    Date: Wed, 03 Apr 2013 22:24:46 +0200
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    <pnppm016be82$.25z14d4mxlwm.dlg@40tude.net>
    <515c72a4$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qajidh6g83n$.1gck5dvht6hih.dlg@40tude.net>
    <515c7ed0$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.130403.invalid>

    W dniu 2013-04-03 21:39, (Tom N) pisze:
    > Artur Maśląg w

    (...)

    > <http://humorekk.eu.interia.pl/strach.na.drogach.8.h
    tml>

    > "Jakieś porównanie z 1996 albo 1997 w prasie. OIDP to testowy poldek miał
    > uszkodzony układ hamulcowy (coś ściągało na boki, wynik był przy nagrzanych
    > hamulcach (zimne koło 50m) Jak powtórzyli test na fabrycznie nowym poldku,
    > ze sprawnym układem hamulcowym, to wyniki były koło 45 metrów bez różnicy
    > czy ciepłe czy zimne"

    To by wiele wyjaśniało. Ja tam poldonami w różnych wersjach zrobiłem
    kilkaset kkm i jakoś nie zauważyłem apokaliptycznej drogi hamowania,
    a nie były to tylko dychawiczne wersje wielkoseryjne i nie tylko w
    jeździe cywilnej :) Faktem jest jedno - oryginalny układ hamulcowy
    (odziedziczony ze starszego kuzyna) średnio się sprawował w naszym
    klimacie. By pracować skutecznie i bezawaryjnie wymagał częstego
    serwisu, czyli zwykłego czyszczenia (+ częste problemu ze
    wspomaganiem). Przy normalnej jeździe dawał radę nawet w Alpach.
    No, jak ktoś chciał poupalać to bez problemu można było hamulce
    ugotować. Lepiej było z układem Lucasa - ten już był na to mało
    czuły na aurę.

    BTW - miałem porównanie. Takie np. Audi 100 (C3 chyba) w automacie
    miało taki hamulec, że ledwo się nacisnęło pedał to już była zbiórka
    na przedniej szybie. No, ale to była zasługa potężnego wspomagania.
    W Polonezie trzeba było użyć sporo większej siły, a wtedy efekty były
    podobne ;)