  • Data: 2013-03-17 22:58:50
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 16:22:20 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
    > Mało tego - ja zupełnie w rozważaniach nie wnikam jaki ten JPG jest.
    > Wątek jest o tym, że istnieje narzędzie umożliwiające nie psucie
    > źródłowego JPG i nanoszenie zmian dokładnie tak samo jak robi się to z
    > RAWami. A to czy ten JPG będzie pięknym widokiem czy siedliskiem szumu
    > cyfrowego kompletnie nie dotyczy wątku. Tak samo nie dotyczy wątku to
    > czy z RAWa można wycisnąć mniej lub więcej.

    Protestuję przeciwko błędnemu nazewnictwu. To nie jest żadne nanoszenie
    zmian. To nie ma nic wspólnego z nanoszeniem. To jest trzymanie historii
    zmian w osobnym pliku, który ma tylko względne powiązanie z faktycznym
    obrazem (np. przez nazwę pliku).
    Nanoszenie jest wtedy, gdy zmiana jest w całości odwzorowana na tym
    pliku jednoznacznie i nieodwracalnie (jak nanoszenie daty, watermarka,
    etc).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski