  • Data: 2013-03-16 23:59:48
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Tak dla czytających niniejszy wątek przedstawię procedurę. Używam dość
    > często ACDSee 6 Pro do edycji zdjęć (RAW i JPG) więc opiszę procedurę
    > postępowania w tym programie.
    >
    > 1. Na dysku zapisujemy 2 pliki: JPG i RAW.
    > 2. Otwieramy plik RAW, wprowadzamy modyfikację np. trzymajmy się
    > wspomnianej desaturacji.
    > 3. Zapisujemy plik.
    > 4. Otwieramy go ponownie, ustawiamy desaturację na zero i znów mamy
    > kolorowy obrazek.
    >
    > Teraz dla JPG.
    > 1. Otwieramy go.
    > 2. Klikamy tryb Develop
> [...]

    no fajowo ale to nie ma nic wspólnego ze specyfiką JPGów, to jest
    specyficzna właściwość tego w sam raz programu, notabene raczej mało
    fotografów używa ACDSee do obróbki zdjęć. :)

    realnie jednak wprowadzanie grubszych korekt na JPGach jest głupim pomysłem
    bo może sie skończyć z degradacją obrazu z powodu małej rozdzielczości
    kodowania kanałów barwnych.