  • Data: 2010-08-15 11:35:24
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > Jesli dyskutujemy "dla potomnych" to badzmy konkretni - jaki przepis
    > mowi, ze "istotny" jest tempomat? Hamulce, ukad kierowniczy,
    > zawieszenie...

    Już pisałem - wyślij pytanie do PzMot. Ewentualnie Instytut Transportu
    Samochodowego. Będzie naprawdę precyzyjnie i tu nie poddasz niczego w
    wątpliwość. Wytłumaczą Twoje wątliwości.
    Jeżeli chcesz czytać, to:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm - były modyfikacje
    dokumentu ale nie znam nowego. Nie sądzę, żeby były istotne modyfikacje
    poza dodaniem nowych elementów.
    Załacznik 1, punkt 12.6
    Ograniczniki prędkości - tak wiem, zaraz napiszesz, że nie nazywa się
    tempomat. I cała masa innych drobiazgów, które nalezy rozrysować,
    obfotografować, opisać.
    Jeżeli ma własną homologację, to ją podajesz. Jeżeli nie, to uzyskujesz
    wraz z całym pojazdem. Podkreślam - homologacja wydana na inny typ nie
    liczy się o ile producent nie zadbał o jej szerszy zakres i dowolność
    montażu, np. we wszystkich samochodach odpowiedniej klasy.
    To są szczegółowe spisy elementów konstrukcyjnych, podlegających
    homologacji przy modyfikacjach. Producent/dostawca samochodu zadbał o
    homologację dla typu pojazdu. Modyfikacje muszą podlegać dodatkowym
    badaniom i zezwoleniom. Dla typu sprawa kosztuje dość sporo. Dla
    pojedynczego samochodu, np. modyfikowanego przez hobbystę jest znacznie
    taniej. O ile pamiętam, to kilkaset złotych. Podajesz typ materiału na
    podsufitkę lub ciśnienie w kolektorze dolotowym a o tempomacie nic? W
    życiu.
    Że możesz wyłaczyć? ABS też się wyłącza, poduszki również. Chodzi o to,
    co będzie we wraku w razie wypadku i na kogo da się zwalić winę.
    Niekoniecznie co bezpośrednio spowodowało wypadek.

    > Po drugie - nie moge zalozyc tempomatu dedykowanego do tego samochodu
    > (powiedzmy, ze dla ulatwienia pomijam ten z Opla a mowimy o dokladce
    > tempomatu z rozbitegoo Sharana) a uniwersalny tempomat firmy Waeo juz
    > moge?

    Jeżeli jego uniwersalność jest opisana w papierach i dopuszczona do
    konkretnej listy modeli, czy klasy, w tym Twojego, to tak. Z
    zastrzeżeniem dalszych modyfikacji, bo tracisz homologację producenta a
    musisz zadbać o własną.
    Maciek