-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!news-xxxfer.readnews.com!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx0
2.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<m...@4...net>
<6...@p...pl.invalid>
<cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<6...@g...com>
<1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
<kjfpca$us9$1@mx1.internetia.pl>
Date: Wed, 3 Apr 2013 01:37:54 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 28
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
X-Trace: 1364945877 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 83.25.159.20:53046
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487728
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 03 Apr 2013 01:16:26 +0200, Michoo napisał(a):
> On 02.04.2013 23:38, Tomasz Pyra wrote:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>>
>>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
>>
>> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
>> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
>> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
>
> W sumie jakieś ma, bo współczynnik tarcia dynamicznego porowatych ciał
> (a takim są okładziny) zależy od względnej prędkości - przy tej samej
> sile docisku będzie lepiej hamować "wolniejsze" koło niż szybsze.
Tyle że dotyczy to też tarcia opon, które są tu po drugiej stronie równania
blokowania kół.
A że opony i jezdnia bardziej porowate niż klocek i tarcze, to nie
zdziwiłbym się gdyby się okazało że z tego powodu jest odwrotnie i że przy
dużych prędkościach nawet _nieco_ łatwiej było zablokować koła.
> Tyle przynajmniej fizyka, na ile ten efekt jest znaczący w praktyce -
> nie wiem.
Blokowałem hamulce przy prędkościach rzędy 10km/h i przy prędkościach ze
20x większych. Nawet jak działają (bo zapewne działają) przeróżne efekty
ciągnące tą siłę w jedną i drugą stronę, to nie są to różnice do poczucia
nogą :)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
- 03.04.13 10:13 masti
- 03.04.13 10:18 J.F
- 03.04.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 10:57 Michoo
- 03.04.13 11:31 J.F
- 03.04.13 11:33 masti
- 03.04.13 11:57 szufela
- 03.04.13 12:44 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=