-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwin
ds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<m...@4...net>
<6...@p...pl.invalid>
<cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<6...@g...com>
<1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
<s...@4...net>
Date: Wed, 3 Apr 2013 01:14:42 +0200
Message-ID: <2uotzgtw2mqd$.lcywp78t39x4.dlg@40tude.net>
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
X-Trace: 1364944484 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1270 83.25.159.20:52828
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2873
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487723
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:22:08 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:38:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
>>
>> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
>> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
>> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
>
> w 7 klasie podstawowki uczyli ze nie ma/nie uczyli ze ma.
>
> Ale ... kiedys na drodze probowalem i jakies takie wrazenie mi zostalo ze
> faktycznie trudniej zablokowac jak sie szybko jedzie ...
Zablokować koła tak samo łatwo przy 10km/h jak i prędkości 20x większej.
To jest po prostu konieczność wytworzenia momentu hamującego wyższego niż
przyczepność kół. Jakiś tam wpływ bezwłasności mas wirujących na pewno
jest, ale raczej nie taki żeby to było bardzo istotne.
Różnice są dopiero tam gdzie jest docisk aerodynamiczny - w F1 przy dużych
prędkościach na hamulec naciskają 4x mocniej niż pod koniec hamowania, w
normalnych autach nic takiego się nie dzieje.
Jak wrażenie, to stawiałbym na to, że przy wyższych prędkościach można
szybciej zagrzać hamulce (więcej pracy przy zamianie energi kinetycznej w
cieplną) ale to też raczej takie naciągane.
W każdym razie ja nie zauważyłem żeby się to jakoś specjalnie różniło.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:32 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
- 03.04.13 10:13 masti
- 03.04.13 10:18 J.F
- 03.04.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=