-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.
net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transit4.readnews.com!nx02.iad01.newsh
osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
nt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<128uftmgxvo46$.11nbu5o8x6pyu$.dlg@40tude.net>
<pnppm016be82$.25z14d4mxlwm.dlg@40tude.net>
<515c72a4$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Wed, 3 Apr 2013 20:43:55 +0200
Message-ID: <1qajidh6g83n$.1gck5dvht6hih.dlg@40tude.net>
Lines: 51
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.152.78
X-Trace: 1365014636 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26695 83.11.152.78:58411
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487808
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:19:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-04-03 20:08, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> (...)
>>>> a tył wstawał
>>>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>>>
>>> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
>>
>> No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
> Ty naprawdę próbujesz tutaj kity wciskać - dziwnym trafem takie
> korektory stosowano np. w Golfie III, silniejszych wersjach
> Astry F, P406 czy w tysiącach innych samochodów, ale oczywiście
> tylko w Polonezie to miało źle działać...
Sama zasada hydraulicznego korektora (jak i całych hydraulicznych hamulców)
jak najbardziej słuszna.
Tylko po prostu jedni potrafią zrobić samochód który zatrzymuje się na 40m,
a inni nie potrafią zrobić takiego który zatrzymałby się chociaż na 70m.
I to nawet nie to że inżynierowie byli niekumaci - warunki ekonomiczne były
jakie były. W PRL-u po prostu nie było sensu robić lepszych hamulców, no bo
po co?
>
> (...)
>>> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
>>> podales.
>>
>> Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
>> tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
>> No bujał się po prostu i już :-)
>>
>> Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
>> hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
>> 100km/h wyhamować.
>
> Otóż to - pozostaje ci jedynie wiara we własne opowieści i jakieś
> bzdury wyprodukowane w internecie. A jak się bujał to trzeba było
> zawias usztywnić
Trochę tam rzeczy robiliśmy w stronę żeby to jakoś jeździło - i oczywiście
sporo dało się poprawić.
Trochę obniżony, z lepiej tłumiącymi amortyzatorami, zmienionym balansem
hamulców co prawda nadal potrzebował kilkunastu metrów więcej drogi
hamowania niż moje Cinquecento, no ale lepsze kilkanaście niż kilkadziesiąt
:)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
- 03.04.13 21:11 Artur Maśląg
- 03.04.13 21:10 masti
- 03.04.13 21:11 masti
- 03.04.13 21:22 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:23 Robert Rędziak
- 03.04.13 21:28 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:39 Tom N
- 03.04.13 21:41 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=