  • Data: 2015-06-15 22:32:38
    Temat: Re: Miniaturowy kwarc do MCU
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-15 o 19:21, Atlantis pisze:
    > Przyglądam się właśnie płytce Arduino Nano:
    >
    > http://www.arduino.cc/en/uploads/Main/ArduinoNanoFro
    nt_3_sm.jpg

    > Widzę, że zastosowano tam jakiś miniaturowy rezonator kwarcowy (widoczny
    > w pobliżu pinów D5 i D6).
    > Ktoś wie jakie oznaczenie ma ten element? Pod jaką nazwą mogę go szukać
    > w sklepach internetowych?
    > Widzę, że w pobliżu nie ma żadnych kondensatorów do0 masy. Tak ma być?
    > Czyżby były one zintegrowane z tym elementem?
    >
    > Muszę przyznać, że taki miniaturowy kwarc ułatwiłby mi projektowanie
    > swoich "zabawek". ;) Może dałoby się też dostać kwarce zegarkowe w tym
    > rozmiarze?

    To raczej wygląda na rezonator ceramiczny. Kondensatory są rzeczywiście
    zintegrowane, bo to materiał PZT o wysokiej stałej dielektrycznej i
    łatwo uzyskać pojemności rzędu kilku - kilkunastu pF. Pewnie to Murata
    serii CSTCR.
    http://www.murata.com/~/media/webrenewal/support/lib
    rary/catalog/products/timingdevice/ceralock/p17e.ash
    Niestety ma to tolerancję początkową tylko 0,5%, a stabilność 0,2% na
    zakresie -20 do +80 C. Nadaje się do stosowania tam gdzie niepotrzebny
    jest dokładny zegar.

    --
    pozdrawiam
    MD