  • 111. Data: 2021-02-16 15:59:30
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s0emoo$9um$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 15-02-2021 o 18:00, J.F. pisze:

    >A jaki to ma związek z ładowaniem ev?

    No taki, ze suwerenowi musisz prad dac, a slonca nie ma,
    wiec trzeba elektrownie cieplna odpalic.

    A weglowa to najchetniej cala dobe dziala, wiec w poludnie panele
    sloneczne nie sa krajowi potrzebne, a w nocy pradu do ladowania ev
    jest az nadto, tylko ... to prad z wegla.

    Trzeba by EV w poludnie ladowac ...

    >A o to już pretensje do PIS.

    Albo do PO - bo ile innych elektrowni zbudowali przez swoich 8 lat?

    Ale jakie to elektrownie mialyby byc?
    Atomowe, czy na ruski i norweski gaz ?

    I gdzies by tu trzeba upic tego Niemca z VW i niech szczerze powie -
    ten wodor to slepa uliczka, czy nie ?
    Bo wodor mozna w poludnie produkowac ...

    J.

  • 112. Data: 2021-02-16 16:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.02.2021 o 08:38, Jacek Maciejewski pisze:

    >NIespecjalnie. Silników nikt nie wymienia, co najwyżej robi
    >generalkę.

    Tez juz nie - przynajmniej nie w osobowych.

    >Dalej drogo.

    Jest tez wersja, ze od poczatku bedzie w leasingu, albo beda wymienne
    baterie ... i zniknie problem tankowania w trasie ...

    J.

  • 113. Data: 2021-02-16 16:04:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.02.2021 o 13:17, Janusz pisze:

    >Dokładnie. Widać, że całe PV to ilości homeopatyczne i żadnej
    >elektomobilności nie naładują. Zwłaszcza w nocy. Więc całą
    >elektromobilność oparta o PV można włożyć tam gdzie bajki pinokia.

    Na razie mamy tez homeopatyczne ilosci.
    Gaz sie skonczy, wegiel sie skonczy - przeprosisz sie z PV :-)

    Gorzej zimą.

    J.

  • 114. Data: 2021-02-16 16:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-02-2021 o 15:21, J.F. pisze:

    >Latem też tak bywa.

    >Z reguły tak.
    >Ale ostatnio reguły z poprzednich kilku lat lubią być łamane.

    >Przez ostatni miesiąc to mniej więcej tyle, ile w ostatnie kilka dni.
    >Ale od listopada to u nas głównie chmury były, więc to nic dziwnego.

    I tyle w temacie regul i bywania.

    To czym chcesz ladowac od listopada do stycznia ?

    J.

  • 115. Data: 2021-02-16 16:25:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2021 o 16:04, J.F. pisze:

    > Na razie mamy tez homeopatyczne ilosci.
    > Gaz sie skonczy, wegiel sie skonczy - przeprosisz sie z PV :-)

    Już rozmawialiśmy. Jak się węgiel skończy to górnicy i tak go będą
    wydobywać przez nastepne dwa pokolenia. Zresztą - w czym problem w
    kontekście motoryzacji - wystarczy nie wprowadzać na siłę samochodów na
    węgiel. Ropa się kończy od 40 lat i z każdym rokiem mamy więcej, więc
    słabo się kończy.

    > Gorzej zimą.

    I nocą - więc do ładowania po nocach ev nie nadaje się wcale.

    --
    Shrek

  • 116. Data: 2021-02-16 16:27:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2021 o 16:03, J.F. pisze:

    > Tez juz nie - przynajmniej nie w osobowych.

    E tam - jeszcze czasem robią. Ale w nowych to rzeczywiście słabo będzie
    - bo one już chyba nie są takie, że jak zrobisz po 400kkm to do 700kkm
    dociągniesz.

    > Jest tez wersja, ze od poczatku bedzie w leasingu, albo beda wymienne
    > baterie ... i zniknie problem tankowania w trasie ...

    I to jest jedyna rozsądna wizja. Tylko że w aspekcie naszej dyskusji o
    istniejących elektrykach bez znaczenia. One pójdą na żyletki jak tylko
    baterie padną, bo przecież tych nowych wymiennych do nich nie włożysz.

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2021-02-16 16:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 19:56:46 +0100, J.F.

    >Nadal nie jest to wina EVów tylko bytowego zapotrzebowania.

    Wzmozonego przez EV :-)

    >Banki nie mają mieć pojemności aby magazynować energię na noc jak
    >zabraknie
    >OZE, tylko podtrzymać sieć do momentu kiedy nie rozpędzą się bardziej
    >konwencjonalne elektrownie -- co spowodowałoby niższe spalanie, a
    >więc
    >mniejszą emisję.

    A to juz nie chcemy wyeliminowac emisji CO2 calkowicie ?

    >I znowu założenie z dupy że każdy wyjeżdża 100kWh dziennie, gdy w
    >rzeczywistości jest to w mocnych porywach 30kWh. Resztę można
    >współdzielić
    >tworząc rozproszony magazyn energii.

    Wyjezdza moze i 20kWh, ale w samochodzie bedzie chcial miec 100kWh.
    I gdzies mu to przemysl wyprodukuje i sprzeda ... wiec jak wyprodukuje
    dwa razy wiecej, to starczy i na magazyny.

    Albo jak piszesz - auto na zlom, bateria do garazu ...

    >Nie degradują się jeśli pracują w odpowiednim zakresie.

    Wytlumacz to temu glupkowi z Tesli :-P

    >Poza tym baterie to nie są jedyne banki energii.

    Ale chyba jednak proponujesz bateryjne.

    No bo jakie inne ? Koła zamachowe ?
    Czy wskazesz miejsce na odpowiednia ilosc elektrowni szczytowo
    pompowych ?

    >Bo elektrownie na gaz, dzięki temu że relatywnie szybko "wstają"
    >(patrz
    >współpraca z bankami energii) mają tylko WSPOMAGAĆ konwencjonalne
    >elektrownie oraz OZE a nie być podstawowym źródłem prądu.

    No coz, w planach moze bylo, inaczej, ale teraz w UE faktycznie - OZE
    maja byc podstawą.
    Konwencjonalnych to u nas nie bedzie, bo tych wodnych to mamy na
    naparstek, a gaz ... w przyszlosci zakazany, a zreszta sie chyba
    skonczy :-)

    >Skoro mogą, to czemu już wszystkie nie są?

    Bo benzyna lepsza :-)

    >Fakt, moi rodzice zajechali
    >swojego Opla (20 lat) i wyjechali właśnie Dusterem z salonu z
    >fabryczną
    >instalacją gazową. No i będą jeździć na gazie.

    CNG ?

    >Przecież właśnie o tym w kółko piszę w odniesieniu do peaków z
    >których ty
    >robisz taki wielki problem.

    Ale na razie mamy same weglowe.

    >Tymczasem zapas mocy, pomimo tch "rekordów"
    >nadal jest i nadal będzie. Wszystko się rozbija o to aby energii,
    >która
    >jest przeznaczona na zapas mocy, tracić jak najmniej.

    Ale to ciagle beda samochodony na wegiel :-)

    >Nie kłam, znowu, nikogo nie namawiam. Zadaję kłam temu co tutaj
    >wypisują
    >właściciele trutek spalinowych,

    O widzisz - "trutek". To ja nie bede trul, a Belchatow sie ucieszy :)

    >a którzy za wszelką cenę próbują wmówić że
    >EV pogrążą system energetyczny. Nie zrobią tego,

    No, czy nie zrobia ... na razie sie doliczylismy, ze nocny spadek
    poboru starczy na doladowanie auta ... niewielka moca.

    >a jak się je zaprzęgnie do
    >magazynowania (bo ponownie powtarzam, to że samochód ma baterię
    >100kWh nie
    >znaczy, że codziennie się taką ilość energii zjeżdża), to będzie
    >kolejny
    >plus, bo nie trzeba będzie budować specjalnych magazynów bo będą
    >magazyny
    >rozproszone i jeszcze będzie pewnie można na tym trochę zarobić (no
    >bo
    >skoro operator nie będzie musiał budować swoich banków, to będzie
    >miał kasę
    >aby taki bank energii dzierżawić).

    Tzn chcesz traktowac samochod jako magazyn energii dla innych ?

    To sie nie oplaca, bo bateria sie za szybko degraduje.

    Ale owszem - moglbym sobie naladowac samochod pradem z PV ... pod
    warunkiem ze bede stal w poludnie, i ze bedzie tam gniazdko.

    Ja akurat zazwyczaj stoje ... ale pod praca, i gniazdka nie ma.

    Ale ze to bedzie ladowanie w dzien, to trzeba bedzie siec rozbudowac,
    bo bedzie musiala starczyc na obecny szczyt i jeszcze na EV.

    >Nie występuje w innych krajach, gdzie EV jest wielokrotnie więcej,
    >tym
    >bardziej nie wystąpi i u nas.

    Bo ciagle tych EV jest bardzo malo.
    I miales przyklad ze Szwecji - juz brakuje :-)

    >Nie było tu dyskusji o rodzaju elektrowni tylko o cenie prądu.
    >Jak zwykle odwracasz kota ogonem.

    Ale prad jest z elektrowni a nie z banku.
    Wiec jaka elektrownie miales na mysli ?

    J.

  • 118. Data: 2021-02-16 17:13:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2021 22:31:25 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dalej pomijasz to o co pytałem. Za 10 lat nie wymienisz aku, bo bedą
    > nowsze i te tansze nie będą pasować.

    Padło ci na rozum czy co? Pan Zenek z garażu nie wciśnie nowej baterii
    do starej skrzynki? Nie takie rzeczy się robiło :)
    Żarty na bok. Ciekawe na czym opierasz swoje przekonanie że firmy
    motoryzacyjne nie zapewnią dostawy części zamiennych przez cały okres
    eksploatacji auta? Jak na razie normą jest że od zakończenia produkcji
    modelu co najmniej przez kilka lat dostaniesz niemal wszystko.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 119. Data: 2021-02-16 17:47:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Padło ci na rozum czy co? Pan Zenek z garażu nie wciśnie nowej baterii
    > do starej skrzynki? Nie takie rzeczy się robiło :)

    Fajnie że dodałeś emotka na końcu.

    > Żarty na bok. Ciekawe na czym opierasz swoje przekonanie że firmy
    > motoryzacyjne nie zapewnią dostawy części zamiennych przez cały okres
    > eksploatacji auta?

    A czy ja piszę, że nie zapewnią. Ale ten spadek cen wynika nie z tego,
    że materiały do akusów są coraz tańsze bo jest ich więcej (wręcz
    przeciwnie) albo cena robocizny spada. Te na podmiankę będą w starej
    technologi - więc próbuję cię uświadomić, że postęp w bateriach nie
    spowoduje nagle, że te stare stanieją, będą miały większą pojemność. One
    mają być kompatybilne z tymi starymi - to nie jest akumulator
    rozruchowy, że wyjmiesz jeden, wsadzisz inny.

    --
    Shrek

  • 120. Data: 2021-02-16 17:52:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-02-15 o 15:07, J.F. pisze:

    >Sprawdziłem za was, dzisiaj poziom radiacji na południu w BB był
    >pomiędzy 12-13 i wynosił 400W z małym haczkiem.
    >http://web2.um.bielsko.pl/pogoda/

    Ale pogoda jaka? Bo ja wczoraj mialem piekne sloneczko ...

    J.