eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w Polonezie › Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-xxxfer.readnews.com!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx0
    2.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m...@4...net>
    <6...@p...pl.invalid>
    <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <6...@g...com>
    <1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
    <kjfpca$us9$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Wed, 3 Apr 2013 01:37:54 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 28
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
    X-Trace: 1364945877 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.25.159.20:53046
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487728
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 01:16:26 +0200, Michoo napisał(a):

    > On 02.04.2013 23:38, Tomasz Pyra wrote:
    >> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
    >>
    >>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
    >>
    >> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
    >> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
    >> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
    >
    > W sumie jakieś ma, bo współczynnik tarcia dynamicznego porowatych ciał
    > (a takim są okładziny) zależy od względnej prędkości - przy tej samej
    > sile docisku będzie lepiej hamować "wolniejsze" koło niż szybsze.

    Tyle że dotyczy to też tarcia opon, które są tu po drugiej stronie równania
    blokowania kół.
    A że opony i jezdnia bardziej porowate niż klocek i tarcze, to nie
    zdziwiłbym się gdyby się okazało że z tego powodu jest odwrotnie i że przy
    dużych prędkościach nawet _nieco_ łatwiej było zablokować koła.

    > Tyle przynajmniej fizyka, na ile ten efekt jest znaczący w praktyce -
    > nie wiem.

    Blokowałem hamulce przy prędkościach rzędy 10km/h i przy prędkościach ze
    20x większych. Nawet jak działają (bo zapewne działają) przeróżne efekty
    ciągnące tą siłę w jedną i drugą stronę, to nie są to różnice do poczucia
    nogą :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: