-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 03 Apr 2013 22:24:46 +0200
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
Thunderbird/17.0.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<128uftmgxvo46$.11nbu5o8x6pyu$.dlg@40tude.net>
<pnppm016be82$.25z14d4mxlwm.dlg@40tude.net>
<515c72a4$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
<1qajidh6g83n$.1gck5dvht6hih.dlg@40tude.net>
<515c7ed0$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.130403.invalid>
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid.130403.invalid>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 44
Message-ID: <515c9010$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 082139018228.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1365020688 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1209 82.139.18.228:55140
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487840
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-04-03 21:39, (Tom N) pisze:
> Artur Maśląg w
> <news:515c7ed0$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>:
>
>> W dniu 2013-04-03 20:43, Tomasz Pyra pisze:
(...)
>>> Tylko po prostu jedni potrafią zrobić samochód który zatrzymuje się na 40m,
>>> a inni nie potrafią zrobić takiego który zatrzymałby się chociaż na 70m.
>
>> Zastanawia mnie Twoja wiara w te 70 metrów. Stokowe Polonezy
>> zatrzymywały się w granicach i poniżej 50 metrów. Bez ideologii.
>
> <http://humorekk.eu.interia.pl/strach.na.drogach.8.h
tml>
>
> "Jakieś porównanie z 1996 albo 1997 w prasie. OIDP to testowy poldek miał
> uszkodzony układ hamulcowy (coś ściągało na boki, wynik był przy nagrzanych
> hamulcach (zimne koło 50m) Jak powtórzyli test na fabrycznie nowym poldku,
> ze sprawnym układem hamulcowym, to wyniki były koło 45 metrów bez różnicy
> czy ciepłe czy zimne"
To by wiele wyjaśniało. Ja tam poldonami w różnych wersjach zrobiłem
kilkaset kkm i jakoś nie zauważyłem apokaliptycznej drogi hamowania,
a nie były to tylko dychawiczne wersje wielkoseryjne i nie tylko w
jeździe cywilnej :) Faktem jest jedno - oryginalny układ hamulcowy
(odziedziczony ze starszego kuzyna) średnio się sprawował w naszym
klimacie. By pracować skutecznie i bezawaryjnie wymagał częstego
serwisu, czyli zwykłego czyszczenia (+ częste problemu ze
wspomaganiem). Przy normalnej jeździe dawał radę nawet w Alpach.
No, jak ktoś chciał poupalać to bez problemu można było hamulce
ugotować. Lepiej było z układem Lucasa - ten już był na to mało
czuły na aurę.
BTW - miałem porównanie. Takie np. Audi 100 (C3 chyba) w automacie
miało taki hamulec, że ledwo się nacisnęło pedał to już była zbiórka
na przedniej szybie. No, ale to była zasługa potężnego wspomagania.
W Polonezie trzeba było użyć sporo większej siły, a wtedy efekty były
podobne ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 22:24 tá´Ź
- 03.04.13 22:28 masti
- 03.04.13 22:28 masti
- 03.04.13 22:35 tá´Ź
- 03.04.13 22:37 tá´Ź
- 03.04.13 22:30 Irek N.
- 03.04.13 22:44 Artur Maśląg
- 03.04.13 22:55 tá´Ź
- 03.04.13 22:56 DoQ
- 03.04.13 22:57 DoQ
- 03.04.13 22:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 22:57 tá´Ź
- 03.04.13 22:59 tá´Ź
- 03.04.13 23:00 DoQ
- 03.04.13 23:01 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu