-
Data: 2014-02-17 00:32:27
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 21:36:42 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:58:28 +0100, J.F. napisał(a):
>>> Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
>>> Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
>>> powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
>>> hamowania.
>> Sila przyzwyczajenia pewnie ... raczej bez wiekszego znaczenia na
>> ulicy.
>
> W awaryjnej sytuacji jak coś nagle pojawia się przed maską?
Ale nie bylo nic przed maska :-)
Wiec sila przyzwyczajenia.
> Hamowanie awaryjne musi być wyćwiczone, bo jak ktoś ma wyćwiczone tylko
> zwalnianie bo się czerwone światło zapaliło, to nawet w sytuacji zagrożenia
> życia najpierw wciśnie sprzęgło, a dopiero potem hamulec.
duzo mu to hamowania nie wydluzy.
>>> Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
>>> nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej,
>>
>> A tak w praktyce - o ile szybciej moze na cywilnej drodze pojechac
>> rajdowy kierowca ? W takim sensie ze zwykly kierowca nie wpadnie w
>> poslizg, albo w minimalny, ktory sie sam opanuje, a rajdowiec da rade
>> opanowac i utrzymac sie na drodze.
>> A wlasciwie nie na drodze tylko na pasie, bo przeciwnym ciezarowka ...
>
> Zależy jak do tego podejść.
Ale wlasnie tak. Jest zakret, mokro, przy 70 przejezdzam, przy 80 cos
tanczy, ile pomoga umiejetnosci ?
> Bo tak naprawdę na drodze szybciej pojedzie ten co agresywniej wyprzedza (a
> najszybciej ten co będzie jechał zmuszając tych z przeciwka do ucieczki), a
> nie ten co szybciej umie przejechać zakręty.
No chyba ze trafi na kogos kto sie nieuleknie.
IMO - taki styl jazdy szybko sie skonczy.
> Oczywiście są techniki w jaki sposób wchodzić w zakręt, jakim torem jazdy
> itp. itd. ale tak w km/h to nie będą wcale jakieś kosmiczne różnice.
Czyli nie "poślizg okazuje się nieopanowalny w żaden sposób", tylko
wlasnie "jazda wolniej".
> Jeśli zakręt da się przejechać max 120km/h odpowiedni, to przeciętny
> kierowca przejedzie go bez problemu 110km/h i absolutnie nic się nie
> stanie.
> Problem jest wtedy kiedy kierowca o tym nie wie i wejdzie w zakręt za
> szybko.
O ile zrozumialem - jak wykwalifikowanego rajdowca zaskocza warunki,
to tez wejdzie za szybko i skonczy w rowie.
> O ile dla kierowcy sportowego to normalna rzecz i techniki ratowania się w
> takiej sytuacji pewnie ma nieźle opanowane, to dla kierowcy który tego nie
> trenuje poślizg przy wyższej prędkości to spory problem.
Problem zaden - nie opanuje.
Ale rajdowiec sie wyratuje ? Czy przy np 120 zamiast 90 juz raczej
nie?
>>> a tu jeszcze koledzy
>>> radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
>>> kierowcy sportowym). Zimny prysznic.
>> Zimny prysznic sie moze i przyda, ale czy po takiej ABJ pomoze ?
> Wydaje mi się że tak.
> Myślę że gdybym trafił na taki kurs sam, po zrobieniu PJ, to jeździłbym
> wtedy lepiej.
Czy szybciej, po takim zaawansowanym szkoleniu ?:-)
> A że nie trafiłem, to też całe lata hamowałem "na granicy ABS" i byłem
> zachwycony swoimi umiejętnościami ;)
A miales ABS ?
I czy to naprawde tak duzo gorzej ?
>>> Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
>>> za ponadprzeciętne,
>> Ponadprzecietne to nie znaczy doskonale ...
> Niemniej pokazuje zafałszowane propocje.
A gdzie ta ankieta byla ?
Moze wcale nie takie bezpodstawne te samooceny :-)
>>> a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców słabych.
>> a bo jada takie kapeluszniki :-)
> kapeluszniki i wariaty :)
Ale o takim "wariacie" nie mozna powiedziec ze gorszy :-)
Poza tym zdecydowanie wiecej widze kapelusznikow niz wariatow, wiec
chyba jestem ponadprzecietny :-)
>>> Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
>>> na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
>> Nie mowie nie.
>>
>>> Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
>> Ale do tego wystarcza dwie przejazdzki po plycie poslizgowej.
>> Nawet nie poslizgowej, tylko mokrej kostce.
>> Rozpedz do 80, hamuj, rozpedz do 80, skrec.
>
> Owszem, ale raz że większość tego nie robi,
Myslalem o przejezdzce obowiazkowej.
> dwa że bardzo cenna będzie tu
> jeszcze podpowiedź instruktora co jest źle i co można zrobić lepiej.
To nie ma podpowiedziec co mozna zrobic lepiej. To ma pokazac co
znaczy mokra droga.
>> Moglby byc punkt obowiazkowy na egzaminie, czy raczej po egzaminie -
>> bo to nie ma byc sprawdzian, tylko demonstracja.
> Ja bym celował pół roku do roku po egazminie.
To co proponuje to na egzaminie - bo skad ma wiedziec jak sie skonczy
szybka jazda.
A potem owszem - okolo roku pozniej kurs doszkalajacy ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.14 00:36 J.F.
- 17.02.14 01:07 John Kołalsky
- 17.02.14 01:07 Tomasz Pyra
- 17.02.14 01:11 Tomasz Pyra
- 17.02.14 09:47 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:00 Budzik
- 17.02.14 10:12 Artur Maśląg
- 17.02.14 10:55 anacron
- 17.02.14 11:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.02.14 12:00 Budzik
- 17.02.14 13:17 Artur Maśląg
- 17.02.14 13:25 anacron
- 17.02.14 13:18 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:08 Gotfryd Smolik news
- 17.02.14 13:46 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=