  • 121. Data: 2021-02-16 18:22:48
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2021 17:47:24 +0100, Shrek napisał(a):

    > A czy ja piszę, że nie zapewnią.

    Owszem, piszesz:
    "Za 10 lat nie wymienisz aku, bo bedą
    nowsze i te tansze nie będą pasować."
    Plus kilka bzdurnych twierdzeń:
    1. "Te na podmiankę będą w starej technologi " Niby dlaczego w starej?
    Elektronikę towarzyszącą baterii łatwo dostosować do nowych
    charakterystyk baterii. Nic tak łatwo się nie zmienia jak program
    komputera.
    2. " że postęp w bateriach nie
    spowoduje nagle, że te stare stanieją, będą miały większą pojemność"
    Owszem, nagle nie. Ale stopniowo tak. Chemii nie oszukasz, postęp w
    bateriach ma swoje granice wyznaczone przez bilans energetyczny
    podstawowej reakcji chemicznej. Ale nie to stanowi o koszcie baterii
    tylko stopień automatyzacji, recyklingu materiałów oraz postęp w
    ekonomicznej amortyzacji maszyn i fabryk produkujących baterie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 122. Data: 2021-02-16 18:32:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Owszem, piszesz:
    > "Za 10 lat nie wymienisz aku, bo bedą
    > nowsze i te tansze nie będą pasować."

    Jezus maria. Z tobą jak z dzieckiem.

    > Plus kilka bzdurnych twierdzeń:
    > 1. "Te na podmiankę będą w starej technologi " Niby dlaczego w starej?

    Dlatego, że zakładam że jak mają być lepsze to w jakiejś nowej
    technologii. A wtedy je się choćby inaczej ładuje.

    > Elektronikę towarzyszącą baterii łatwo dostosować do nowych
    > charakterystyk baterii. Nic tak łatwo się nie zmienia jak program
    > komputera.

    Tak właśnie będzie;) Wlej dizla do benzyny i wgraj nowe mapy - od razu
    spalanie spadnie - do zera;)

> [...]
    > tylko stopień automatyzacji, recyklingu materiałów oraz postęp w
    > ekonomicznej amortyzacji maszyn i fabryk produkujących baterie.

    Tak, tak. A paliwa od dziesięcioleci w myśl tej zasady tanieją;)

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2021-02-16 18:40:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 17:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale pogoda jaka? Bo ja wczoraj mialem piekne sloneczko ...
    My także, tzn Bielszczanie :)
    Dzisiaj jak sypało śniegiem to było 80W.

    --
    Janusz

  • 124. Data: 2021-02-16 19:32:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Tue, 16 Feb 2021 17:47:24 +0100, Shrek napisał(a):
    > A czy ja piszę, że nie zapewnią.
    [...]
> [...]
    >Owszem, nagle nie. Ale stopniowo tak. Chemii nie oszukasz, postęp w
    >bateriach ma swoje granice wyznaczone przez bilans energetyczny

    Granice sa tu daleko.

    taka 1kWh = 3.3V * 300Ah = 3.3V *1mln As

    rownowaznik Faradaya to 96500 C/mol, czyli jakies 10 moli litu powinno
    wystarczyc do takiej energii.
    70 gramow.
    A 100kWh bateria w Tesli - 7kg.

    Niestety dochodzi jeszcze bardzo duzo innych mas. Co mozna
    optymalizowac.

  • 125. Data: 2021-02-16 21:13:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2021 o 15:59, J.F. pisze:

    > No taki, ze suwerenowi musisz prad dac, a slonca nie ma,
    > wiec trzeba elektrownie cieplna odpalic.

    A jaki to ma związek z ładowaniem ev?

    > Albo do PO

    Albo do PZPR....

    > Ale jakie to elektrownie mialyby byc?
    > Atomowe, czy na ruski i norweski gaz ?

    Ale kogo pytasz?
    Mnie możesz co najwyżej zapytać jakich ma nie być, resztę mam gdzieś.

  • 126. Data: 2021-02-16 21:16:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2021 o 16:11, J.F. pisze:

    > I tyle w temacie regul i bywania.
    >
    > To czym chcesz ladowac od listopada do stycznia ?

    Prądem z elektrowni.
    Niewęglowych.

  • 127. Data: 2021-02-17 17:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prądem z elektrowni.
    >Niewęglowych.

    A konkretnie to jakich ?

    J.

  • 128. Data: 2021-02-17 17:46:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2021 17:39:22 +0100, J.F. napisał(a):

    > A konkretnie to jakich ?

    Mimo ogromu głupoty zawartej w tym pytaniu bym ci odpowiedział ale
    osobników robiących spacje przed pytajnikiem olewam :) Niech ci wyjaśnią
    bardziej tolerancyjni.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 129. Data: 2021-02-17 18:39:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-02-2021 o 17:39, J.F. pisze:

    > A konkretnie to jakich ?

    A to już nie moja broszka.
    Są spece od tego, niech myślą.
    Tylko o przyszłości planety, a nie wyłącznie o tym, żeby górnicy z
    kilofami się pod Sejmem nie zameldowali w danej kadencji.

  • 130. Data: 2021-02-17 18:48:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A to już nie moja broszka.
    >Są spece od tego, niech myślą.
    >Tylko o przyszłości planety, a nie wyłącznie o tym, żeby górnicy z
    >kilofami się pod Sejmem nie zameldowali w danej kadencji.

    No to ci spece wymysla.
    Bedziesz mial PV i wiatraki, i prad w tylko w poludnie od listopada do
    stycznia :-)

    J.