eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w Polonezie › Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • X-Received: by 10.49.95.134 with SMTP id dk6mr1467397qeb.10.1364946369093; Tue, 02
    Apr 2013 16:46:09 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.95.134 with SMTP id dk6mr1467397qeb.10.1364946369093; Tue, 02
    Apr 2013 16:46:09 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!ca1no24635022qab.0!news-out.
    google.com!v17ni20587qad.0!nntp.google.com!ca1no24635021qab.0!postnews.google.c
    om!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 2 Apr 2013 16:46:08 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <2uotzgtw2mqd$.lcywp78t39x4.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.18.27;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.18.27
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m...@4...net>
    <6...@p...pl.invalid>
    <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <6...@g...com>
    <1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
    <s...@4...net>
    <2uotzgtw2mqd$.lcywp78t39x4.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 02 Apr 2013 23:46:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487729
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 01:14:42 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:22:08 +0200, J.F. napisał(a):
    >
    >
    >
    > > Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:38:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    > >> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
    >
    > >>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
    >
    > >>
    >
    > >> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
    >
    > >> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
    >
    > >> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
    >
    > >
    >
    > > w 7 klasie podstawowki uczyli ze nie ma/nie uczyli ze ma.
    >
    > >
    >
    > > Ale ... kiedys na drodze probowalem i jakies takie wrazenie mi zostalo ze
    >
    > > faktycznie trudniej zablokowac jak sie szybko jedzie ...
    >
    >
    >
    > Zablokować koła tak samo łatwo przy 10km/h jak i prędkości 20x większej.
    >
    > To jest po prostu konieczność wytworzenia momentu hamującego wyższego niż
    >
    > przyczepność kół. Jakiś tam wpływ bezwłasności mas wirujących na pewno
    >
    > jest, ale raczej nie taki żeby to było bardzo istotne.
    >
    >
    >
    > Różnice są dopiero tam gdzie jest docisk aerodynamiczny - w F1 przy dużych
    >
    > prędkościach na hamulec naciskają 4x mocniej niż pod koniec hamowania, w
    >
    > normalnych autach nic takiego się nie dzieje.
    >
    >
    >
    > Jak wrażenie, to stawiałbym na to, że przy wyższych prędkościach można
    >
    > szybciej zagrzać hamulce (więcej pracy przy zamianie energi kinetycznej w
    >
    > cieplną) ale to też raczej takie naciągane.
    >
    >
    >
    > W każdym razie ja nie zauważyłem żeby się to jakoś specjalnie różniło.

    A w wahadłowcach są jeszcze lepsze hamulce niż w sportowych samochodach. Ze o
    traktorze MF nie wspomnę. 30 lat temu miały tarcze i okładziny ceramiczne. I co I
    nic. Bo z Polonezem tak jak samochody wyścigowe nie mają nic wspólnego ani
    wahadłowiec ani traktor. Jak długo będziesz jeszcze pierdolił że w wyścigowym
    samochodzie są lepsze hamulce niż w Polonezie? Wychodzi że jazda w rajdach bije Ci na
    dekiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: