eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMnoznik czestotliwosciRe: Mnoznik czestotliwosci
  • Data: 2010-08-15 12:01:54
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 15 Aug 2010 13:35:24 +0200, Maciek wrote:
    >Już pisałem - wyślij pytanie do PzMot. Ewentualnie Instytut Transportu
    >Samochodowego. Będzie naprawdę precyzyjnie i tu nie poddasz niczego w
    >wątpliwość. Wytłumaczą Twoje wątliwości.
    >Jeżeli chcesz czytać, to:
    >http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm - były modyfikacje
    >dokumentu ale nie znam nowego. Nie sądzę, żeby były istotne modyfikacje
    >poza dodaniem nowych elementów.
    >Załacznik 1, punkt 12.6
    >Ograniczniki prędkości - tak wiem, zaraz napiszesz, że nie nazywa się
    >tempomat.

    Bo zapewne sie nie nazywa i chodzi o ogranicznik predkosci do
    samochodow ciezarowych i innych, ktore musza miec predkosc
    ograniczona.

    Tak nawiasem mowiac to przepisy niekoniecznie dorosly do zycia:
    "Jeżeli wyposażenie i części pojazdu mają sterowanie elektroniczne,
    należy podać charakterystykę tego sterowania".

    Program zamiescic, algorytm, czy zalozenia do algorytmu ?

    >To są szczegółowe spisy elementów konstrukcyjnych, podlegających
    >homologacji przy modyfikacjach. Producent/dostawca samochodu zadbał o
    >homologację dla typu pojazdu. Modyfikacje muszą podlegać dodatkowym
    >badaniom i zezwoleniom. Dla typu sprawa kosztuje dość sporo. Dla
    >pojedynczego samochodu, np. modyfikowanego przez hobbystę jest znacznie
    >taniej. O ile pamiętam, to kilkaset złotych. Podajesz typ materiału na
    >podsufitkę lub ciśnienie w kolektorze dolotowym a o tempomacie nic? W życiu.

    Nie ma wymienionego. Chyba, bo dlugie. Podobnie np instalacja
    elektryczna sprowadza sie do kilku punktow. Przekazniki nie wystepuja
    w rozporzadzeniu.

    >Że możesz wyłaczyć? ABS też się wyłącza, poduszki również. Chodzi o to,
    >co będzie we wraku w razie wypadku i na kogo da się zwalić winę.
    >Niekoniecznie co bezpośrednio spowodowało wypadek.

    To ma trzy rozne kierunki prawne, i faktycznie - jeden moze byc nieco
    ryzykowny.

    Ale pominales jeszcze jeden aspekt - na ktore czesci naprawde jest
    wymagana homologacja. Jest na to osobne rozporzadzenie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: