  • 131. Data: 2021-02-17 18:55:41
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-02-2021 o 18:48, J.F. pisze:

    > No to ci spece wymysla.

    Mówiłem o specach od energetyki, a nie ekologii.

  • 132. Data: 2021-02-17 22:50:43
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-17 o 18:55, Cavallino pisze:

    > Mówiłem o specach od energetyki, a nie ekologii.

    Spece od energetyki chcą elektrowni węglowych a nie paneli i wiatraków.
    U Niemca co to nie ma już własnego węgla uroczyście jakąś węglową
    otwierali. :-)

    Pozdrawiam

  • 133. Data: 2021-02-18 03:17:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 16.02.2021 o 21:16, Cavallino pisze:
    /..../

    > Prądem z elektrowni.
    > Niewęglowych.

    Ruski gaz?

  • 134. Data: 2021-02-18 05:26:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2021 o 03:17, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 16.02.2021 o 21:16, Cavallino pisze:
    > /..../

    > Ruski gaz?

    Zawsze i tak lepiej od ruskiego węgla.
    Polski i tak za drogi, więc leży.

  • 135. Data: 2021-02-19 09:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 18-02-2021 o 03:17, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 16.02.2021 o 21:16, Cavallino pisze:
    > /..../

    >Zawsze i tak lepiej od ruskiego węgla.
    >Polski i tak za drogi, więc leży.

    Ten do elektrowni tez lezy ?

    J.

  • 136. Data: 2021-02-19 09:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17-02-2021 o 18:48, J.F. pisze:

    >Mówiłem o specach od energetyki, a nie ekologii.

    Ale przeciez zaglosujesz na specow od czystego powietrza, a nie od
    energetyki :-)

    A smutna prawda jest taka, ze u nas sprawdzą sie elektrownie na
    wegiel, na gaz, czy na atom.
    Elektrownie weglowe mamy i wegiel tez mamy.

    Aczkolwiek wegiel tez sie kiedys skonczy, wiec trzeba w OZE
    inwestowac.
    Byle z sensem.

    Magazyny energii ... oby, bo inaczej bedziesz siedzal w zimnej
    ciemnosci :-)

    J.

  • 137. Data: 2021-02-19 09:45:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 09:28, J.F. pisze:

    > Ten do elektrowni tez lezy ?

    Tak mi się wydaje że jeszcze leży.
    Jakiś czas temu były artykuły, że polski węgiel jest za drogi, więc leży
    na hałdach, a palą sprowadzanym.
    Głównie od kacapów, ale też z Ameryki Południowej czy z Australii były
    transporty...

  • 138. Data: 2021-02-19 09:47:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 09:36, J.F. pisze:

> [...]
    > na gaz, czy na atom.
    > Elektrownie weglowe mamy i wegiel tez mamy.

    Gdzie mamy?
    10 km pod ziemią?
    Właśnie dlatego jest taki drogi, bo to co mogło być wydobyte w sensowny
    sposób, już dawno wydobyto.

    A brunatny to takie szkody dla środowiska, że w ogóle nie warto o tym gadać.

  • 139. Data: 2021-02-19 13:40:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >sensowny sposób, już dawno wydobyto.

    >A brunatny to takie szkody dla środowiska, że w ogóle nie warto o tym

    Ale mamy. I dzieki niemu mozesz sobie pojezdzic swoim elektrycznym
    samochodem, wiec nie narzekaj ...

    No dobra - brunatny sie skonczy, trzeba bedzie pomyslec, czy lepszy
    ruski gaz czy ruska ropa :-)

    J.

  • 140. Data: 2021-02-19 13:45:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 13:40, J.F. pisze:

    > Ale mamy.

    Koszt wydobycia jest wyższy od jego wartości.
    I to koszt, któregho nikt nie płaci.