-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
<c...@4...net>
<1...@4...net>
Date: Mon, 17 Feb 2014 00:32:27 +0100
Message-ID: <1gql93gjut4yh$.ano3bontq5qm.dlg@40tude.net>
Lines: 126
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1392593547 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2379 82.143.187.50:61492
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6185
X-Received-Body-CRC: 1573433343
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524380
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 21:36:42 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:58:28 +0100, J.F. napisał(a):
>>> Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
>>> Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
>>> powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
>>> hamowania.
>> Sila przyzwyczajenia pewnie ... raczej bez wiekszego znaczenia na
>> ulicy.
>
> W awaryjnej sytuacji jak coś nagle pojawia się przed maską?
Ale nie bylo nic przed maska :-)
Wiec sila przyzwyczajenia.
> Hamowanie awaryjne musi być wyćwiczone, bo jak ktoś ma wyćwiczone tylko
> zwalnianie bo się czerwone światło zapaliło, to nawet w sytuacji zagrożenia
> życia najpierw wciśnie sprzęgło, a dopiero potem hamulec.
duzo mu to hamowania nie wydluzy.
>>> Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
>>> nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej,
>>
>> A tak w praktyce - o ile szybciej moze na cywilnej drodze pojechac
>> rajdowy kierowca ? W takim sensie ze zwykly kierowca nie wpadnie w
>> poslizg, albo w minimalny, ktory sie sam opanuje, a rajdowiec da rade
>> opanowac i utrzymac sie na drodze.
>> A wlasciwie nie na drodze tylko na pasie, bo przeciwnym ciezarowka ...
>
> Zależy jak do tego podejść.
Ale wlasnie tak. Jest zakret, mokro, przy 70 przejezdzam, przy 80 cos
tanczy, ile pomoga umiejetnosci ?
> Bo tak naprawdę na drodze szybciej pojedzie ten co agresywniej wyprzedza (a
> najszybciej ten co będzie jechał zmuszając tych z przeciwka do ucieczki), a
> nie ten co szybciej umie przejechać zakręty.
No chyba ze trafi na kogos kto sie nieuleknie.
IMO - taki styl jazdy szybko sie skonczy.
> Oczywiście są techniki w jaki sposób wchodzić w zakręt, jakim torem jazdy
> itp. itd. ale tak w km/h to nie będą wcale jakieś kosmiczne różnice.
Czyli nie "poślizg okazuje się nieopanowalny w żaden sposób", tylko
wlasnie "jazda wolniej".
> Jeśli zakręt da się przejechać max 120km/h odpowiedni, to przeciętny
> kierowca przejedzie go bez problemu 110km/h i absolutnie nic się nie
> stanie.
> Problem jest wtedy kiedy kierowca o tym nie wie i wejdzie w zakręt za
> szybko.
O ile zrozumialem - jak wykwalifikowanego rajdowca zaskocza warunki,
to tez wejdzie za szybko i skonczy w rowie.
> O ile dla kierowcy sportowego to normalna rzecz i techniki ratowania się w
> takiej sytuacji pewnie ma nieźle opanowane, to dla kierowcy który tego nie
> trenuje poślizg przy wyższej prędkości to spory problem.
Problem zaden - nie opanuje.
Ale rajdowiec sie wyratuje ? Czy przy np 120 zamiast 90 juz raczej
nie?
>>> a tu jeszcze koledzy
>>> radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
>>> kierowcy sportowym). Zimny prysznic.
>> Zimny prysznic sie moze i przyda, ale czy po takiej ABJ pomoze ?
> Wydaje mi się że tak.
> Myślę że gdybym trafił na taki kurs sam, po zrobieniu PJ, to jeździłbym
> wtedy lepiej.
Czy szybciej, po takim zaawansowanym szkoleniu ?:-)
> A że nie trafiłem, to też całe lata hamowałem "na granicy ABS" i byłem
> zachwycony swoimi umiejętnościami ;)
A miales ABS ?
I czy to naprawde tak duzo gorzej ?
>>> Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
>>> za ponadprzeciętne,
>> Ponadprzecietne to nie znaczy doskonale ...
> Niemniej pokazuje zafałszowane propocje.
A gdzie ta ankieta byla ?
Moze wcale nie takie bezpodstawne te samooceny :-)
>>> a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców słabych.
>> a bo jada takie kapeluszniki :-)
> kapeluszniki i wariaty :)
Ale o takim "wariacie" nie mozna powiedziec ze gorszy :-)
Poza tym zdecydowanie wiecej widze kapelusznikow niz wariatow, wiec
chyba jestem ponadprzecietny :-)
>>> Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
>>> na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
>> Nie mowie nie.
>>
>>> Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
>> Ale do tego wystarcza dwie przejazdzki po plycie poslizgowej.
>> Nawet nie poslizgowej, tylko mokrej kostce.
>> Rozpedz do 80, hamuj, rozpedz do 80, skrec.
>
> Owszem, ale raz że większość tego nie robi,
Myslalem o przejezdzce obowiazkowej.
> dwa że bardzo cenna będzie tu
> jeszcze podpowiedź instruktora co jest źle i co można zrobić lepiej.
To nie ma podpowiedziec co mozna zrobic lepiej. To ma pokazac co
znaczy mokra droga.
>> Moglby byc punkt obowiazkowy na egzaminie, czy raczej po egzaminie -
>> bo to nie ma byc sprawdzian, tylko demonstracja.
> Ja bym celował pół roku do roku po egazminie.
To co proponuje to na egzaminie - bo skad ma wiedziec jak sie skonczy
szybka jazda.
A potem owszem - okolo roku pozniej kurs doszkalajacy ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.14 00:36 J.F.
- 17.02.14 01:07 John Kołalsky
- 17.02.14 01:07 Tomasz Pyra
- 17.02.14 01:11 Tomasz Pyra
- 17.02.14 09:47 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:00 Budzik
- 17.02.14 10:12 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:55 anacron
- 17.02.14 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.02.14 12:00 Budzik
- 17.02.14 13:17 Artur Maśląg
- 17.02.14 13:25 anacron
- 17.02.14 13:18 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:08 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:46 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody