  • 1. Data: 2015-06-14 22:24:34
    Temat: Vias na ścieżkach mocy - dobre praktyki
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy via umieszczona centralnie na ścieżce jak na obrazku (lewa via):

    http://83.220.108.211/bins/vias.jpg

    obniża w jakimś znacznym stopniu przewodzenie takiej ścieżki?
    Zakładamy, że prąd płynący ścieżką jest w górnej granicy
    dopuszczalności do jej rozmiarów. W końcu jest to dziura w ścieżce,
    prąd musi płynąć "na około" przez warstwę galwaniczną w dziurze,
    która chyba nie ma takiej samej grubości jak oryginalna warstwa
    miedzi (czy ma?). Czy bezpieczniej robić via odsunięte jak po prawej
    stronie - tak aby nie "dziurawić" ścieżki?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-06-15 09:59:22
    Temat: Re: Vias na ścieżkach mocy - dobre praktyki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > grubości jak oryginalna warstwa miedzi (czy ma?). Czy bezpieczniej robić
    > via odsunięte jak po prawej stronie - tak aby nie "dziurawić" ścieżki?

    Tak jak to namalowałeś to wygląda, że via poszerza ścieżkę mniej więcej o
    tyle ile będzie dziury - ścieżka nie traci na grubości - nie ma tematu.
    Pamiętając czasy, kiedy via czasem traciły połączenie przy prądzie w górnej
    granicy dopuszczalności dla ścieżki zrobiłbym je z boku. Tak na wszelki
    przypadek.
    P.G.

  • 3. Data: 2015-06-15 19:39:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Jun 2015 09:59:22 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Tak jak to namalowałeś to wygląda, że via poszerza ścieżkę mniej
    więcej o
    > tyle ile będzie dziury - ścieżka nie traci na grubości - nie ma
    tematu.

    Co masz na myśli pisząc, że via poszerza ścieżkę? Czy to, że górna
    jak i dolna "obręcz" dziury w sumie mają tą samą szerokość? No
    faktycznie, nie zwróciłem na to uwagę...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-06-16 09:54:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > więcej o
    > tematu.
    >

    > Co masz na myśli pisząc, że via poszerza ścieżkę? Czy to, że górna jak i
    > dolna "obręcz" dziury w sumie mają tą samą szerokość?

    Dokładnie.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-06-16 15:26:10
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 czerwca 2015 22:24:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > miedzi (czy ma?). Czy bezpieczniej robić via odsunięte jak po prawej
    > stronie - tak aby nie "dziurawić" ścieżki?

    Najbezpieczniej jest dać kilka przelotek na linii zasilania. Ja tak robię od wieków,
    na wszelki wypadek. Jak do tej pory nie miałem dzięki temu żadnej checy na zasilaniu.

  • 6. Data: 2015-06-17 07:44:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-06-14 22:24, Marek wrote:
> [...]
    >
    > obniża w jakimś znacznym stopniu przewodzenie takiej ścieżki? Zakładamy,
    > że prąd płynący ścieżką jest w górnej granicy dopuszczalności do jej
    Ja tam widzę (przynajmniej na tym kawałku który pokazałeś) sporo miejsca
    więc dlaczego nie dać szerszych ścieżek? I do tego dać po parę/kila
    przelotek łączących top i bottom? Ewentualnie namalować kwadraty,
    sześciokąty itp. większe niż przelotki i zalać je miedzią. Albo zmienić
    parametry przelotek tak, aby było więcej miedzi wokół otworów (z tym że
    nie pamiętam czy w Eagle da się tak zrobić dla wybranych przelotek czy
    tylko globalnie).