  • Data: 2014-07-12 06:54:20
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Tornad <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, June 25, 2014 10:58:38 AM UTC-4, Adam Górski wrote:
    > Witam,

    > Znalazłem coś takiego w ofercie TME. Jest to swoistego rodzaju nowe
    > podejście do montażu gniazdek elektrycznych w domu.
    > Remontuje sobie domek więc pomyślałem, że może by coś takiego spróbować.
    > Używał ktoś podobnego rozwiązania ? Ceny trochę nie teges, ale z drugiej
    > strony - raz i na lata.

    > Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    > tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).

    > Sznurek poniżej:
    > http://www.tme.eu/pl/Document/5dd078a36cfaa20e97e953
    513951dc04/Mainline.pdf

    > Adam Górski

    Do niewatpliwie ciekawych opinii pozwole sobie dorzucic swoje trzy centy.
    Otoz pomysl jest stary ale chyba niebezpieczny. Chyba niebezpieczny skoro tu w Usa,
    na scianach tego instalowac nie wolno. Na sufitach, do instalacji lamp
    oswietleniowych jest to rozwiazanie dosc popularne, tanie i chyba czesto stosowane
    skoro ja widzialem je w kilku domach. Niestety, ale to sie nie wiem dlaczego psuje i
    stad moj kontakt z tymi szynami. Byc moze rozwiazanie stosowane tu jest za tanie i
    dlatego sie psuje. Problem polega na tym, ze ta szyna sie od lamp nagrzewa, ten
    plastyk sie starzeje i lampa swiecic przestaje. Trzeba ja przestawic na inne nie
    wygrzane miejsce a to tez sztuka jaka gdyz jakos sie to odksztalca tak, ze
    zdemontowac lampe jest trudno a potem przekrecic ja na nowym miejscu rowniesz.
    Pisze to dlatego, ze tzw. kody czyli prawo elektryczne obowiazujace w USA odnosnie
    ilosci i miejsc rozlokowania gniazdek elektrycznych, mnie sie osobiscie spodobalo.
    Przepis powiada, ze w kazdym pomieszczeniu ilosc gniazdek musi byc taka aby odleglosc
    miedzy nimi nie byly wieksze od 8 stop czyli 2.4 m. Jest to uzasadnione tym, ze
    wiekszosc pozarow powstajacych "wskutek wadliwie dzialajacej instalacji elektrycznej"
    powstawalo wskutek stosowania przedluzaczy i wlaczania do praktycznie jednego
    gniazdka, kilku odbiornikow energii. Aby tego uniknac kazdy odbiornik musi miec
    dlugosc kabla rowna co najmniej 4 stopy. A popularne sa 6 stopowe, czyli 1.8 m Dzieki
    temu, praktycznie w kazdym pomieszczeniu mozna ustawic odbiornik w dowolnym miejscu
    bez stosowania przedluzaczy. Inspektorzy odbierajacy nowe domy zwracaja na to
    szczegolna uwage.
    Nad blatem kuchennym zaleca sie instalowanie gniazdek w odstepie 2 stop czyli 60 cm i
    to podwojnych. Gniazek pojedynczych praktycznie w Usa sie juz nie stosuje. Z tym, ze
    gniazdka w odleglosci mniejszej niz 2 stopy od zlewu czy instalacji hydraulicznych w
    lazienkach, musza byc z bezpiecznikami nazwijmy je uplywowymi. W przypadku
    kilkumiliaperowego uplywu przez mokra izolacje, gniazdka automatycznie przerywaja
    doplyw pradu. Resetuje sie je nacisnieciem guzika i dzialaja niezawodnie.
    Ja w swoim domku nadzgalem gniazdek ile sie dalo i nie zaluje gdyz nie ma problemu z
    platanina przewodow ani koniecznoscia stosowania tanich przedluzaczy jednorazowego
    uzytku.
    Ten "sznurek" nalezy traktowac zatem jako reklame, w ktorej producent dba o swoj
    business czyli zysk a w d..pie ma dobro klienta.

    Co jak co ale elektryke Jankesi maja doprowadzona do perfekcji. Zatem proponuje
    stosowac zblizone rozwiazania, uchwalone tu w oparciu o wieloletnia praktyke,
    bezpieczenstwo i dopracowana technologie. No i prawo cywilne.
    Juz sobie wyobrazam sprzataczke rodem z Meksyku, ktora odkurzajac mokra szmata
    sciane, prad kopnal... Tozby wlasciciel domu musial jej potem do konca zycia rente
    placic gdyz doznalaby takiego szoku, ze bylaby niezdolna do jakiejkolwiek pracy!
    Tego jeszcze u nas nie ma ale mozna to przewidziec, przecie bierzmy przyklad od
    Hamerykanow.
    Tak, ze w sumie te szyny odradzam.
    Pzdr
    Tornad