  • Data: 2013-04-03 16:09:14
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "szufela" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >> Wydluzasz sobie droge hamowania.
    >
    > Czemu?

    Hamujac silnikiem masz dodatkowa sile hamowania
    W ogole awaryjne hamowanie ma wiele wspolnego ze sportem:)
    http://impreza-evo.pl/index.php/site/node,show,127

    > Obserwacja - po puszczeniu gazu samochód zwalnia wolniej niż po wciśnięciu
    > hamulca.

    Raczej samochod zwalnia wolniej toczac sie na luzie niz przy zalaczonym
    biegu bez gazu :)

    > Wniosek 1 - silnikiem hamuje się słabiej niż hamulcami ergo w trakcie
    > ostrego hamowania silnik dodatkowo napędza koła.

    Napedza ale sie nie rozpedza tylko dodatkowo hamuje :)

    > Wniosek 2 - w trakcie hamowania bez wciśniętego sprzęgła hamulce muszą
    > dodatkowo wyhamować masę wirującą, więc mają większą energię do
    > rozproszenia - przy tej samej sile wydłuża to drogę.

    Policz na jakims przykladzie, moze byc ciekawe.

    >W normalnej sytuacji mogę, ale niestety nie jestem na tyle dobrym kierowcą,
    >żeby panicznie hamując, próbując ogarnąć poślizg jeszcze sprawnie operował
    >sprzęgłem i drążkiem.

    Hamujac dodatkowo silnikiem masz wieksza stabilnosc, zapobiegasz blokowaniu
    kol i unikasz utraty kontroli.
    Trzeba cwiczyc, kiedys robilem to wlasnie poldkiem na bemowskim lotnisku na
    lodzie, gdy jeszcze bylo mozna bawic sie gratis . Przednia zabawa, czasem
    ludzi bylo na tyle duzo, ze zdarzaly sie stluczki :)

    sz