  • 1. Data: 2010-08-17 13:14:36
    Temat: Mini komputer
    Od: goto <g...@g...com>

    Witam,

    Poszukuję mini komputera klasy PC, którego zadaniem będzie praca
    ciągła pod kontrolą tekstowego linuxa. Komputer będzie wykorzystany do
    akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania
    danych ethernetu.

    Zależałoby mi, żeby ustrojstwo było energooszczędne.

    Pytanie teraz czy ktoś z Was spotkał się z podobnym urządzeniem, które
    potrafiłoby pracować również w niskich temperaturach (pomieszczenie
    suche, ale bez ogrzewania i izolacji)? Zależy mi również na rozsądnej
    cenie. Wiem, że są tak zwane komputery przemysłowe, ale one kosztują
    powyżej 1000 USD...

    Z góry dzięki za pomoc w poszukiwaniach...

    goto

  • 2. Data: 2010-08-17 13:57:55
    Temat: Re: Mini komputer
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-17, o godz. 06:14:36
    goto <g...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > suche, ale bez ogrzewania i izolacji)? Zależy mi również na rozsądnej
    > cenie. Wiem, że są tak zwane komputery przemysłowe, ale one kosztują

    Jakić routerboard. Np. Mikrotik Routerboard 411U:
    http://www.mikrotik.org.pl/urzadz.php?gr=5&kat=35&id
    x=1161
    albo coś podobnego. Zasilanie PoE, szczelna obudowa i masz to co
    potrzebujesz za ciut mniej niż 1000USD ;-)

    Zdrówko

  • 3. Data: 2010-08-17 14:06:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    x=1161
    > albo coś podobnego. Zasilanie PoE, szczelna obudowa i masz to co
    > potrzebujesz za ciut mniej niż 1000USD ;-)

    Jesli RB to szukaj tych ktore sa wspierane przez Linux najlepiej jakis
    OPENWRT bo ten wynalazek ktory jest standardowo na plycie nie nadaje
    sie do niczego sensownego poza routerem.

    http://oldwiki.openwrt.org/TableOfHardware.html

  • 4. Data: 2010-08-17 14:46:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    goto pisze:
> [...]
    > powyżej 1000 USD...
    >
    > Z góry dzięki za pomoc w poszukiwaniach...

    Przerobiłem ten patent już i najlepiej sprawdzają sie komputery biurkowe
    IBM - ciche, energooszczędne (raptem 40W).
    Wcześniej konsturowalem coś na Celeronie bez wentylatorów i zamiast
    dysku karta CF - działało idealnie ale dla moich szerszych zastosowań
    było to za mało (nie nadawało sie do zapisywania w MySQL).

    W każdym razie jak cię szczegóły interesują to pisz na priv.

  • 5. Data: 2010-08-17 15:19:57
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-17 16:46, Osadnik pisze:

> [...]
    > było to za mało (nie nadawało sie do zapisywania w MySQL).
    >
    > W każdym razie jak cię szczegóły interesują to pisz na priv.

    Chlopie o czym ty piszesz 40W. Bele ALIX zuzywa max 10W i to przy
    obciazeniu 3 kartami mini PCI.
    http://www.pcengines.ch/alix.htm

  • 6. Data: 2010-08-17 16:49:20
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik goto napisał:
> [...]
    > akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    > zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania

    Poszukaj www.propox.com - nie testowałem ale niektóre wyglądają naprawdę
    ciekawie (ARM9 + Eth + RAM + Flash + Linux)

    W.P.

  • 7. Data: 2010-08-17 17:22:47
    Od: TM <t...@e...pl_I_HATE_SPAM>

    goto wrote:
> [...]
    > powyżej 1000 USD...
    >
    > Z góry dzięki za pomoc w poszukiwaniach...

    Może jakiś terminal/thin client, np. HP Compaq T55xx? Posiada wszystkie
    wymagane porty, system można zainstalować na karcie CF po dokupieniu
    przejściówki IDE<->CF oraz samej karty CF ;-) . Pod względem
    energoszczędności również wydaje się OK (pobór prądu w granicach 15W).

    Sam używam w podobnej konfiguracji leciwego już Neoware EON200,
    działającego pod kontrolą PLD Linux. Pełni on aktualnie funkcje access
    pointa WiFi, serwera wydruku oraz mini-NAS (docelowo również planuję
    zatrudnić go do akwizycji danych ze sterownika kotła CO). Sprawdza się
    całkiem nieźle.

    --
    TM

  • 8. Data: 2010-08-17 22:30:13
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-08-17 15:14, goto pisze:

> [...]
    > akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    > zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania

    Przy tych wymaganiach proponuję IBM Thinkpad T30. Można na nim
    odpalić Linuksa z karty SD wożonej zamiast dysku albo pendriva,
    a klawiatura, ekran i złącza audio mogą się czasem bardzo przydać.

    > Zależałoby mi, żeby ustrojstwo było energooszczędne.

    Ja wykorzystuję starego Thinkpada T23 z Linuksem do obsługi stacji
    pogodowej i jako internetowy sterownik dla ćwierćinteligentnego domu.
    Przy zamkniętym ekranie i procesorze ustawionym w tryb maksymalnej
    oszczędności pobiera niespełna 9 W i po wymianie baterii na nową jest
    w stanie przeżyć ~7 godzin bez zasilania.

> [...]
    > suche, ale bez ogrzewania i izolacji)? Zależy mi również na rozsądnej
    > cenie. Wiem, że są tak zwane komputery przemysłowe, ale one kosztują

    Mój Thinkpad zimą dawał sobie radę przez 2 tygodnie przy temperaturach
    wewnątrz domu rzędu 7-8 stopni, kiedy ogrzewanie było włączone
    tylko w trybie przeciwzamrożeniowym.

    T.

  • 9. Data: 2010-08-19 15:15:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.08.2010 15:14, goto pisze:
> [...]
    > akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    > zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania

    Jakiś Atom na płycie Mini-ITX?

    > Pytanie teraz czy ktoś z Was spotkał się z podobnym urządzeniem, które
    > potrafiłoby pracować również w niskich temperaturach (pomieszczenie

    Jak bardzo niskich? Suchy lekki mróz dla komputera pracują-
    cego non-stop nie jest taki straszny, szczególnie w obudowie
    (gdzie sam sobie podgrzeje nieco otoczenie).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-08-19 15:23:11
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    > zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania

    Google: Mini ITX, Nano ITX

    --
    Azarien