. Data: 2014-06-26 18:50:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > Ostatnio jednak coraz częściej można zobaczyć pralki łazienkach, zawsze
    > są to jednak domy po remoncie. Podłącza się maszynę na stałe, do

    Jak dom przed zakupem oglądaliśmy to w jednej łazience był włączony
    elektryczny grzejnik na ręczniki, był ciepły więc działał,podłączony jak
    piszesz do puszki na stałe, po zakupie chcę go włączyć a on nie działa,
    w międzyczasie była robiona inspekcja instalacji i odłączyli bo nie
    wolno i basta.

> [...]
    > Do zmywania, pomimo bieżącej wody w każdym domu, wciąż wielu ludzi używa
    > miski napełnionej wodą i wstawionej do zlewu.

    Mam w robocie jednego takiego, nie używa ciepłej wody ani ogrzewania,
    szkot, pół-polak.