  • 21. Data: 2015-06-29 20:49:01
    Temat: Re: Miniaturowy kwarc do MCU
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 16:42, Piotr Gałka pisze:

    > Jak kwarc ma 12,5pF to znaczy, że po obu stronach do masy ma mieć 25pF
    > aby miał dobrą częstotliwość. Jak generator ma np. po obu stronach po
    > 10pF to należy na zewnątrz podłączyć po 15pF i jest OK. Jak nie zależy
    > Ci na odchyłce częstotliwości to możesz tych kondensatorów nie podłączać.

    Czekaj, jaki generator?
    Jakie kondensatory powinienem dać do masy po obydwu stronach, jeśli mam
    kwarc 32,768kHz/12,5pF?

  • 22. Data: 2015-06-29 23:27:31
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 29.06.2015 20:49, Atlantis wrote:

    > Czekaj, jaki generator?
    > Jakie kondensatory powinienem dać do masy po obydwu stronach, jeśli mam
    > kwarc 32,768kHz/12,5pF?

    Kwarc z tym co jest wewnątrz procka tworzy generator, nieprawdaż?
    Spójrz w notę od procka, powinno być napisane jakie są pojemności układu
    generatora. Np. w notach STM jest to dość wyraźnie napisane, łącznie z
    tym, że podają jakie są "mniej więcej" pasożytnicze pojemności nóżek i
    padów. Z praktyki - pojemności w procku i pasożytnicze są łącznie na
    tyle duże, że przeważnie nie trzeba w ogóle dawać kondziorów do STMa.

    Jakub Rakus