-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 16 Dec 2011 17:10:37 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
References: <jca6ag$clc$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jca72c$r16$1@inews.gazeta.pl>
<jca9l5$hrm$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jcaj4a$5sh$1@inews.gazeta.pl>
<jcal6e$d8o$1@mx1.internetia.pl> <jcaufg$d8a$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <jcaufg$d8a$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <8...@b...softax.pl>
Lines: 80
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1324051201 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.18.189.42:59600
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420756
[ ukryj nagłówki ]BrunoJ wrote:
> Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:
>>> "Artur Ma�l�g" napisa� w wiadomo�ci grup
>>> W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze:
>>>>> Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.
>>>> Nie i tak naprawd� nie jest ona specjalnie istotna.
>>>>> Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo
>>>>> jezdzi nie oplaca sie kupowac :-)
>>>> To prawda. Tyle, şe jak wida� wcale nie jeşdş� tak duşo jak
to si�
>>>> opowiada.
>>> Ale tu masz usrednione :-)
>> Otóş to - raport na podstawie ~8 milionów kontroli. Skoro wychodzi
>> powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robi� te samochody
>> przebiegi nie�rednie? Jeşeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to
pozosta�e
>> 9 musi zrobi� ponişej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi
zrobi� po
>> 7 kkm. Tu nie ma przebacz, a T�V to nie handlarze.
> Nie biezesz pod uwage jednej rzeczy, w rodzinie masz jedno auto do pracy
> (50tys rocznie), drugie dla zony (5tys rocznie) i klasyka na wakacje (2tys
> rocznie).
I tak za czort nie wyjdzie średnia 10tyś rocznie (tylko 19tyś).
> Do PL trafi tylko to pierwsze, i pewnie tylko wtedy gdy sie puknie
> albo wyjezdzi zupelnie.
Handlarz weżmie najtańsze dostępne -- i w razie czego skręci silnik.
>>> A tam jest podobnie jak u nas
>>> - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma
>>> 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)
>> Widzisz, stara�em si� to kiedy�
wyt�umaczy�, ale opór by� straszny
>> - tam podobno powszechnie ludzie jeşdş� do pracy setki kilometrów,
>> st�d takie przebiegi. Jak wida� nie jest to prawd�.
Dodatkowo
>> tych z 50km to raczej teş nie b�dzie wielu, poniewaş przebieg
>> takich samochodów oscylowa�by w granicach 30kkm, a tego jako�
>> w danych nie wida�.
> ja pracowalem w Niemczech z ludzmi dojezdzajacymi dzien w dzien 70-90km w
> jedna strone. Czyli 40 minut. U nas nie jest tak samo. Dojezdzalem swego czasu
> z Wwy (centrum) do Otwocka, rowniez 40 minut, a km jakby mniej. Robiac
> dodatkowo Bydg-Wwa na weekend stuknalem 6kkm w 5 tygodni. To samo auto
> potrafilo zrobic 6kkm dwa lata pozniej (inne srodki transportu).
>
> Poza tym auto to nie tylko dojazdy do pracy. Sa jeszcze wakacje, a tutaj
> mozliwosci sa spore, drogi dobre, do takich Wloch pare godzin jechania raptem.
>
> Swoj przyklad - przez rok i 3 miesiace (zalapaly sie 2x letnie wakacje)
> zrobilem 25kkm. Z czego 15kkm to 4 wyjazdy zagraniczne (Niemcy, Holandia, 2x
> Wlochy), po tydzien kazdy. Reszta to uzytkowanie miejskie, lub postoje (inne
> srodki transportu). Drugie auto przejechalo pare kkm w ciagu roku. Chocby
> dlatego ze na wakacje jade jednym autem i drugie po prostu nie zrobi tych
> dodatkowych km. Pewnie tak samo u niemiaszka. Cyzli ponownie, jedno auto 50kkm
> rocznie drugie kilka kkm rocznie (a klasyk tylko na zloty ;-)
Tylko nadal średnia nie che zejść do 10tyś. Musiałby mieć "Niemiaszek" tak 6
tych klasyków "na zloty".
>
>
>>> Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
>>> Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na
>>> wartosci.
>> Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak �redni
>> przebieg zblişy� si� do ~10 kkm?
>
>> St�d teş ja nie pisa�em jakie samochody trafiaj� do
Polski, tylko jakie
>> rzeczywiste przebiegi maj� Niemcy. Róşnica zasadnicza.
> jak wyzej, wystarczy wyhuhany klasyk w garazu i male auto dla zony na zakupy
> do tego jedno normalnie uzywane auto na dalsze dojazdy do pracy i wakacje, i w
> ramach rodziny wygenerujesz taka srednia wlasnie.
Jaką? 10tyś?
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.11 17:04 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=