    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Date: Thu, 28 Mar 2013 08:46:41 +0100

    W dniu 2013-03-27 21:15, Sylwester Zarębski pisze:

    > Właśnie nie.

    Nie składasz broni widzę :-) Chcesz na serio dyskutować o definicjach?
    :-) To raczej nie ze mną gdyż nie ja jestem ich autorem. Przytaczam
    linki poniżej. Jeśli uznasz źródło za niewiarygodne - przytoczę
    dziesiątki innych.

    > Niewywołany negatyw czy pozytyw jest podatny na proces
    > wywołania i dopiero po nim się staje zdjęciem o ustalonych parametrach.
    > RAW pozwala ten proces wykonać wielokrotnie i w innym czasie, a Adam
    > świetnie to ujął powyżej.

    Mylisz pojęcie formatu pliku graficznego z obrazem jako takim. RAW jest
    trwałym zapisem, który nie ulatnia się w czasie. Trwalszym niż fizyczny
    negatyw. Po skopiowaniu nie zmienia zawartości w odróżnieniu od negatywu
    fizycznego. Nie podlega erozji. "Trwałość" to jedyne kryterium
    określające termin "zdjęcie". Nic na to nie poradzę - to nie ja
    definicję słowa wymyśliłem :-D

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdj%C4%99cie

    "Zdjęcie fotograficzne (zdjęcie, fotografia) - ogólna nazwa czegoś, co
    zostało sfotografowane, czyli sam obraz zapisany dowolną techniką
    fotograficzną."

    Jeśli masz wątpliwość czy RAW to zdjęcie to zapraszam:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RAW

    "W fotografii cyfrowej rejestracja ZDJĘĆ w formacie RAW pozwala na
    zachowanie najwyższej jakości obrazu oferowanej przez aparat dając
    możliwość dokładnej obróbki pliku na komputerze."

    Jeśli masz wątpliwości czy plik RAW zawiera w sobie bitmapę, to
    zapraszam tu:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bitmap

    "There are also a variety of "raw" image files, which store raw bitmaps
    with no other information; such raw files are just bitmaps in files"

    > Tak i RAW może stać się źródłem jednego z tysięcy sposobów wywołania i w
    > efekcie prezentować krańcowo różne zdjęcia.

    Owszem - podobnie jak JPG, GIF i inne. Każdy z tych obrazów jestem w
    stanie zmienić nie do poznania. Czy czegoś to dowodzi? Wiem, że mówisz
    teraz o poszerzonych możliwościach przetwarzania plików RAW a nie o
    możliwościach przetwarzania jako takich. Głębokość efektów jakie możesz
    uzyskać nie determinuje czy dany format zasługuje na miano
    zdjęcia/bitmapy czy nie. Determinuje to natomiast TREŚĆ pliku. Jeśli
    jest w nim zapisany obraz w jakiejkolwiek postaci, to jest to zdjęcie /
    bitmapa.

    Sądzę, że sam znajdziesz mnóstwo identycznych definicji w Googlach jeśli
    Wiki nie wystarcza. Przytoczę jedynie jakiś link z firmy produkującej
    soft graficzny: Adobe. Zobaczmy jakim słownictwem się posługują:

    http://www.adobe.com/pl/products/photoshop/extend.ht
    ml

    "Funkcja konwertera Camera Raw dostępna w programie Adobe(R) Photoshop(R)
    pozwala szybko i łatwo otwierać OBRAZY Raw "

    Znów te obrazy "raw" :-D

    Marek