eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad
    .highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 16 Feb 2014 21:44:42 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
    <5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    <pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
    <53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 134
    Message-ID: <53012381$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1392583554 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2208 109.241.238.172:52559
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6302
    X-Received-Body-CRC: 2202735182
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524354
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-02-16 21:04, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:39:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)
    >> To są tylko twoje domniemania.
    >
    > Ale zapewne tak właśnie będzie.

    No pewnie.

    > Hamowania uczy się hamując, szybkiej jazdy uczy się szybko jeżdżąc,
    > wyprzedzania uczy się wyprzedzając itd...

    Hmmm, czy nadal mowa o normalnej cywilnej jeździe? Bo ja tutaj
    widzę "szybką jazdę", "gwałtowne hamowania" itd.
    Coś mi to stoi w konflikcie z bezpieczną jazda w warunkach cywilnych...

    > Kierowca który ma ambicję jeździć szybko, który jeździ szybko i agresywnie,

    Aha, takiemu to trzeba ukróć "ambicje", a nie kształtować jego
    umiejętności w zakresie tych wyczynów na drogach publicznych.
    Jak chce to nie się bawi na zamkniętych trasach...

    > Umiejętności będzie miał zapewne wyższe, natomiast oczywiście pewnie będzie
    > jeździł bardziej niebezpiecznie.

    Otóż to - w przekonaniu o własnych super umiejętnościach po kursie...

    >> Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
    >> w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
    >
    > Tak jak każdy trening.

    LOL - w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?

    > Skoro w warunkach treningowych ktoś nie potrafi hamować, to w sytuacji
    > zagrożenia życia nie da rady tym bardziej.

    Twoje przekonanie jest niestety fałszywe. Ludzie różnie reagują w
    obliczu prawdziwego zagrożenia, a taka symulacja wielu nie powie o
    tym, co zrobią później i czy będą się stosować do zaleceń.

    >> Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
    >> wystarczające?
    >
    > W każdym wypadku do którego dochodzi, jednak nie było wystarczające.

    Ba, a do wypadków dochodzi z powodu nieskutecznego hamowania?
    Może jednak to nieskuteczne hamowanie jest powodem nadmiernej
    prędkości?

    > Gdyby umiejętność prawidłowego hamowania była powszechna, wypadków mogłoby
    > być mniej.

    Bardzo fajna teoria - wypadków by było mniej (a nie mogło być), gdyby
    ludzie częściej myśleli o innych i jeździli spokojniej, a nie przez
    naukę skuteczniejszego hamowania u "szybkich i bezpiecznych".

    >> O czym Ty piszesz, dobry człowieku? BAS jest powszechny od dawna.
    >> w 15 letnich Octaviach jest powszechny, a Ty piszesz przyszłość:>
    >
    > Może i w Skodach było, jakoś wszystkie moje obecne samochody są nowsze niż
    > 15 lat, wszystkie mają pełne dostępne w nich wyposażenie i żaden BAS nie
    > ma, na szczęście żaden nie jest Skodą.

    Mam wrażenie, że chyba jest jednak inaczej...

    > Widocznie Skoda o 15 lat wyprzedza wszystko inne pod względem BAS ;)

    VW, a nie Skoda jeżeli już, a tego jest mnóstwo na rynku.

    >> No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
    >> sprzedawane w sumie dość powszechnie.
    >
    > Jakoś ani Vectra 2004,(...)

    To jakaś parchata ta Vectra, że ma pełne wyposażenie, a BAS nie ma...

    >> A co ma "doświadczenie kierowcy sportowego" do zwykłej cywilnej jazdy
    >> dla przeciętnego kierowcy?
    >
    > Jak przeciętny kierowca zaczyna przekraczać 50km/h, to zaczyna mieć.

    Przy normalnej jeździe nie.

    >>> Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
    >>> inna sprawa.
    >>
    >> A jaka była ta motywacja? Jeździć szybciej?
    >
    > Na pewno lepiej.

    Jasne :P
    Super grupa, 90% przy gwałtownym hamowaniu trafia w pedał gazu.

    >> Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
    >> ich na takie kursy.
    >
    > A czym jest kurs jak nie metodą szkolenia?

    Taki kurs? Niespecjalnie. Kierowców to najpierw trzeba uczyć szacunku
    do innych i poprawnego zachowania się na drodze, a nie gwałtownego
    hamowania i poślizgów.

    > Na rzetelne szkolenie na kursie jest jeszcze za wcześnie.
    > Taki kursant jest tak zajarany tym że samochód w ogóle się porusza, że
    > 50km/h to dla niego coś zupełnie wystarczającego.
    > Jako takie panowanie nad samochodem pojawia się po kilku miesiącach i wtedy
    > zaczyna się okazywać że 100km/h w mieście "jest spoko", a nic się nie
    > dzieje nawet podczas jazdy szybciej.

    Snickersa?

    > I to jest moment na pokazanie kierowcy że jednak tak nie jest.

    Tak, kursem który pokaże mu, że teraz będzie mistrzem i może jeździć
    szybciej, ponieważ lepiej umie hamować...

    >> Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
    >> potrzebują.
    >
    > No jednak ilość wypadkó pokazuje, że niezbyt.

    Wręcz przeciwnie - liczba wypadków świadczy i tym, że młodzi kierowcy
    są niebezpieczniejsi nie z braku technicznym umiejętności, a z braku
    szacunku do innych i z przekonania o własnej doskonałości. Podstawą
    jest szkolenie (w gruncie rzeczy psychologiczne) i stosowny nadzór
    nad ich wyczynami na drogach. Szacunek do innych (i do siebie samego)
    wtedy przychodzi z czasem - szkolenie stricte techniczne niestety
    w tej materii niewiele wnosi, a wręcz może być szkodliwe...





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: