  • Data: 2013-03-17 22:28:17
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 14:34:54 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
    > Mam - tryb "edit" w ACDSee ingeruje w bitmapę i w Paicie zobaczysz te
    > zmiany. To ja decyduję jakie zmiany idą do bitmapy a jakie do XML. Mam
    > swobodę decydowania. To jest ta swoboda decydowania o jakiej piszę.

    Z RAW+XML jest dokładnie to samo. Ty decydujesz kiedy zapiszesz w JPG, a
    kiedy zmiany w RAW+XML.
    Jakkolwiek by nie było, dając komuś JPG+XML czy RAW+XML, gdy nie ma tego
    samego programu, nic nie zdziała. Wtedy musisz wygenerować docelowy JPG
    w obu przypadkach.
    Gdzie ta przewaga?

    > Nie muszę. Drukuję na papierze bezpośrednio z RAWów. Nie mam JPGów na
    > dysku. JPG generuję wyłącznie gdy chcę coś np. w internecie pokazać itp.

    No więc, gdzie ta przewaga?

    > A co powiesz odnośnie ACDSee Pro 6 ?

    No przecież wspiera RAW+XML, więc to jest dokładnie to samo co JPG+XML
    (różnica medium).
    Gdzie przewaga JPG+XML? Ja widzę wady JPG, bo XML w obu przypadkach jest
    podobny.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski