  • Data: 2014-02-27 09:40:49
    Temat: Re: Mlody Technik
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:leknfc$f24$1@usenet.news.interia.pl...

    > Qrde, ale się zakręciłem ;)
    >
    > Przeczytałem za szybko.
    > Pierwsze skojarzenie: "sraj-taśma" i dziurkacz do papieru ;)
    > Ale pytanie: ile bitów można "domowym dziurkaczem" (tak to odczytałem)
    > ustawić/zapisać - trzeba by pisać "szeregowo" - czyli na wąskiej taśmie
    > wzdłuż - jak zapis Morsem - ale znów problem z bitami kontrolnymi oraz
    > marnotrawstwo czasu i papieru.
    >
    > Dopiero drugi raz jak przeczytałem, to odczytałem, iż chodzi raczej o
    > {domowy czytnik} {dziurkowanej taśmy}.

    Nie całkiem.
    Miewałem różne dziwne pomysły - np. z 7 lat wcześniej planowałem zrobić
    sumator dwu 8 bitowych liczb na przekaźnikach.
    Tym razem chodziło i o domowy czytnik i o domową taśmę.
    Nie widziałem możliwości domowym sposobem wystarczająco precyzyjnie
    dziurkować tak gęsto ustawionych dziurek i ich odczytywać.
    Więc dumałem, czy jestem w stanie dziurkaczem (miałem taki z zestawu "mały
    konduktor" - dziurki rzędu 1,5mm) na wyciętym z papieru pasku szerokości
    powiedzmy 3cm zapisać rzędy 8 bitowych liczb i następnie odczytać je swojej
    roboty czytnikiem (z ręcznym napędem taśmy). Zakładałem, że dziurki
    synchronizujące nie będą mniejsze tylko nieco przesunięte w fazie.
    P.G.