-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad
.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.
iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 16 Feb 2014 21:44:42 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
<53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
<cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 134
Message-ID: <53012381$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1392583554 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2208 109.241.238.172:52559
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6302
X-Received-Body-CRC: 2202735182
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524354
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-16 21:04, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:39:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
>> To są tylko twoje domniemania.
>
> Ale zapewne tak właśnie będzie.
No pewnie.
> Hamowania uczy się hamując, szybkiej jazdy uczy się szybko jeżdżąc,
> wyprzedzania uczy się wyprzedzając itd...
Hmmm, czy nadal mowa o normalnej cywilnej jeździe? Bo ja tutaj
widzę "szybką jazdę", "gwałtowne hamowania" itd.
Coś mi to stoi w konflikcie z bezpieczną jazda w warunkach cywilnych...
> Kierowca który ma ambicję jeździć szybko, który jeździ szybko i agresywnie,
Aha, takiemu to trzeba ukróć "ambicje", a nie kształtować jego
umiejętności w zakresie tych wyczynów na drogach publicznych.
Jak chce to nie się bawi na zamkniętych trasach...
> Umiejętności będzie miał zapewne wyższe, natomiast oczywiście pewnie będzie
> jeździł bardziej niebezpiecznie.
Otóż to - w przekonaniu o własnych super umiejętnościach po kursie...
>> Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
>> w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
>
> Tak jak każdy trening.
LOL - w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
> Skoro w warunkach treningowych ktoś nie potrafi hamować, to w sytuacji
> zagrożenia życia nie da rady tym bardziej.
Twoje przekonanie jest niestety fałszywe. Ludzie różnie reagują w
obliczu prawdziwego zagrożenia, a taka symulacja wielu nie powie o
tym, co zrobią później i czy będą się stosować do zaleceń.
>> Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
>> wystarczające?
>
> W każdym wypadku do którego dochodzi, jednak nie było wystarczające.
Ba, a do wypadków dochodzi z powodu nieskutecznego hamowania?
Może jednak to nieskuteczne hamowanie jest powodem nadmiernej
prędkości?
> Gdyby umiejętność prawidłowego hamowania była powszechna, wypadków mogłoby
> być mniej.
Bardzo fajna teoria - wypadków by było mniej (a nie mogło być), gdyby
ludzie częściej myśleli o innych i jeździli spokojniej, a nie przez
naukę skuteczniejszego hamowania u "szybkich i bezpiecznych".
>> O czym Ty piszesz, dobry człowieku? BAS jest powszechny od dawna.
>> w 15 letnich Octaviach jest powszechny, a Ty piszesz przyszłość:>
>
> Może i w Skodach było, jakoś wszystkie moje obecne samochody są nowsze niż
> 15 lat, wszystkie mają pełne dostępne w nich wyposażenie i żaden BAS nie
> ma, na szczęście żaden nie jest Skodą.
Mam wrażenie, że chyba jest jednak inaczej...
> Widocznie Skoda o 15 lat wyprzedza wszystko inne pod względem BAS ;)
VW, a nie Skoda jeżeli już, a tego jest mnóstwo na rynku.
>> No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
>> sprzedawane w sumie dość powszechnie.
>
> Jakoś ani Vectra 2004,(...)
To jakaś parchata ta Vectra, że ma pełne wyposażenie, a BAS nie ma...
>> A co ma "doświadczenie kierowcy sportowego" do zwykłej cywilnej jazdy
>> dla przeciętnego kierowcy?
>
> Jak przeciętny kierowca zaczyna przekraczać 50km/h, to zaczyna mieć.
Przy normalnej jeździe nie.
>>> Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
>>> inna sprawa.
>>
>> A jaka była ta motywacja? Jeździć szybciej?
>
> Na pewno lepiej.
Jasne :P
Super grupa, 90% przy gwałtownym hamowaniu trafia w pedał gazu.
>> Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
>> ich na takie kursy.
>
> A czym jest kurs jak nie metodą szkolenia?
Taki kurs? Niespecjalnie. Kierowców to najpierw trzeba uczyć szacunku
do innych i poprawnego zachowania się na drodze, a nie gwałtownego
hamowania i poślizgów.
> Na rzetelne szkolenie na kursie jest jeszcze za wcześnie.
> Taki kursant jest tak zajarany tym że samochód w ogóle się porusza, że
> 50km/h to dla niego coś zupełnie wystarczającego.
> Jako takie panowanie nad samochodem pojawia się po kilku miesiącach i wtedy
> zaczyna się okazywać że 100km/h w mieście "jest spoko", a nic się nie
> dzieje nawet podczas jazdy szybciej.
Snickersa?
> I to jest moment na pokazanie kierowcy że jednak tak nie jest.
Tak, kursem który pokaże mu, że teraz będzie mistrzem i może jeździć
szybciej, ponieważ lepiej umie hamować...
>> Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
>> potrzebują.
>
> No jednak ilość wypadkó pokazuje, że niezbyt.
Wręcz przeciwnie - liczba wypadków świadczy i tym, że młodzi kierowcy
są niebezpieczniejsi nie z braku technicznym umiejętności, a z braku
szacunku do innych i z przekonania o własnej doskonałości. Podstawą
jest szkolenie (w gruncie rzeczy psychologiczne) i stosowny nadzór
nad ich wyczynami na drogach. Szacunek do innych (i do siebie samego)
wtedy przychodzi z czasem - szkolenie stricte techniczne niestety
w tej materii niewiele wnosi, a wręcz może być szkodliwe...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
- 16.02.14 22:34 Dykus
- 16.02.14 22:34 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:52 mk4
- 16.02.14 22:54 John Kołalsky
- 16.02.14 22:59 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 Tomasz Pyra
- 16.02.14 23:15 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=