    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Date: Fri, 29 Mar 2013 10:58:33 +0100

    > No ale co tu jest do uważania? RAW to jest bitmapa, przecież to jest
    > normalny rastrowy plik graficzny. No, może nieco mniej normalny, ale
    > nie pod względem bycia bitmapą.

    No i sam widzisz. Dokładnie o tym próbuję przekonać Sylwestra i nie da
    rady mimo podania wielu linków wskazujących, że RAW to najnormalniejsza
    bitmapa. Mandinka też uważa, że mnie nie da się przekonać więc
    wnioskuję, że też uważa podobnie jak Sylwester. Więc uważaj! Zaraz Cię
    rozdziobią :-D

    Moje twierdzenie jest takie jak Twoje: RAW jest bitmapą i basta.
    Wszędzie o tym piszą, również na Wiki. Bitmapa wytworzona przez aparat
    to zdjęcie. A czy użyjemy go do dalszego przetwarzania czy nie - nie
    determinuje niczego. Równie dobrze można tą bitmapę drukować bez
    przetwarzania. Zaraz ktoś podniesie kwestię, że samo otwarcie
    wywoływarce to przetwarzanie. Na to mój argument: otwarcie JPG, PNG,
    TIFF... w Paincie to również przetwarzanie. Inne ale przetwarzanie.
    Każdy informatyk to potwierdzi o ile wie jak wygląda proces otwierania
    pliku graficznego i wrzucenia go na ekran.

    Marek